×
×

اواخر مهر ماه سال جاری

  • کد نوشته: 61304
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۴ام مهر ۱۳۹۳
  • ۰
  • رسیتال پیانوی «مزدا انصاری» پیانیست شناخته شده کشورمان، اواخر مهر ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران شهر تهران برگزار می‌گردد.

    اواخر مهر ماه سال جاری
  • مزدا انصاری

    مزدا انصاری

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: رسیتال پیانوی «مزدا انصاری» پیانیست شناخته شده کشورمان، اواخر مهر ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران شهر تهران برگزار می‌گردد.

    مزدا انصاری در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» با اشاره به این موضوع عنوان کرد: «۲۴ مهرماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران به اجرای قطعاتی ماندگار از اساتید فقید موسیقی ایرانی، همچون جواد معروفی، روح الله خالقی، فرامرز پایور و مجید وفادار و همچنین قطعاتی از ساخته‌های خود می‌پردازم. قطعات «ژیلا» و «خواب‌های طلایی» به یاد استاد معروفی، قطعه «آتشین لاله» از روح الله خالقی که استاد مسلم بنده بوده و هرچه دارم از اندوخته‌های هنری نزد ایشان بوده، «رنگِ دشتی» از استاد پایور و «گلنار» از مجید وفادار از جمله قطعات انتخابی نوستالژیک برای این رسیتال هستند که برخی از آن‌ها با تنظیمی جدید از بنده و برخی دیگر بی‌هیچ تغییر و دخل و تصرفی نواخته خواهند شد و قطعاتی را که از میان ساخته‌هایم برای این اجرا انتخاب کرده‌ام، «رِنگِ افشاری»، «مقدمه شور» و «فانتزی کرشمه» نام دارند که از آثار جدید بنده می‌باشند. «رقص اشک» نیز که از قطعات مورد اقبال میان مخاطبان بوده و حتی برخی از دوستان هنرمندم بار‌ها این قطعه را در خارج از کشور نواخته‌اند به اجرا در خواهد آمد. نگاه بنده در این اجرا بیشتر سمت و سویی ایرانی دارد و می‌توان آن را اجرایی با قابلیت‌های پژوهشی نیز دانست. قطعات را با دو کوک ربع پرده ایِ موسیقی ایرانی و کوک کروماتیک موسیقی کلاسیک اروپایی می‌نوازم و مخاطبان می‌توانند با دو کوک پیانو با اجرای قطعه‌هایی از موسیقی ایرانی آشنا شوند.»

    از مزدا انصاری دلیل تعداد کمِ اجراهای زنده‌اش در سال‌های اخیر و همچنین دباره کنسرت‌های پیش رو و آلبوم‌های احتمالیِ در دست انتشارش، جویا شدیم و ایشان پاسخ گفت: «از آنجا که پروژه‌های اجراییِ زنده و سختی آن‌ها بر کسی پوشیده نیست، در این مدت بیشتر مشغول ضبط آلبوم بوده‌ام تا کنسرت. اما این بار تصمیم گرفته‌ام ادای دینی به بزرگان موسیقی و اساتید این عرصه داشته و به تنهایی به زورآزمایی بر صحنه بپردازم و ببینم چقدر می‌توانم جوابگوی محبت و لطف مخاطبان و دوستانم باشم. این اجرا با نگاهی کاملا ایرانی و قطعاتی اصیل بر ÷یانو ارائه خواهد شد. صحبت از اجرایی در قالب دو پیانو و یک خواننده هست که جزئیات بیشتر آن باشد برای بعد و زمان قطعی شدنش و کنسرتی بزرگ نیز برای سال آینده که کار تیمی بسیار وسیعی است به سرپرستی و آهنگسازی بنده و دوست عزیزم بهرام دهقانیار پروژه بعدی ما برای اجراهای زنده خواهد بود. آلبوم «بوی محبوبه شب» با صدای مهدیه محمد خانی و آلبومی دیگر با صدای سبحان مهدی‌پور نیز مجموعه‌های در دست انتشار بنده هستند که بخش زیادی از مراحل استودیویی آن به پایان رسیده و در آینده‌ای نزدیک به انتشار خواهیم رساند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=61304
       
    برچسب ها مزدا انصاری

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *