×
×

کنسرت پیشکسوت عرصه‌ی آواز برگزار می شود

  • کد نوشته: 64839
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام آذر ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • یک پیشکسوت عرصه‌ی آواز گفت: در حال حاضر آهنگسازان برای بانوان اثر نمی‌نویسند و این موضوع باعث بازخوانی آثار قدیمی می‌شود. از طرفی، سبک آهنگسازان جوان با آثار ما همخوانی ندارد. به هر حال، وقتی آهنگساز نداریم، باید چه کنیم؟ «هنگامه اخوان» قرار است چهارم دی‌ماه برای بانوان در تالار وحدت اجرا داشته باشد. این […]

    کنسرت پیشکسوت عرصه‌ی آواز برگزار می شود
  • هنگامه اخوان

    هنگامه اخوان

    یک پیشکسوت عرصه‌ی آواز گفت: در حال حاضر آهنگسازان برای بانوان اثر نمی‌نویسند و این موضوع باعث بازخوانی آثار قدیمی می‌شود. از طرفی، سبک آهنگسازان جوان با آثار ما همخوانی ندارد. به هر حال، وقتی آهنگساز نداریم، باید چه کنیم؟

    «هنگامه اخوان» قرار است چهارم دی‌ماه برای بانوان در تالار وحدت اجرا داشته باشد. این کنسرت از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با همراهی گروه «بهار» روی صحنه خواهد رفت و در آن، قطعاتی در دستگاه ماهور و اصفهان اجرا خواهد شد.

    اخوان در این‌باره گفت:‌ در کنسرت یادشده، ترانه‌ی «مرغ سحر» را اجرا خواهم کرد و اجرای دو قطعه‌ی جدید را هم در نظر دارم.

    این هنرمند که سابقه‌ی همکاری با زنده‌یاد محمدرضا لطفی را دارد، ادامه داد:‌ این کنسرت در واقع، یادواره‌ای برای زنده‌یاد محمدرضا لطفی است که مدتی پیش، او را از دست دادیم.

    او افزود: در این اجرا از کلام سعدی، حافظ، امیر جاهد و ملک‌الشعرای بهار بهره خواهم برد و قطعه‌ای ضربی که با حس خودم آن را ساخته‌ام، اجرا خواهد شد.

    هنگامه اخوان درباره‌ی دلیل بازخوانی آثار قدیمی اجراهایش نیز گفت: من عاشق کارهای قدیمی هستم و دلیل اجرا نکردن کارهای جدید نیز این است که در حوزه‌ی موسیقی بانوان، آهنگساز نداریم. البته معمولا سعی می‌کنم، در کنسرت‌هایم کارهای جدید را هم اجرا کنم، اما وقتی آهنگساز نداریم، چه کار کنیم؟

    این بانوی هنرمند از آزاده امیری (تار)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، نسیم اربابی (کمانچه)، نازنین پدرثانی (تنبک) و مرجان راوندی (عود) به‌عنوان هنرمندانی یاد کرد که او را در اجرا همراهی خواهند کرد.

    هنگامه اخوان متولد سال ۱۳۳۴ است. او از سال ۱۳۵۴ شروع به خواندن کرد. همچنین با گروه‌های «عارف» به سرپرستی پرویز مشکاتیان، «شیدا» به سرپرستی محمدرضا لطفی و … به‌عنوان خواننده همکاری کرده است.

    او کنسرت‌های زیادی در ایران و اروپا برگزار کرده‌ است. از اخوان در سال ۱۳۶۳ از سوی آرشیو صداوسیما دعوت به همکاری شد و اکنون در وزارت ارشاد به‌عنوان کارشناس موسیقی مشغول به کار است و به تدریس آواز نیز می‌پردازد.

    https://musiceiranian.ir/?p=64839
       
    برچسب ها هنگامه اخوان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *