×
×

غروب یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی پاپ ایران پس از پانزده سال

  • کد نوشته: 61524
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۳
  • ۵ دیدگاه
  • hot-topic-logoگروه موسیقی پاپ ایرانی «آریان»، نوستالژی دهه شصتی‌ها، در سال ۱۳۷۸ زمانی آغاز به کار کرد که در ایران برای اولین بار پس از انقلاب، به موسیقی پاپ فضا داده شد. این گروه ده نفره که حضور خانم‌های نوازنده و همخوان در آن به شدت مورد انتقاد برخی گروه ها قرار گرفته بود با اجرای یک آهنگ مشترک به نام «دوستت دارم» با کریس دی برگ خواننده مشهور ایرلندی در تهران، در سال ۱۳۸۷ خبر ساز‌تر از همیشه شد.

    +فایل صوتی این گفتگو را در ادامه بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید

    غروب یکی از محبوب ترین گروه های موسیقی پاپ ایران پس از پانزده سال
  • علی پهلوان

    علی پهلوان

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: گروه موسیقی پاپ ایرانی «آریان»، نوستالژی دهه شصتی‌ها، در سال ۱۳۷۸ زمانی آغاز به کار کرد که در ایران برای اولین بار پس از انقلاب، به موسیقی پاپ فضا داده شد. این گروه ده نفره که حضور خانم‌های نوازنده و همخوان در آن به شدت مورد انتقاد برخی گروه ها قرار گرفته بود با اجرای یک آهنگ مشترک به نام «دوستت دارم» با کریس دی برگ خواننده مشهور ایرلندی در تهران، در سال ۱۳۸۷ خبر ساز‌تر از همیشه شد.

    انتشار آلبوم «گل آفتابگردون» اولین آلبوم این گروه در دوران قحطی موسیقی پاپ و پس از آن انتشار آلبوم دوم «و اما عشق» که از پرفروش‌ترین آلبوم‌های زمان خود بودند، به همراه کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی این گروه را به یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی تبدیل کرد. اما فعالیت گروه آریان با وجود اینکه در زمان خود رکورد دار بیشترین تعداد اجرا و بیشترین فروش آلبوم موسیقی در ایران بود، به دنبال محدودیت‌ها و حاشیه‌هایی برای چند سال متوقف شد.

    علی پهلوان یکی از بنیانگذاران اصلی این گروه در حال حاضر ساکن سیدنی است. او در این گفت‌و‌گوی کوتاه از مسائل و مشکلاتی که به تدریج این گروه موفق دهه‌های هفتاد و هشتاد را دچار رخوت و نزوا کرد، صحبت می‌کند.

    در ادامه بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود مصاحبه  رادیو اس بى اس استرالیا بخش فارسى با علی پهلوان

    آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=61524
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *