×
×

همه‌گیر شدن موسیقی اصیل در ایران به جهانی شدن آن می‌انجامد

  • کد نوشته: 6336
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۱ام دی ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • سالار عقیلی خواننده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی برنا درباره وضعیت موسیقی ایرانی در دنیا اظهار کرد: وضعیت موسیقی در کشورهای مختلف، شرایط متفاوتی دارد. به عنوان مثال وقتی ما در کشور ایالات متحده، کنسرت برگزار می‌کنیم به دلیل تبلیغات منفی و ضد ایران، صددرصد مخاطبان ما ایرانی هستند، اما در کشورهای اروپایی اغلب […]

  • سالار عقیلی خواننده ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی برنا درباره وضعیت موسیقی ایرانی در دنیا اظهار کرد: وضعیت موسیقی در کشورهای مختلف، شرایط متفاوتی دارد. به عنوان مثال وقتی ما در کشور ایالات متحده، کنسرت برگزار می‌کنیم به دلیل تبلیغات منفی و ضد ایران، صددرصد مخاطبان ما ایرانی هستند، اما در کشورهای اروپایی اغلب مخاطبان ما را اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند.

    وی در ادامه ابراز کرد: تا زمانی که نتوانیم قشرهای مختلف مردم جامعه‌مان را به سمت موسیقی اصیل ایرانی جذب کنیم، هیچ‌گاه نمی‌توانیم آن را در سطح بین‌المللی معرفی و مطرح‌اش کنیم. بنابراین ابتدا، همه‌گیرشدن موسیقی ایرانی را در داخل کشور انجام دهیم، آن‌گاه، راه برای جهانی‌شدن موسیقی ملی‌مان فراهم خواهد شد.

    خواننده “ایران‌ جوان” درباره تولیدات موسیقی ملی ایران در کشورهای دیگر گفت: آثار معدودی از هنرمندان موسیقی ایران در دیگر کشورها قابل دسترسی است. علت این مساله، عدم حمایت مراکز دولتی از هنرمندان موسیقی ما است. در تمام دنیا مجامع دولتی از هنر موسیقی و هنرمندان آن حمایت می‌کنند اما در ایران، هنرمندانی که در راه درست و کیفی موسیقی گام برمی‌دارند بدون حمایت، به فعالیت می‌پردازند.

    عقیلی درباره حضور هنرمندان جوان در عرصه موسیقی ابراز کرد: اکنون جوان‌های بسیار مستعدی در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند و لیاقت پیشرفت و مطرح شدن در عرصه بین‌المللی را دارا هستند که این امر با حمایت ویژه از آنان میسر خواهد شد.

    سالار عقیلی که پیش از ایام محرم به همراه گروه قمر در تهران کنسرت برگزار کرده بود، بعد از ماه صفر در شهرهای مختلف کشور این کنسرت را ادامه خواهد داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=6336
       
    برچسب ها سالار عقیلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *