×
×

با اجرای کوروش تهامی،

  • کد نوشته: 64750
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • برنامه «کرانه» شبکه فرهیختگان که با اجرای کوروش تهامی روی آنتن می‌رود، شنبه (۱۵ آذرماه) برای بررسی موسیقی کودک، میزبان بهرام دهقانیار (آهنگساز و نوازنده پیانو) است. برنامه «کرانه» با هدف بررسی موسیقی‌های کلاسیک، فیلم، کودک و شاخه‌های هنر تجسمی، شنبه‌ها ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۱۵ بازپخش […]

    با اجرای کوروش تهامی،
  • بهرام دهقانیار

    بهرام دهقانیار

    برنامه «کرانه» شبکه فرهیختگان که با اجرای کوروش تهامی روی آنتن می‌رود، شنبه (۱۵ آذرماه) برای بررسی موسیقی کودک، میزبان بهرام دهقانیار (آهنگساز و نوازنده پیانو) است.

    برنامه «کرانه» با هدف بررسی موسیقی‌های کلاسیک، فیلم، کودک و شاخه‌های هنر تجسمی، شنبه‌ها ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۱۵ بازپخش می‌شود.

    این برنامه شامل بخش‌های گفت‌وگو با مهمان، معرفی آثار و اخبار آثار جدید، فرم و محتوای خاصی دارد و مخاطبان می‌توانند شاهد گفت‌وگوی تلفنی با کارشناسان هنرهای تجسمی باشند.

    بهرام دهقانیار از موسیقیدانان و آهنگساران ایرانی در زمینه ساخت موسیقی متن برای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی و همچنین ساخت ملودی و تنظیم ترانه است که آثار او برای مردم بسیار شناخته شده‌تر از نام و تصویر اوست.

    آشنایی او با موسیقی و ساز تخصصی‌اش پیانو به دوران خردسالی بازمی‌گردد. دهقانیار از هفت سالگی فراگیری پیانو را آغاز کرد و دروس تئوری را نزد مهران روحانی و ردیف نوازی موسیقی را نزد اسماعیل دیبا (از شاگردان مرتضی خان محجوبی) فرا گرفت. او در سال ۱۳۶۸ به آلمان سفر کرد، تا سال ۱۳۷۳ در کنسرواتوار فرانکفورت، تحصیلات موسیقی را در رشته‌های پیانو و آهنگسازی ادامه داد و سپس به ایران بازگشت. به گفته خودش اصل کار موسیقیایی وی به سه دوره اصلی خلاصه می‌شود: دوران کودکی، کلاسیک و بعد از انقلاب.

    این آهنگساز و نوازنده پیانو از پیشگامان موسیقی الکترونیک در ایران است و موسیقی سریال «همسران» از جمله کارهای اوست که در دوره خود چه از لحاظ سبک موسیقیایی و چه از لحاظ تکنیک تولید، پیشگام بود.

    موسیقی «خونه مادربزرگه»، «زی‌زی‌گولو»، «زیر گنبد کبود»، «آب‌پریا» و همچنین موسیقی سریال‌های «پدر سالار» و «خانه سبز» از جمله کارهای بهرام دهقانیار هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=64750
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *