×
×

«داوود آزاد» مهمان روز سوم شد

  • کد نوشته: 66499
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • نخستین جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز در حالی به نیمه های خود رسیده که برگزاری این رویداد موسیقایی از بی نظمی هایی برخوردار است. در حالی که مدیر کل ارشاد استان اصفهان در نشست خبری این جشنواره موسیقایی خبر از برگزاری یک جشنواره با کیفیت و پرتماشاگر در سطوح ملی داده بود اما با گذشت […]

    «داوود آزاد» مهمان روز سوم شد
  • داوود آزاد

    داوود آزاد

    نخستین جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز در حالی به نیمه های خود رسیده که برگزاری این رویداد موسیقایی از بی نظمی هایی برخوردار است.

    در حالی که مدیر کل ارشاد استان اصفهان در نشست خبری این جشنواره موسیقایی خبر از برگزاری یک جشنواره با کیفیت و پرتماشاگر در سطوح ملی داده بود اما با گذشت سه روز از برپایی این رویداد موسیقایی، فقدان تبلیغات شهری، لغو کنسرت گروه موسیقی سینا سرلک، فروش نامناسب بلیت اجراها، تعطیلی کارگاه های آموزشی و استقبال کم مخاطبان از جمله مشکلاتی بود که پیش روی ستاد برگزاری جشنواره قرار گرفته است.

    آنچه که در پی روزهای برگزاری جشنواره از زبان برگزار کنندگان این رویداد موسیقی نقل می شود، قطع همکاری دقیقه نودی شهرداری اصفهان به دلیل ابلاغ شورای اسلامی این شهر برای نصب نکردن تابلوهای تبلیغاتی این جشنواره در سطح شهر است. بنابر شنیده ها گویا از دو ماه گذشته قرادادی میان ستاد برگزاری جشنواره و شهرداری اصفهان برای همکاری این نهاد شهری در جهت نصب بیلبوردهای تبلیغاتی انجام گرفته است اما چند روز قبل از برگزاری این رویداد شورای شهر به تعهد خود در این قرارداد عمل نکرده و هیچ تابلو تبلیغاتی را در سطح شهر نصب نمی کند.

    سومین روز جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز

    حجت الاسلام قطبی مدیر کل ارشاد استان اصفهان در نشست خبری این جشنواره در تالار وحدت بر حضور نوازندگان زن در صحنه های اجرای زنده آثار موسیقایی تاکید کرده بود اما این امر طی روزهای برگزاری جشنواره با مشکلاتی مواجه شده که این موضوع گویا با وساطت پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد که تا ظهر روز سه شنبه ۱۶ دی در اصفهان حضور داشت تا حدی مرتفع شده، اما این مشکل همچنان یکی از نگرانی های گروه های شرکت کننده است که نوازنده زن همراه آنهاست.

    البته تاکنون مدیران جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز که اغلب آنها جوانانی پرتلاش اما کم تجربه موسسه ای به نام «اندیشکده مشیر» هستند به صورت رسمی حاضر به پاسخ گویی اتفاق های روزهای اخیر جشنواره نبوده اند. این در حالی است که هیچ یک از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استاد اصفهان، شهرداری اصفهان و شورای شهر استان اصفهان درباره مشکلات به وجود آمده فعلا صحبتی به میان نیاورده اند.

    به هر ترتیب طی روزهای گذشته در بخش گروه نوازی گروه پرند همدان، گروه گلستانه اصفهان، گروه دلشدگان مشهد، گروه چکاد خوزستان و گروه همراز همدان آثار خود را در هنرسرای خورشید اصفهان اجرا کرده اند، این در حالی است که در بخش جنبی نیز گروه اردشیرکامکار به خوانندگی وحید تاج و حشمت رجب زاده و گروه داوود آزاد آثار خود را در تالار کوثر اصفهان به صحنه برده اند.

    یکی از نکات جالب توجه در کنسرت شب گذشته ۱۶ دی ماه داوود آزاد این بود که نزدیک به ۴۰۰ عدد بلیت مهمان به تماشاگران برای حضور در این کنسرت که از کیفیت چندانی نیز برخوردار نبود، داده شده بود که گویا اغلب این مهمانان از نهادهایی زیرمجموعه شهرداری اصفهان و یا اداره ارشاد این استان بودند.

    البته داوود آزاد قبل از شروع این کنسرت موسیقایی در شب سوم جشنواره که در دو بخش اجرا شد، از حضور در جشنواره موسیقی شهناز ابراز خرسندی کرد و گفت: برای من افتخار بزرگی است که در این جشنواره می توانم برنامه ای را اجرا کنم. در واقع این کنسرت دومین کنسرت من در اصفهان بعد از یازده سال است که امیدوارم از این کنسرت در شهر هنرمندان بزرگواری چون استاد تاج اصفهانی، استاد کسایی و استاد جلیل شهناز لذت ببرید.

    سومین روز جشنواره ملی موسیقی استاد شهناز

    وی ادامه داد: در این کنسرت از شما خواهم خواست تا در همراهی تعدادی از قطعات با ما هم صدا شوید که در بخش های دیگر کنسرت به آن اشاره خواهم کرد و نکته دیگر این که از شما عذر می خواهم که کنسرت با تاخیر آغاز شد، چون در پشت صحنه کسی به ما خبر نمی داد که باید روی صحنه بیاییم یا نه.

    نخستین جشنواره موسیقی ملی استاد شهناز در حالی به کار خود ادامه می دهد که طی روزهای چهارشنبه ۱۷ دی و ۱۸ دی ماه گروه رادمان اصفهان، گروه دانشجویان دانشگاه پردیس، گروه شورای تهران، گروه ارکستر هنرستان پسران در بخش گروه نوازی و تعدادی دیگر از هنرمندان گروه های سنی ب و ج در بخش تکنوازی آثار خود را ارائه می دهند.

    صمن این که طبق برنامه اعلام شده، در بخش جنبی ارکستر ملی اصفهان به رهبری مرتضی شفیعی و خوانندگی مجتبی عسگری قطعاتی را برای علاقمندان به موسیقی در تالار کوثر اصفهان اجرا می کنند.

    البته قرار بر این بود که غیر از برگزاری کارگاه سبک های نی نوازی دوران معاصر، کارگاه دیگری با عنوان مکتب آوازی اصفهان با هنرمندی استاد علی اصغر شاه زیدی برگزار شود، که این کارگاه نیز به دلایل مشکلات پیش آمده لغو شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=66499
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *