×
×

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بیان کرد

  • کد نوشته: 6288
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۰ام دی ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر عملکرد ضعیف موسیقی پاپ در جشنواره‌های گذشته را سبب حذف آن در بخش رقابتی این دوره دانست.

  • دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر عملکرد ضعیف موسیقی پاپ در جشنواره‌های گذشته را سبب حذف آن در بخش رقابتی این دوره دانست.
    «بابک رضایی» مدیرعامل انجمن موسیقی ایران روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درمورد دلایل حذف موسیقی پاپ دربخش رقابتی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: متاسفانه موسیقی پاپ در بخش رقابتی جشنواره‌های سه سال گذشته هیچ موفقیتی کسب نکرده وعملکرد قابل دفاعی ندارد.
    وی افزود: گروه‌های پاپ می‌بایست ابتدا با اجراهای صحنه‌ای تشکیل یابند و بعد به تولید آلبوم بپردازند درصورتی که این روند در کشور وارونه است بطوریکه آنان ابتدا آلبومی را خلق می‌کنند و در صورت استقبال از آن، تصمیم به اجرای کنسرت و تشکیل گروه گرفته می‌شود.
    رضایی افزود: همین امر سبب شده افرادی که در این نوع از موسیقی دارای جایگاه نیزهستند به سبب توانایی کم، اجرای کنسرتی مناسب و موفق نداشته باشند.
    دبیراجرایی بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: شورای سیاستگذاری پس از انتخاب «حسن ریاحی» به عنوان دبیر جشنواره، جلسات مستمری را تشکیل داده که ماحصل مذاکرات این شورا، تدوین و تنظیم متن فراخوان بخش رقابتی بوده است.
    رضایی افزود: بر اساس این فراخوان علاقمندان برای حضور دربیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بایستی تا پنجم دیماه آثارشان را به دبیرخانه ستاد برگزاری ارسال می‌کردند که این امربه سبب استقبال زیاد هنرمندان تا ۱۵ دیماه تمدید شد.
    مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: افراد ستاد اجرایی نیز مشخص شده و اسامی آنان همزمان با برگزاری نخستین جلسه این ستاد در هفته آینده اعلام خواهد شد.
    وی با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی موسیقی فجر فرصت مغتمی برای نمایش توانایی‌ها و توانمدی‌های هنرمندان در عرصه موسیقایی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه درسال‌های گذشته برخی افراد به سبب تنگ نظری و نگاه‌های غیرهنری گاهی مسایلی را در بین هنرمندان به غلط رواج داده‌اند که همین امر سبب شده تا جامعه هنری کشور از نمایش توانمندی و پتانسیل واقعی هنر موسیقی ایران محروم بماند.
    رضایی اظهارامیدواری کرد که بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر بتواند موجب همگرایی، همدلی و همراهی همه اهالی موسیقی شود.
    وی درمورد آثار ارائه شده از کشورهای مختلف به ستاد برگزاری جشنواره اظهار داشت: در این دوره از جشنواره هنرمندانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، قرقیزستان، سوریه، انگلستان، اکراین، فرانسه، لهستان، هندوستان آثارشان را برای بررسی و ارزیابی به ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ارسال کرده‌اند.
    وی افزود: در فراخوان طراحی پوس‌تر جشنواره نیزاستقبال بسیار چشمگیری صورت پذیرفته بطوریکه بیش از ۱۶۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.
    رضایی اظهار داشت: بسیاری از آثار ارسال شده دارای ارزش‌های زیاد هنری هستند که همین امر نیز سبب شده تا هیات داوران در انتخاب بر‌ترین‌ها کار دشواری داشته باشند.
    وی ادامه داد: ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجردر صدد است تا آثار ارائه شده را همزمان با برگزاری جشنواره در مکانی مناسب به نمایش عموم درآورد.
    بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجراز دوم تا هشتم اسفندماه در تهران برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=6288
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *