×
×

عکاس: «نوشین جعفری»

  • کد نوشته: 66625
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • پیتر سلیمانی‌پور و شهرام غلامی برنامه‌ای تحت عنوان «دونوازی بعلاوه یک» را در سومین شب هفته موسیقی تلفیقی روی صحنه بردند.
    +این دومین اجرا سلیمانی‌پور بود که البته رپرتواری کاملا متفاوت از گروه ۵ نفره‌اش اجرا کرد

    عکاس: «نوشین جعفری»
  • کنسرت پیتر سلیمانی‌پور و شهرام غلامی

    کنسرت پیتر سلیمانی‌پور و شهرام غلامی

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: پیتر سلیمانی‌پور و شهرام غلامی برنامه‌ای تحت عنوان «دونوازی بعلاوه یک» را در سومین شب هفته موسیقی تلفیقی روی صحنه بردند.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، سلیمانی‌پور در این اجرا گیتار، کلارینت باس و ساکسفون سوپرانو نواخت و از ادوات الکترونیکی چه برای خلق صداهای پرکاشنی و چه برای فضاسازی استفاده کرد. شهرام غلامی عود نواز شناخته شده هم او را همراهی می‌کرد.

    در بروشور این برنامه نوشته شده بود: «تجربه‌های بی‌شماری در دهه‌های گذشته در همنوازی موسیقیدانان نقاط مختلف دنیا صورت گرفته است که نشانی بارز از امکان سفری بدون مرز در عالم موسیقی دارد. در این نوع سفر برای اهل موسیقی موقعیت‌هایی فراهم می‌شود تا به خلق موسیقی مشترک بپردازند و یا به اصالت مشترک بشری خود رجوع کنند و به آن دل بسپارند. برای این ‌گونه موسیقیدانان، بداهه‌نوازی مرکبی برای پرسه‌هایی‌ در لایتناهی موسیقی است که در حین آن مجموعه‌های نوینی از اصوات را کشف می کنند و ضمن اجرا، آنچه را که در می‌یابند، بی تکلف، بدون ویرایش و خالصانه با یکدیگر و شنوندگانشان در میان می‌گذارند. شهرام غلامی و پیتر سلیمانی‌پور مدت طولانی نیست که با در میان گذاشتن فراگرفته‌هایشان از تجربیات گذشته، سفری از این دست را در دنیای اصوات آشنا و نا‌آشنا آغاز کرده‌اند. سلیمانی‌پورهمنوازی با ساز مورد علاقه‌اش عود را با درایت عودنوازی شهرام غلامی تجربه می‌کند و غلامی نیز در کنار تجربه و خلاقیت سلیمانی‌پور به موسیقی مورد علاقه‌اش می‌پردازد. هدف آن‌ها از این دو نوازی، ایجاد شرایط برای کشف و شناخت عرصه‌های ناشناخته‌ای از موسیقی‌ است که در اجرای آثار یکدیگر و در لحظات بداهه‌نوازی حاصل می‌شود. آنها در پی یافتن عنوانی نیستند که بتواند برای آنچه انجام می‌دهند سبکی یا ژانری تعریف کند، چرا که معتقدند گستره‌ وسیع موسیقی را نمی‌توان در یک یا دو واژه طوری خلاصه کرد که بتواند گویای واقعیت موسیقی در لحظه شکل گیری باشد. چنین کاری از نظر آن ها شبیه کوششی در گنجاندن قولی توانمند در یک چراغ پیسوز جادویی‌ست. در اجرای هم‌نوازی، این دو علاوه بر سازهای اصلی، از آلات جنبی دیگری نیز استفاده می‌کنند تا بتوانند فضای متنوع‌تری را برای کار مشترکشان فراهم کنند.»

    این دومین اجرا سلیمانی‌پور بود که البته رپرتواری کاملا متفاوت از گروه ۵ نفره‌اش اجرا کرد. این اجرا بار دیگر دوشنبه ساعت تکرار خواهد شد، دومین هفته موسیقی تلفیقی تا ۲۳ دی‌ماه ادامه دارد و طی آن گروه‌هایی همچون نور، گروه شوربا و گروه داماهی روی صحنه خواهند رفت.

    در ادامه می توانید عکسهای «نوشین جعفری» از کنسرت پیتر سلیمانی پور را مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=66625
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *