×
×

بزرگداشت ۱۵ سال موسیقی کلاسیک

  • کد نوشته: 6469
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۱۹ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران به نقل از سایت گالف نیوز؛ در ۱۵ سال گذشته، کنسرت های رایگان در دبی ۸۲ هزار علاقه مند به موسیقی کلاسیک را جذب کرده است. کمیته کنسرت دبی  (Dubai Concert Committee)در سال ۱۹۹۶ به منظور ارتقای فرهنگ در امارات تشکیل شد و موفق شده است هر سال […]

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران به نقل از سایت گالف نیوز؛ در ۱۵ سال گذشته، کنسرت های رایگان در دبی ۸۲ هزار علاقه مند به موسیقی کلاسیک را جذب کرده است.

    کمیته کنسرت دبی  (Dubai Concert Committee)در سال ۱۹۹۶ به منظور ارتقای فرهنگ در امارات تشکیل شد و موفق شده است هر سال ۱۰ کنسرت موسیقی کلاسیک حرفه ای را برگزار کند.

    نخستین رسیتال این مجموعه، هشتم ژانویه سال ۱۹۹۶ توسط کمیته کنسرت دبی و با میزبانی پیانیست هلندی  مارتیجن ون دن هوک برگزار شد.

    پنجشنبه گذشته صدو پنجاهمین کنسرت به مناسبت بزرگداشت کمیته با اجرای پیانیست مجارستانی  گرگلی بوگانیی (Gergely Boganyi)   برگزار شد.

    بریگیتا داگاستین  (Brigitta Dagostin)رئیس این کمیته اظهار داشت که هدف و آرزوی ما جذب بیشتر هنرمندان مشهور از سراسر جهان به دبی و تبدیل کردن دبی به یکی از پدیده های موسیقی بین الملل است.

    به عقیده وی، موسیقی کلاسیک بخش مهمی از هنر امروز است و در حقیقت ستون فقرات هر قطعه موسیقی محسوب می شود.

    در حال حاضر این کمیته هنرمندانی از سراسر اروپا، امریکا، آسیا و استرالیا را به سوی خود جذب کرده است.

    ترجمه از :آرزو نیکار

    https://musiceiranian.ir/?p=6469
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *