×
×

شهرام شکوهی به داوری «هزارصدا» نشست

  • کد نوشته: 66211
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۴ام دی ۱۳۹۳
  • ۵ دیدگاه
  • hot-topic-logoدور جدید برنامهٔ «هزارصدا» با مدیریت و اجرای «آرش نصیری»، عصر دیروز (۱۳ دی‌ماه) در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
    +اکبر آزاد (ترانه‌سرا و آهنگساز پیشکسوت) به‌عنوان خوانندهٔ مهمان و به‌مناسبت سالگرد تولدش در این برنامه به اجرای زنده پرداخت

    شهرام شکوهی به داوری «هزارصدا» نشست
  • مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: دور جدید برنامهٔ «هزارصدا» با مدیریت و اجرای «آرش نصیری»، عصر دیروز (۱۳ دی‌ماه) در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این برنامه که دومین نشست از سری جدید «هزارصدا» در فرهنگسرای نیاوران بود، ساعت ۱۷ عصر شنبه (۱۳ دی‌ماه) با حضور شهرام شکوهی به‌عنوان کار‌شناس خوانندگی، میلاد ترابی به‌عنوان کار‌شناس آهنگسازی و تنظیم و امیر ارجینی به‌عنوان کار‌شناس ترانه برگزار گردید و این هنرمندان به بررسی و تحلیل آثار خوانندگان جوان پرداختند که در پایان نیز، نفرات برگزیده معرفی شد، البته در کنار انتخاب خوانندهٔ بر‌تر توسط کار‌شناسان، نفرات بر‌تر به انتخاب مخاطبین حاضر در سالن از طریق سامانهٔ پیامکی برگزیده و معرفی شدند.

    در بخش جنبی «هزارصدا»، اکبر آزاد (ترانه‌سرا و آهنگساز پیشکسوت) به‌عنوان خوانندهٔ مهمان و به‌مناسبت سالگرد تولدش، قطعاتی از ساخته‌های خود را با نوازندگی پسرش «حامد آزاد» که آهنگساز جوان موسیقی پاپ است، به روی صحنه برد.

    در ادامه می توانید حاشیه نگاری خبرنگار «موسیقی ایرانیان» از برنامه «هزارصدا» را دنبال کنید:

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    *این مسابقه دومین برنامه از سری جدید «هزار صدا» بود که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، سری قبلی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شد که در نهایت فینال هم در فروردین ماه امسال در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شده بود.

    *برنامه به خاطر مشکل جسمی میلاد ترابی با نیم ساعت تاخیر آغاز شد، ترابی چندی قبل دچار سانحه شده و با پای شکسته در برنامه حضور داشت.

    *آرش نصیری، مدیر و مجری هزار صدا برنامه را با این شعر استاد محمد سلمانی شروع کرد: «در فکر تو بودم که نمازم به قضا رفت/ در من غزلی درد کشید و سرزا رفت»، سپس تیتراژ برنامه پخش شد که تصاویری از برنامه های قبلی روی آهنگ «دلم خونه» با صدای «شهرام شکوهی» بود.

    * پس از پخش کلیپ، نصیری از کارشناسان دعوت کرد روی صحنه حاضر شوند و پس از آن هم خوانندگان به این ترتیب برنامه شان را اجرا کردند: «حامد حسینی، حامد نوروزی، مهران مصدق، علی نظاری، امید آل اسحق، ناصر مولایی، هادی نوروزی و بهنام حسنلو»

    *اواسط برنامه، «پاکان» نفر برگزیده برنامه قبلی روی صحنه دعوت شد و با همراهی پیانو و ویولن برنامه ای را به صورت زنده اجرا کرد.

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    *سید عباس سجادی (مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران) در کنار استاد محمد سلمانی (غزلسرای مطرح معاصر) از ابتدا تا انتهای مراسم در سالن اجرای برنامه حضور داشت.

    *برنامه پایانی «هزار صدا» اجرای استاد «اکبر آزاد» بود. آزاد با همراهی پیانوی پسرش حامد دو قطعه را به زیبایی اجرا کرد و مورد تحسین و تشویق زیاد تماشاگران قرار گرفت. گفتنی است، ترانه و آهنگ هر دو قطعه کار خود استاد آزاد بود.

    در پایان هم نفرات برگزیده به شرح زیر بودند:

    نفرات برگزیده گروه کارشناسی:

    ۱- حامد حسینی (با ترانه، آهنگ و تنظیمی از خودش)

    ۲- حامد نوروزی (ترانه:امید باوفا، ملودی: حامد نوروزی، تنظیم ورشان امیری)

    ۳- علی نظاری (ترانه: مرجان زنگنه، آهنگ مرتضی لطفی، تنظیم: مهدی خیرخواهی)

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    مسابقه هزار صدا (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    و نفرات برگزیده مردمی:

    ا- هادی نوروزی (ترانه: شهاب شهرزاد، آهنگ: مرتضی لطفی، تنظیم مهدی خیرخواهی)

    ۲ -امید آل اسحق (ترانه و تنظیم: سعید امیراصلانی، ملودی:امیر حسینی)

    ۳- علی نظاری (ترانه: مرجان زنگنه، آهنگ مرتضی لطفی، تنظیم: مهدی خیرخواهی)

    شایان ذکر است که برنامه «هزارصدا» در دو بخش پاپ و موسیقی اصیل دستگاهی ایران، به ترتیب دومین و چهارمین شنبه هر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود. برنامه بعدی هزارصدا مربوط به بخش سنتی است که شنبه ۲۷ دی ساعت پنج عصر برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=66211
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *