×
×

در حراجی آنلاین

  • کد نوشته: 66809
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • اولین تصنیف ضبط ‌شده توسط «الویس پریسلی» به قیمت ۳۰۰ هزار دلار حراج شد. صفحه‌ی «خوشبختی من» نخستین ترانه‌ی ضبط‌ شده توسط الویس پریسلی که لقب «سلطان راک اند رول» را یدک می‌کشد‌، در یک حراجی آنلاین به قیمت ۳۰۰ هزار دلار به فروش رسید. پریسلی این تصنیف را در سال ۱۹۵۳ در سن ۱۸سالگی […]

  • اولین تصنیف ضبط ‌شده توسط «الویس پریسلی» به قیمت ۳۰۰ هزار دلار حراج شد.

    صفحه‌ی «خوشبختی من» نخستین ترانه‌ی ضبط‌ شده توسط الویس پریسلی که لقب «سلطان راک اند رول» را یدک می‌کشد‌، در یک حراجی آنلاین به قیمت ۳۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

    پریسلی این تصنیف را در سال ۱۹۵۳ در سن ۱۸سالگی ضبط کرد تا ببینند صدای ضبط‌ شده‌اش چگونه است. او برای این کار چهار دلار پرداخت، اما چون خانواده‌اش گرامافون نداشت، او این صفحه را به خانه‌ی دوستش برد تا به آن گوش کند.

    دوست پریسلی نیز ۶۰ سال این صفحه را در گاوصندوقش نگهداری کرد تا این‌که پس از مرگش، این اثر به خواهرزاده‌اش به ارث رسید.

    به گزارش بی‌بی‌سی‌، در این حراجی، وسایل دیگری از این خواننده‌ی مشهور آمریکایی از جمله گواهینامه‌ی رانندگی‌، چند شال گردن و گردنبند طلای او به فروش رسید.

    الویس آرون پریسلی (۱۹۷۷-۱۹۳۵) خواننده و هنرپیشه‌ی آمریکایی و یکی از موفق‌ترین شخصیت‌ها در هنر معاصر و موسیقی آمریکای قرن بیستم است. مرگ او در سن ۴۲سالگی به محبوبیتش بین هواداران او افزود. او در دوران شکوفا شدن سبک «راک اند رول» بویژه در نیمه‌ی دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی می‌کرد‌، چنان که به «سلطان راک اند رول» مشهور شد.

    الویس پریسلی از سال ۱۹۵۶ به بعد، با اجرای ۴۵ ترانه که از هر کدام از آن‌ها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و همچنین بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامه‌های تلویزیونی و کنسرت‌ها،‌ موفقیت‌ اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=66809
       
    برچسب ها الویس پریسلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *