×
×

طی دو شب متوالی و در حضور مخاطبان، کارشناسان و هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان صورت گرفت

  • کد نوشته: 59954
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoشب ساز ایرانی، سری دوم خود را طی دو شب متوالی از تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.
    +در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان از دو شب برنامه «شب ساز ایرانی۲» را می توانید دنبال کنید

    طی دو شب متوالی و در حضور مخاطبان، کارشناسان و هنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان صورت گرفت
  • شب ساز ایرانی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    شب ساز ایرانی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: شب ساز ایرانی، سری دوم خود را طی دو شب متوالی از تاریخ‌های ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این مجموعه، دو شب را در فضایی اصیل از موسیقی دستگاهی، شامل بداهه نوازی ها و تکنوازی هایی دلنشین در حضور مخاطبان، کارشناسان وهنرمندان شناخته شده موسیقی کشورمان به اجرا در آورد، از جمله مدعوین و هنرمندان حاضر در دو شب «شب ساز ایرانی۲» می توان به علی اکبر شکارچی، عبدالنقی افشارنیا، محمد موسوی (مدیر انتشارات ماهور)، مهدی امامی، سیامک جهانگیری، دکتر آرش محافظ، محمدرضا فیاض، پیام جهانمانی، روزبه رحیمی، سعید نایب محمدی، طینوش بهرامی، آرش سعیدیان و حامد فکوری اشاره کرد.

    اولین اجرا از «شب ساز ایرانی۲» در شب اول به فرهاد زالی نوازنده نی اختصاص داشت در آواز افشاری. پس از آن تکنوازی احمد رضا خواه در آواز ابوعطا به همراه فرید خردمند نوازنده تنبک، در بخش های دو نوازی، سهیل صادقی نوازنده کمانچه اجرای سوم این مجموعه را در آواز بیات ترک بر عهده داشت و آخرین اجرا در آواز همایون با نوازندگی تار حمید خبازی پایان یافت.

    در شب دوم، امیر شریفی به تکنوازی تار در آواز شوشتری پرداخت و احمد مستنبط نوازنده تنبک در بخشهای دو نوازی وی را همراهی کرد، شریفی همچنین در بخشی از اجرای خود به آواز پرداخت. دومین اجرا به تکنوازی کمانچه ی المیرا مردانه هنرمند ۲۲ساله خوش قریحه و توانا اختصاص داشت در آواز سه گاه. سه تار نوازی فرشاد توکلی اجرای سوم این شب بود در آواز نوا که شامل آواز خوانی او در اواخر اجرا نیز بود. هادی آذرپیرا در آخرین بخش این مجموعه به تکنوازی تار در آواز دشتی پرداخته و وحید ربیع پور با دایره در بخش هایی از دونوازی وی را همراهی کرده که البته در این بخش نیز پیرزاد به آواز پرداخت.

    در پایان اجرا، نوازندگان کل مجموعه از دو شب ساز ایرانی، به روی صحنه آمده و مورد تشویق گرم حضار قرار گرفتند.

    در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان از دو شب برنامه «شب ساز ایرانی۲» را دنبال کنید.

    عکسهای شب دوم (عکاس: نادر محمدی و علیرضا منشی)

    عکسهای شب اول (عکاس: دلا آرام رضاییان و علیرضا منشی)

    https://musiceiranian.ir/?p=59954
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *