×
×

قصه‌گویی موسیقایی

  • کد نوشته: 65213
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۷ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی در آستانه برگزاری کنسرت «شهرزاد» از تازه ترین تجربه مشترک موسیقایی خود با فردین خلعتبری گفت. علیرضا قربانی گفت: بعد از تجربه مشترکی که با فردین خلعتبری در اجرای زنده «مدار صفر درجه» در سال ۸۸ همراه با ارکستر مجلسی ایرانیان داشتیم همواره مترصد این بودیم که در یک اجرای مشترک […]

    قصه‌گویی موسیقایی
  • علیرضا قربانی

    علیرضا قربانی

    خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی در آستانه برگزاری کنسرت «شهرزاد» از تازه ترین تجربه مشترک موسیقایی خود با فردین خلعتبری گفت.

    علیرضا قربانی گفت: بعد از تجربه مشترکی که با فردین خلعتبری در اجرای زنده «مدار صفر درجه» در سال ۸۸ همراه با ارکستر مجلسی ایرانیان داشتیم همواره مترصد این بودیم که در یک اجرای مشترک دیگر کنسرتی را بر اساس تجربیات و کارهای ارزشمندی که توسط خلعتبری خلق شده داشته باشیم که در این سال‌ها به دلیل تراکم کاری هر دوی ما، این اتفاق نیفتاد اما خوشبختانه بهمن ماه امسال فرصتی پیش آمده که هر دوی ما در کنار هم و با یک ارکستر قوی تجربه مشترکی داشته باشیم.

    وی ادامه داد: با توجه به فرصت مناسبی که برای ما به وجود آمده تصمیم بر این است که با استفاده از یک ارکستر بسیار حرفه‌ای که همگی از بهترین نوازندگان آثار موسیقایی هستند کنسرت «شهرزاد» را در بهمن ماه امسال برگزار کنیم. البته نام این کنسرت انتخاب و سلیقه فردین خلعتبری است که بهتر است او درباره نام کنسرت توضیحاتی را ارائه دهد اما من معتقدم یکی از دلایل این نامگذاری محتوای قطعات است که هر کدام شیوه ای داستان گونه و روایت جدایی دارد که مانند قصه‌های شهرزاد قصه گو در قالب یک روایت موسیقایی به مخاطب ارائه می شود.

    این خواننده موسیقی ایرانی درباره آثار ارائه شده در این کنسرت توضیح داد: بخش مهمی از آثار کارهای جدیدی هستند که فردین خلعتبری آنها را برای کنسرت آماده می کند ضمن اینکه برخی از آثار نیز قطعاتی هستند که خلعتبری در این سال‌ها آنها را ساخته، مردم آن را شنیده اند اما در قالب یک مجموعه واحد منتشر نشده است. این آثار کارهایی هستند که مردم واقعا آنها را دوست داشتند و تصور می کنم مجموعه این کارها بتواند کنسرت ارزشمندی را به مخاطب ارائه دهد.

    کنسرت طی روزهای اول تا سوم بهمن در دو نوبت ساعت ۱۸ و ۲۱:۳۰ اجرا می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=65213
       
    برچسب ها علیرضا قربانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *