×
×

اثری نوین در عرصه موسیقی اصیل ایرانی

  • کد نوشته: 64086
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام آذر ۱۳۹۳
  • ۱۲ دیدگاه
  • hot-topic-logoتیزر تصویری آلبوم «پایکوبان» کاری از گروه موسیقی «نوای کهن» به سرپرستی «محمد رضا اسلامی» و کارگردانی «سرمد صادقیان»، جهت انتشار در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرارگرفت. در ادامه می توانید تیزر تصویری دیدنی این اثر را آنلاین مشاهده کنید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +مراسم رونمایی آلبوم «پایکوبان» هفته دوم از آذر ماه سال جاری، با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی وخبرنگاران، در خانه موسیقی برگزار و انتشار این آلبوم همزمان با آیین رونمایی آن، از سوی شرکت انتشاراتی «ایران گام» انجام خواهد شد

    اثری نوین در عرصه موسیقی اصیل ایرانی
  • روی جلد آلبوم پایکوبان

    روی جلد آلبوم پایکوبان

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: تیزر تصویری آلبوم «پایکوبان» کاری از گروه موسیقی «نوای کهن» به کارگردانی سرمد صادقیان، جهت انتشار در اختیار سایت «موسیقی ایرانیان» قرارگرفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، ضبط و تکمیل مراحل آلبوم «پایکوبان» دو سال به طول انجامیده و لوکیشن‌ها، آکسسوار و پوشش گروه در نما‌های تاریخی و با نگاه و تمرکز بر این آثار صورت گرفته است.

    «محمدرضا اسلامی» سرپرست گروه و نوازنده تنبک پیش از این درباره انتشار اولین آلبوم «نوای کهن» در قالب یک آلبوم تصویری عنوان کرده بود: «هدف ما از انتشار این مجموعه تصویری جلب مخاطبان بیشتر به ویژه مخاطب نسل جوان بوده است. ما می‌خواهیم مخاطبان جوان با موسیقی‌ای که متعلق به ایران و ایرانی است احساس نزدیکی بیشتری کند و به تبع آن در انتخاب‌های بعدی خود برای گوش دادن به موسیقی دقت عمل بیشتری داشته باشد؛ از آنجا که این آلبوم اشاره به موسیقی کهن و قدیمی کشورمان دارد و با توجه به اینکه در عصر ارتباطات بصری و رسانه‌های تصویری به سر می‌بریم، تصمیم گرفتیم قطعات کار را در فضاهای تصویری زیبا و متنوعی به اجرا در آورده و با شگردهای بصری خاصی، مخاطب را همراه خود سازیم که امیدوارم در انجام این کار موفق باشیم چرا که برای یک گروه که برای اولین بار یک آلبوم موسیقایی تصویری را عرضه می‌کند، مخاطب و نقش او موضوع بسیار مهمی است.»

    وی درباره قطعات منتشر شده در آلبوم «پایکوبان» نیز توضیح داده بود: «در قطعات ضبط شده این اثر تصویری، سه قطعه آوازی گنجانده‌ایم ضمن اینکه از موسیقی مقامی و سنتی در کنار هم بهره برده‌ایم که این روش به ندرت اتفاق افتاده است. پیش درآمد این کار در دستگاه سنتی چهارگاه به اجرا در آمده است دستگاهی که بسیار پرانرژی و حماسی است، اما با این حال، ویژگی بارز کار ما، اجرا در فضایی بی‌آلایش، ساده و بی‌ریاست. موسیقی که در گذشته شاید تنها با یک ساز ملودیک، یک تنبک و یک خواننده اجرا می‌شد.»

    شایان ذکر است که مراسم رونمایی این آلبوم تصویری که اولین اثر رسمی گروه «نوای کهن» می‌باشد، طبق آخرین خبرهای رسیده، در هفته دوم از آذر ماه سال جاری، با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی وخبرنگاران، در خانه موسیقی برگزار و انتشار این آلبوم همزمان با آیین رونمایی آن، از سوی شرکت انتشاراتی «ایرانگام» انجام خواهد شد.

    محمدرضا اسلامی (سرپرست، نوازنده تنبک)، متین پیمانی (آهنگساز، نوازنده تار و سه تار)، میثم اکبری (خواننده) و سینا مشفقی (نوازنده دف) اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.

    در ادامه می توانید تیزر تصویری آلبوم «پایکوبان» را از طریق سایت موسیقی ایرانیان آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=64086
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *