×
×

مسئولان توجه کنند؛

  • کد نوشته: 60148
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • رحموک نصرتی،یکی از خواننده محلی بلوچستان در فقر و بیماری به سر می برد و نیازمند توجه مسئولان است. هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی، با اعلام این خبر گفت: خانم رحموک نصرتی، بلوچ است یکی از خوانندگان متخصص لالایی ها، ذهیروک(آوازهای فراق و جدایی) ، لیکو و کردی خوانی است که ماشاءالله بامری در جشنواره […]

  • رحموک نصرتی،یکی از خواننده محلی بلوچستان در فقر و بیماری به سر می برد و نیازمند توجه مسئولان است.

    هوشنگ جاوید، پژوهشگر موسیقی نواحی، با اعلام این خبر گفت: خانم رحموک نصرتی، بلوچ است یکی از خوانندگان متخصص لالایی ها، ذهیروک(آوازهای فراق و جدایی) ، لیکو و کردی خوانی است که ماشاءالله بامری در جشنواره موسیقی مناطق و نواحی کرمان ایشان را معرفی کرد و توانست در مدت حضور خود در جشنواره های متعدد خوب بدرخشد.

    وی افزود: خانم نصرتی در جشنواره موسیقی مناطق و نواحی کرمان، لوح تقدیر و سپاس دریافت کرده بود و در جشنواره موسیقی زنان مناطق و نواحی ایران که در سال ۸۲-۸۳ برگزار شد، حضور داشت.

    هوشنگ جاوید با اشاره به اینکه این خواننده بلوچ در حال حاضر نیاز به درمان دارد، گفت: خانم نصرتی مدت هاست از نوعی بیماری رماتیسم خاص، رنج می کشد و در فقر و نداری به سر می برد. اوضاع مالی این خواننده به شدت نامناسب است و حتی هزینه های درمان را ندارد.

    این پژوهشگر موسیقی نواحی، افزود: او علاوه بر وضعیت اسفناک معیشتی، دچار کهولت سن نیز هست، دختر این هنرمند، همین چند وقت پیش گفت که خانم نصرتی دوباره باید برای درمان به بیمارستان مراجعه کند. او گفت پیشتر چون هزینۀ درمان را نداشتیم، مجبور شدم تنها دارایی ام که گوشواره هایم بود را بفروشم اما حالا همان گوشواره را هم دیگر ندارم تا خرج درمان مادرم کنم.

    هوشنگ جاوید در ادامه گفت و گو با انتقاد از وضعیت بیمه هنرمندان پیشکسوت گفت: بسیاری از هنرمندان پیشکسوت حتی بیمه درمانی ندارند. پرونده خانم نصرتی مدت هاست در دفتر ارزشیابی هنرمندان مانده است و به همین دلیل این هنرمند مانند بسیاری از هنرمندان دیگر، هنوز نتوانسته است از تمام خدمات موسسه هنرمندان پیشکسوت بهره مند شود.

    این پژوهشگر موسیقی مقامی با اشاره به همکاری موسسه هنرمندان پیشکسوت، برای کمک کردن به رحموک نصرتی گفت: آقای عظیمی و موسسه هنرمندان پیشکسوت برای کمک به هنرمندان، دست شان بسته است، با وجود این موسسه هنرمندان پیشکسوت با اختیاراتی که دارد، تا کنون کمک هایی به این هنرمند کرده و این کار قابل تقدیر است.

    هوشنگ جاوید، در پایان گفتگو گفت: ما باید قدر این هنرمندان را بدانیم و مسئولان باید برای بهتر شدن وضعیت زندگی این عزیزان که سال ها حافظ فرهنگ غنی این کشور بوده اند، چاره ای بیاندیشند. در حال حاضر سقف حمایت در « طرح تکریم هنرمندان پیشکسوت»، ۱۸۰ هزار تومان است و

    https://musiceiranian.ir/?p=60148
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *