×
×

اثری نوین در عرصه موسیقی اصیل ایرانی

  • کد نوشته: 64997
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۰ام آذر ۱۳۹۳
  • ۵۴ دیدگاه
  • hot-topic-logo آلبوم تصویری «پایکوبان» اولین اثر رسمی گروه موسیقی سنتی «نوای کهن»، به سرپرستی «محمدرضا اسلامی» و از سوی مؤسسهء فرهنگی – هنری «ایرانگام» راهی بازار موسیقی کشور شد.

    +در ادامه می توانید تیزر تصویری دیدنی آلبوم «پایکوبان» را مشاهده کنید و در صورت تمایل اقدام به خرید دیجیتالی این اثر نمایید

    اثری نوین در عرصه موسیقی اصیل ایرانی
  • روی جلد آلبوم پایکوبان (بزرگنمایی)

    روی جلد آلبوم پایکوبان (بزرگنمایی)

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: آلبوم تصویری «پایکوبان» اولین اثر رسمی گروه موسیقی سنتی «نوای کهن»، از سوی مؤسسهء فرهنگی – هنری «ایرانگام» منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، ضبط و تکمیل مراحل آلبوم «پایکوبان» دو سال به طول انجامیده و لوکیشن‌ها، آکسسوار و پوشش گروه در نما‌های تاریخی و با نگاه و تمرکز بر این آثار صورت گرفته است.

    «محمدرضا اسلامی» سرپرست گروه و نوازنده تنبک پیش از این درباره انتشار اولین آلبوم «نوای کهن» در قالب یک آلبوم تصویری عنوان کرده بود: «هدف ما از انتشار این مجموعه تصویری جلب مخاطبان بیشتر به ویژه مخاطب نسل جوان بوده است. ما می‌خواهیم مخاطبان جوان با موسیقی‌ای که متعلق به ایران و ایرانی است احساس نزدیکی بیشتری کند و به تبع آن در انتخاب‌های بعدی خود برای گوش دادن به موسیقی دقت عمل بیشتری داشته باشد؛ از آنجا که این آلبوم اشاره به موسیقی کهن و قدیمی کشورمان دارد و با توجه به اینکه در عصر ارتباطات بصری و رسانه‌های تصویری به سر می‌بریم، تصمیم گرفتیم قطعات کار را در فضاهای تصویری زیبا و متنوعی به اجرا در آورده و با شگردهای بصری خاصی، مخاطب را همراه خود سازیم که امیدوارم در انجام این کار موفق باشیم چرا که برای یک گروه که برای اولین بار یک آلبوم موسیقایی تصویری را عرضه می‌کند، مخاطب و نقش او موضوع بسیار مهمی است.»

    وی درباره قطعات منتشر شده در آلبوم «پایکوبان» نیز توضیح داده بود: «در قطعات ضبط شده این اثر تصویری، سه قطعه آوازی گنجانده‌ایم ضمن اینکه از موسیقی مقامی و سنتی در کنار هم بهره برده‌ایم که این روش به ندرت اتفاق افتاده است. پیش درآمد این کار در دستگاه سنتی چهارگاه به اجرا در آمده است دستگاهی که بسیار پرانرژی و حماسی است، اما با این حال، ویژگی بارز کار ما، اجرا در فضایی بی‌آلایش، ساده و بی‌ریاست. موسیقی که در گذشته شاید تنها با یک ساز ملودیک، یک تنبک و یک خواننده اجرا می‌شد.»

    محمدرضا اسلامی (سرپرست، نوازنده تنبک)، متین پیمانی (آهنگساز، نوازنده تار و سه تار)، میثم اکبری (خواننده) و سینا مشفقی (نوازنده دف) اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.

    علاقه مندان برای تهیه این اثر به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند. همچنین در ادامه می توانید تیزر تصویری آلبوم «پایکوبان» را آنلاین ببینید و در صورت تمایل از طریق سایت «بییپ تونز»، اقدام به خریداری دیجیتال این اثر و دانلود قانونی نمایید.

    + دانلود تیزر این اثر و خرید آلبوم تصویری «پایکوبان»

    https://musiceiranian.ir/?p=64997
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *