×
×

خبری غافلگیرانه برای دوستداران چاوشی

  • کد نوشته: 61130
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۱ام مهر ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logoداریوش مهرجویی که نگارش متن فیلم «سنتوری۲» را به پایان رسانده، این فیلمنامه را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرد.
    +گفته می شود  محسن چاوشی، آهنگساز و خواننده «سنتوری ۲» است

    خبری غافلگیرانه برای دوستداران چاوشی
  •  فیلم «سنتوری۲»

    فیلم «سنتوری۲»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: داریوش مهرجویی که نگارش متن فیلم «سنتوری۲» را به پایان رسانده، این فیلمنامه را در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این فیلمنامه قصه شخصیت اصلی داستان «سنتوری»، علی را روایت می‌کند که پس از ترک اعتیاد، آسایشگاه را ترک کرده و به دنبال فعالیت‌های موسیقی خود می‌رود، مهرجویی کارگردان این اثر قصد دارد به محض دریافت مجوز، فیلمبرداری «سنتوری۲» را در شهر تهران آغاز کند که گفته می‌شود همانند سری اول این فیلم، بهرام رادان نفش علی را بازی خواهد کرد و محسن چاوشی هم آهنگساز و خواننده «سنتوری ۲» است که به دنبال تکرار موفقیت‌های قطعه «سنتوری» خواهد بود.

    سنتوری (علی سنتوری) ساخته داریوش مهرجویی و فیلمی در ژانر درام است با رویکردی انتقادی که تم اصلی آن تضاد سنت و مدرنیته در جامعه امروز ایران و موضوع آن سقوط هنرمند و خودویرانگری او در جامعه‌ای است که هنر واقعی را برنمی تابد و مدام آن را محدود و سرکوب می‌کند این فیلم قرار بود در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۸۶ اکران شود که به بهانه‌های مختلف از سوی وزارت ارشاد از جمله عدم توانایی کنترل جو سالن، اکران آن لغو شد. پس از هفت ماه سرنوشت اکران سنتوری همچنان در ابهام بود تا اینکه سی‌دی قاچاق آن با زیرنویس انگلیسی که مترجم آن مامک نوربخش بود به بازار آمد و واکنش‌های فراوان و متناقضی را برانگیخت. از سویی تهیه کننده از مردم خواست فیلم را نخرند و از سویی مسئولان عوامل فیلم و تهیه کننده را مقصر اصلی توزیع غیرمجاز فیلم دانستند. مهرجویی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که نسخه‌ای که غیرقانونی منتشر شده با نسخه نهایی که آماده پخش بود متفاوت است و خرید آن را «شرعاً حرام» دانست!، سرانجام پس از کشمکش‌های فراوان در مردادماه ۱۳۸۹، پس از سکته قلبی و مرگ نابه‌هنگام تهیه‌کننده آن فرامرز فرازمند در ۵۵ سالگی، مجوز اکران ویدیویی این فیلم صادر شد.

    پیش از گمانه زنی های بیشتر درباره فیلم «سنتوری۲» باید منتظر ماند تا خبرهای رسمی درباره این فیلم و همکاری مهرجویی با محسن چاوشی از سوی عوامل کار منتشر شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=61130
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *