×
×

اغلب نوازنده‌ها به تدریس و تولید آثار استودیویی روی آورده‌اند

  • کد نوشته: 6548
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • گروه موسیقی خورشید به سرپرستی مجید درخشانی درحال حاضر دو سال است که روی صحنه نرفته است. سرپرست این گروه دلیل عدم اجرای صحنه‌ای خورشید را بالا بودن هزینه‌های کنسرت و همخوانی نداشتن هزینه‌ها با درآمدها عنوان کرد. مجید درخشانی(آهنگساز و سرپرست گروه خورشید) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه در دو سال اخیر […]

  • گروه موسیقی خورشید به سرپرستی مجید درخشانی درحال حاضر دو سال است که روی صحنه نرفته است. سرپرست این گروه دلیل عدم اجرای صحنه‌ای خورشید را بالا بودن هزینه‌های کنسرت و همخوانی نداشتن هزینه‌ها با درآمدها عنوان کرد.
    مجید درخشانی(آهنگساز و سرپرست گروه خورشید) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه در دو سال اخیر اجراهای صحنه‌ای ما بسیار کم بوده است که دلیل عمده‌ی آن به مسائل سنگین اقتصادی و نبود مدیر اجرایی برای گروه بازمی‌گردد.
    وی افزود‍: برگزاری کنسرت مشکلات خاص خودش را دارد که این مشکلات درمقایسه با ضبط و انتشار آلبوم؛ ناچیز است. به فرض مثال، در بسیاری از مواقع هزینه‌ها از درآمد بیشتر است.
    این نوازنده تار، با اشاره به اینکه درحال حاضر اغلب نوازنده‌ها به تدریس و تولید آثار استودیویی روی آورده‌اند، خاطرنشان کرد: ما درصدد بودیم که کنسرت‌های زیادی را در سراسر ایران برگزار کنیم اما متاسفانه شرایط برگزاری کنسرت در ایران مهیا نیست.
    درخشانی با تاکید براین موضوع که هم‌اکنون انتشار آثار موسیقی؛ گوی رقابت را از اجراها صحنه‌ای گرفته است، گفت: هم‌اکنون اسپانسرها درک درستی از موسیقی سنتی و اجرای زنده‌ی آن ندارند‎؛ در همین راستا باید دولت به‌عنوان حامی این بخش وارد شود که متاسفانه آن هم وجود ندارد.
    وی افزود: به فرض مثال؛ من در سال ۸۷ به درخواست بنیاد رودکی یک اجرا در نمایشگاه آثار شنیداری در تهران داشته‌ام که بعداز دو سال هنوز دستمزد آن را نگرفته‌ام. در همین راستا رغبتی هم برای اجرا با اینگونه موسسات دیگر نخواهم داشت.
    این هنرمند در ادامه از انتشار چهار آلبوم موسیقایی تا عید امسال خبرداد و درباره یکی از این آثار گفت: جدیدترین اثرم که به خوانندگی داریوش کاظمی؛ از شاگردان استاد شجریان؛ به زودی منتشر می‌شود، «آدم و سنگ» نام دارد. اشعار این آلبوم از شعرای قدیمی و جدید مانند عطار، سیاوش کسرایی(شعر درخت)، لایق شیرعلی(شاعر تاجیکی) و… انتخاب شده است.
    وی، از انتخاب شعر «باز باران- با ترانه» برای این آلبوم خبر داد و افزود: این شعر یک شعر خاطره‌انگیر برای همه مردم است و گلچین گیلانی آن را سروده، در دستگاه اصفهان، سه‌گاه و شور اجرا شده است.
    درخشانی از برگزاری یک کنسرت به همراه گروه خورشید در بهار سال ۹۰ خبرداد و خاطرنشان کرد: آثار این کنسرت همه از آلبوم‌های جدید هستند و قرار است این کنسرت در شهرهای گرگان، شیراز و تهران برگزار شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=6548
       
    برچسب ها مجید درخشانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *