×
×

سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین در گفت و گو با ایلنا:

  • کد نوشته: 6457
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام دی ۱۳۸۹
  • ۰
  • «ترانه‌های کودکی من» عنوان پروژه‌ی جدید موسیقی سودابه سالم است که بعداز بازی‌های آوازی ایران» توسط ارکستر موسیقی ایران زمین به صحنه می‌رود. سودابه سالم، سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: در سال ۸۷ «برنامه بازی‌های آوازی ایران» را در برج آزادی به صحنه بردم که […]

  • «ترانه‌های کودکی من» عنوان پروژه‌ی جدید موسیقی سودابه سالم است که بعداز بازی‌های آوازی ایران» توسط ارکستر موسیقی ایران زمین به صحنه می‌رود.
    سودابه سالم، سرپرست ارکستر موسیقی ایران زمین، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: در سال ۸۷ «برنامه بازی‌های آوازی ایران» را در برج آزادی به صحنه بردم که اصلاً مکان خوبی برای اینگونه اجراها نبود.
    وی افزود: برج آزادی مکانی بود که من برای تمرین از آن استفاده می‌کردم اما به واسطه نبود سالن، مجبور شدم که در همین سالن‌ هم کنسرتم را اجرا کنم.
    سودابه سالم با تاکید بر این موضوع که برای انجام کارهای کودکانه بی‌انگیزه شده است؛ خاطرنشان کرد: در مملکت ما مدیریتی صحیح برای کودک وجود ندارد؛ چراکه موسیقی کودک سالن‌ خاص می‌خواهد، وقت کنسرت مناسب می‌خواهد(فرض مثال نمی‌توان کنسرت کودکان را ساعت ۹ شب برگزار کرد)، پشت صحنه متفاوت از کنسرت‌های روزمره می‌خواهد که متاسفانه در کشور ما هنوز در این زمینه حتی تعریفی نشده است.
    سرپرست ارکستر موسیقی ایران‌زمین در همین زمینه ادامه داد: به فرض مثال زمان مناسب برای اجرای کنسرت کودکان باید در ساعت ۵ یا ۶ باشد که این ساعت اوج ترافیک تهران است و در همین راستا مجبورم که کنسرت را روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار کنم.
    سالم با اشاره به اینکه هیچ حمایتی از موسیقی کودک وجود ندارد، خاطرنشان کرد: موسیقی کودک یک موضوع زیربنایی است برای تربیت نسل آینده اما متاسفانه حمایت‌های مسئولان در حد یک پوستر و یا بروشور ختم می‌شود.
    وی افزود: همچنین به‌دلیل تغییر مدیریتی و ناآگاهی اغلب این مدیران از حوزه‌ی کاری هنرمندان و سوابق اجرایی آنها؛ اکنون مجبورم که خودم پله‌های وزارت فرهنگ و ارشاد را برای گرفتن مجوز بالا و پایین بروم.
    این هنرمند ادامه داد: به فرض مثال من باید مجوز شعر «تاب تاب عباسی»، «گرگم و گله می‌برم» را با چه استدلالی از دوستان در شورای مجوز شعر بگیرم.
    سودابه سالم از انجام یک پروژه جدید موسیقایی برای کودکان خبرداد و افزود: پروژه ترانه‌های کودکی من که مربوط به موسیقی کودک در ۵۰ سال اخیر است را به زبان روان‌تر وکودکانه درآوردم و درصورت پیدا شدن استپانسر آن را به صحنه می‌برم.
    وی همچنین درباره انتشار کتاب طبلک گفت: قرار بود که این کتاب را انتشارات سروش دربیاورد اما اعلام کردند که این انتشارات از انتشار کتاب ۴۵۰ عنوان در سال به ۵۰ عنوان رسیده است و در همین راستا قرار بود کار من ۲ سال دیگر منتشر شود. اما من خودم می‌خواهم با سرمایه‌شخصی خودم این کار را منتشر کنم که البته دوباره باید مجوز آن را بگیرم.

    https://musiceiranian.ir/?p=6457
       
    برچسب ها سودابه سالم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *