×
×

متولیان امور فرهنگی نسبت به مدیران دیروز از دانش و تجربه کافی برخوردار نیستند

  • کد نوشته: 6332
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۱۱ام دی ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • مدیر موسسه ترانه شرقی گفت: در حوزه موسیقی به خصوص در چند سال اخیر شاهد هستیم که برخی نهادهای دولتی آلبوم های موسیقی در گونه های مختلف منتشر و یا به برگزاری کنسرت های بزرگ با کیفیت نازل اقدام می کنند که اینها نوعی تخلف است. محسن رجب پور ضمن بیان این مطلب دخالت نهادهای […]

  • مدیر موسسه ترانه شرقی گفت: در حوزه موسیقی به خصوص در چند سال اخیر شاهد هستیم که برخی نهادهای دولتی آلبوم های موسیقی در گونه های مختلف منتشر و یا به برگزاری کنسرت های بزرگ با کیفیت نازل اقدام می کنند که اینها نوعی تخلف است.

    محسن رجب پور ضمن بیان این مطلب دخالت نهادهای دولتی در تولید آثار هنری را عامل بازدارنده در خودکفایی بخش خصوصی دانست و به خبرنگار مهر ، گفت : طبق قانون تصدی دولت بر بخش خصوصی تخلف محسوب می شود و نهادهای وابسته به دولت با توجه به بودجه و امکاناتی که در اختیار دارند باید انجام امور راهبردی و سیاستگذاری در بخش های مختلف فرهنگی را به عهده بگیرند.

    مدیر موسسه ترانه شرقی افزود: خودکفایی در تولید محصولات مختلف از جمله اهدافی بوده که دربعد از انقلاب با آن مواجه بوده ایم چراکه این خودکفایی با حمایت های بخش دولتی و کمک به بخش خصوصی امکانپذیر شده است ولی متاسفانه در حوزه فرهنگ با چنین خودکفایی روبرو نبوده ایم و دلیل آن هم دخالت مستقیم نهادهای دولتی در تولید محصولات فرهنگی است .

    وی در ادامه افزود : به اعتقادمن متولیان امور فرهنگی در نهادها و سازمان های دولتی نسبت به مدیران دیروز از دانش و تجربه کافی برخوردار نیستند چراکه در گذشته محصولات فرهنگی در رشته های مختلف هنری تنها در بخش خصوصی و با حمایت دولتی انجام می شد اما امروز شاهد هستیم خود نهادهای دولتی مستقیم وارد عمل شدند و اقدام به تولید آثار فرهنگی می کنند .

    رجب پور در پایان گفت : این درحالی است که به اعتقادمن عمده وظیفه و فعالیت بخش دولتی در حوزه موسیقی باید انجام امور راهبردی مانند بررسی نوع آموزش موسیقی دستگاهی ایران، جمع آوری آثار اساتید موسیقی ایران و یا سیاستگذاری اصولی بر فعالیت موسیقی پاپ باشد نه اینکه وقت و هزینه دولتی صرف تولید آلبوم های موسیقی و یا برگزاری کنسرت های موسیقی کند چراکه این بخش از وظایف به عهده موسسه های فرهنگی در بخش خصوص است.

    https://musiceiranian.ir/?p=6332
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *