×
×

برای برگزاری مستر کلاس

  • کد نوشته: 62897
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • «ماریو تقدسی» خواننده بین المللی اپرا، اوایل نوامبر ۲۰۱۴ (اواسط آبان ماه سال جاری) مستر کلاس خود را در قصر باشکوه Schloss Hunigen سوییس برگزار می کند.
    +ماریو تقدسی از شاگردان لوچیانو پاوارتی است

    برای برگزاری مستر کلاس
  • ماریو تقدسی

    ماریو تقدسی

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: «ماریو تقدسی» خواننده بین المللی اپرا، اوایل نوامبر ۲۰۱۴ (اواسط آبان ماه سال جاری) مستر کلاس خود را در سوییس برگزار می کند.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، مستر کلاس ماریو تقدسی یکی از شاگردان لوچیانو پاوارتی، ۸ و ۹ نوامبر ۲۰۱۴ در قصر باشکوه Schloss Hunigen سوییس برگزار خواهد شد.

    تقدسی فعالیت موسیقایی‌اش را از ۱۰ سالگی در هنرستان عالی موسیقی تهران آغاز کرده و همزمان به نوازندگی ویولن نیز مشغول بوده است، پس از این دوران با یک بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل به لس ‌آنجلس رفته و در دانشگاه یو ال سی کارش را ادامه می دهد. وی ۴ سال در این دانشگاه مشغول تحصیل و اجرای همزمان اپرا شده و در آن مدت به اجرای ۸ نقش اپرای مختلف می پردازد. از نظر ماریو تقدسی این تجربیات بسیار گرانبها بوده و در افزایش توانایی و مهارت وی در زمینه اپرا نقش بسزایی داشته است.

    پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یو ال سی عازم یکی از معتبر ترین دانشگاه های نیویورک شده و به مدت ۶ ماه در مستر کلاس های آنجا به فراگیری دیگر مراحل می پردازد. در نیویورک برای شرکت در کلاس های پاواروتی نیز اقدام می کند اما در آن دوره موفق به حضور در کلاس ها نمی شود و نوبت به وی نمی رسد. بعد از آن به توصیه یکی از دوستان راهی وین شده و برای عضویت در اپرای وین امتحان میدهد .
    به گفته تقدسی، در مرحله اول این امتحانات از میان حدود ۲۷۰ نفر شرکت کننده به جمع ۲۴ نفر برتر راه پیدا میکند. در مرحله پایانی نیز به جمع ۱۲ نفر اصلی راه پیدا کرده و با قرار دادی سه ساله به اپرای وین میپیوندد و زیر نظر لورین مازل یکی از بهترین رهبران اپرا در دنیا مشغول فعالیت می شود. این سه سال از بهترین دوران زندگی وی به شما می آمد.

    این خواننده پیشتر در مورد ویژگی های فنی خواننده اپرا گفته است: «اپرا فقط خوانندگی نیست؛ مسائل مهمی در این هنر نقش تعیین کننده دارد. مسائلی چون اشراف به تکنیک های تنفسی، تسلط بر زبان های مختلفی چون ایتالیایی، انگلیسی و آلمانی، تبحر در فنون هنرپیشگی و اجرای بسیار عالی حالت ها به شکلی که ناآشناها به زبان راوی نیز موضوع را به راحتی دریافت کنند.»

    ماریو تقدسی بعدها در وین در یکی از اجراهای پاواراتی به ملاقاتش رفته و درباره علاقه اش به وی و تمایلش به فراگیری دیگر فنون اپرایی نزد پاواراتی با او به مشورت می نشیند، این گفتگو زمینه ساز آشنایی و دوستی آنها شده و تقدسی زیر نظر پاواراتی به فراگیری دوره های اپرا می پردازد.

    شایان ذکر است که تقدسی حدود سی سال است که در آلمان به خوانندگی اپرا مشغول است و بیش از ۳۰ نقش اپرایی را در این سالها ایفا کرده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=62897
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *