×
×

بر مبنای اشعار آئینی بیدل دهلوی، حافظ و مولانا

  • کد نوشته: 64653
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام آذر ۱۳۹۳
  • ۰
  • آلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا» در آستانه اربعین حسینی و با حضور جمعی از هنرمندان رونمایی می شود. به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا» با صدای دولتمند خالف خواننده شهیر تاجیکستان و بر مبنای اشعار آئینی بیدل دهلوی، حافظ و مولانا از سوی مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان […]

    بر مبنای اشعار آئینی بیدل دهلوی، حافظ و مولانا
  • ۵۱۴۰۶_۶۳۵۵۳۴۷۶۴۰۱۵۹۵۰۷۲۶_mآلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا» در آستانه اربعین حسینی و با حضور جمعی از هنرمندان رونمایی می شود.

    به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا» با صدای دولتمند خالف خواننده شهیر تاجیکستان و بر مبنای اشعار آئینی بیدل دهلوی، حافظ و مولانا از سوی مدیریت امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید شده است.

    آیین رونمایی از این اثر، یکشنبه ۱۶آذرماه ساعت ۱۰:۳۰ با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزارمی شود.

    دولتمند خال‌زاده مشهور به دولتمند خالف موسیقی‌دان، نوازنده و خواننده اهل تاجیکستان است. او استاد موسیقی محلی جنوب تاجیکستان است او که “شش‌مقام” را در کنسرواتوار موسیقی دوشنبه آموخته است برای نواختن دوتار، قیچک و سه‌تار که از سازهای مشهور این منطقه هستند مشهور است.آهنگها و آوازهای او حالت صوفیانه دارند و بیشتر بر اساس اشعار مولوی تنظیم شده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=64653
       
    برچسب ها دولتمند خالف

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *