×
×

حمید عسکری: بعضی ها فکر کنند با اعلام این موضوع که متاهل شده اند از میزان محبوبیتشان کم می شود

  • کد نوشته: 59307
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • تنوع صدای بسیار بالای خوانندگانپاپ و سبک و سیاق خواندنشان باعث شده مخاطبان انتخاب های گاه متفاوتی برای گوش سپردن به ترانه های آنها داشته باشند. آنقدر که ممکن است خواننده ای با وجود طرفداران بسیار زاد و موفقیتش در دنیای خوانندگی در خانواده اش چندان طرفدار نداشته باشد. حمید عسکری از آن دسته از […]

  • 635455887034403708_Mتنوع صدای بسیار بالای خوانندگانپاپ و سبک و سیاق خواندنشان باعث شده مخاطبان انتخاب های گاه متفاوتی برای گوش سپردن به ترانه های آنها داشته باشند. آنقدر که ممکن است خواننده ای با وجود طرفداران بسیار زاد و موفقیتش در دنیای خوانندگی در خانواده اش چندان طرفدار نداشته باشد.

    حمید عسکری از آن دسته از خوانندگانی است که توانست تعداد بسیاری هوادار برای خود دست و پا کند. خواننده خوش صدایی که با آلبوم کما به شهرت رسید و توانست از این شهرت به نحو احسن استفاده کند.

    حمید عسکری نسبت به حمید عسکری سال های قبل تغییر کرده . او از روزهای جنجالی اش فاصله گرفته و حسابی آرام شده.ریشه این همه آرامش در کجاست؟
    شاید بخشی از این موضوع به این خاطر باشد که سنم بالا رفته ، بالا رفتن سن باعث می شود که شما یاد بگیرید احساساتتان را بیشتر کنترل کنید از جنجال و حاشیه فاصله بگیرید. از طرفی مدتی است که متاهل شده ام . ازدواج اگر درست باشد و شما انتخاب درستی داشته باشید بر روحیه تان تاثیر مثبتی خواهد داشت و آرامش زیادی را به شما منتقل خواهد کرد . در نهایت ، شما هم این حس آرامش را در کارهایتان لحاظ می کنید و به مخاطبانتان ارایه می دهید .

    -با وجود اینکه باید زندگی حرفه ای یک آرتیست را از زندگی شخصی اش جدا کرد ، ظاهرا تو دوست داری کارهایت انعکاسی از زندگی واقعی ات باشد ؟
    این از ویژگی های کار دلی انجام دادن است.کسانی که کارهایشان را با دلشان انجام می دهند معمولا زندگی شخصی شان هم در کارهایشان نمود دارد. کارهای من به شدت حسی است ؛ به همین خاطر ، در بسیاری از موارد ، سعی می کنم چیزهایی را بخوانم که به آن ها اعتقاد دارم. شاید به همین خاطر است که خیلی وقت ها قهرمان ترانه هایم شبیه خود واقعی من است.

    -خواننده ای مثل تو ، که در ارایه کارهایش بر حسش متکی است ، نگران این موضوع نبود که فضای آهنگ هایش شبیه به هم شود و متاثر از روحیه خودش زیادی به سمت فضا های مثبت برود ؟
    درست است که من تا با یک کار ارتباط برقرار نکنم آن را نمی خوانم ، اما ایم موضوع به این معنا نیست که سوژه همه ترانه هایم برگرفته از زندگی شخصی من است . خیلی وقت ها در کارهایم قصه زندگی دوستان و همکارانم را می خوانم ، کارهایی که با آن هم ذات پنداری بیشتر داشته ام و به نوعی به احساس من نزدیک تر بوده است.

    – جالب است که مدام ، در پاسخ به سوالات شخصی زندگی ات ، به نوعی به ازدواج و همسرت اشاره می کنی . این در حالی است که در ایران بسیاری از سلبریتی ها علاقه ای به صحبت در مورد مسایل شخصی زندگی شان ندارند و گاه در میان خواننده ها پیش می آید که دست به پنهان کاری در مورد زندگی شخصی شان می زنند و ازدواجشان را ، به بهانه ریزش هوادارانشان ، مخفی می کنند.
    نمیدانم . شاید بعضی ها فکر کنند با اعلام این موضوع که متاهل شده اند از میزان محبوبیتشان کم می شود . در حالی که غالب مردم ما این بینش را دارند که زندگی شخصی سلبریتی از زندگی حرفه ای اش جداست و او هم عاشق می شود و ازدواج می کند . از طرفی ، نمیتوان با این ترس که ممکن است هواداران یک هنرمند با ازدواج او کم می شوند ، تا آخر عمر مجرد ماند ! من هیچ وقت نخواسته ام از سلبریتی هایی باشم که ازدواج کردن و بچه دار شدنشان را از مردم پنهان می کنند.

    این روزها با وجود اینستاگرام و فیس بوک ، بسیاری از هنرمندان بی واسطه با مخاطبان در ارتباط اند. به نظرت ، این بی واسطه بودن در مسایل شخصی تا کجا می تواند ادامه پیدا کند ؟

    حضور این صفحات شخصی در فضای مجازی ، با آن حجم از میزان بازدید کننده ، باعث شده اکثر هنرمندان برای خودشان تریبون پیدا کنند . به همین خاطر ، اکثر سلبریتی ها از این فضا استفاده می کنند و خودشان مستقیم با هوادارانشان در ارتباط هستند .

    معمولا مردم درباره زندگی شخصی هنرمندان کنجکاوند و از اینکه بدانند آن ها چه کاری انجام می دهند خوشحال می شوند . اما واقعیت این است که در مطرح کردن مسایل شخصی در این فضا هم باید بعضی مسایل را لحاظ کرد. مثلا بارها پیش آمده من از فضایی که در آن قرار داشته ام عکس گرفته ام و آن را در فضای مجازی ، با عنوان همین الان ، منتشر کرده ام تا حس لحظه ام را با مخاطبان تقسیم کنم .

    با این حال ، شما باید در انتشار این عکس ها تا جایی پیش بروید که به حریم شخصی تان خدشه ای وارد نشود ، چون ممکن است مثلا شما موضوعی را را دوست داشته باشید مطرح کنید که همسرتان به مطرح شدن آن علاقه ای نداشته باشد .

    -همین طور است. اگر دوست داشته باشی کمی در مورد آلبوم آخرت صحبت کنیم. پر رنگ ترین انتقادی که در این آلبوم به تو شد در بخش ترانه بود ، چه تغییری در آلبوم جدیدت ایجاد کردی ؟
    من سعی کردم با تغییر فضای ترانه به نوعی به این انتقاد ها پاسخ دهم . هشت سال قبل که مث به طود جدی وارد عرصه ترانه شدم ، به شدت به تلفیق شعر و ملودی و پر رنگ تر جلوه دادن ملودی معتقد بودم . اما ، بعد از گذشت این سال ها ، به این نتیجه رسیدم که باید تغییری در این فضا ایجاد کنم. در آن سال ها ، من مخاطب هشت ساله ای داشتم که الان شانزده ساله است و مخاطب شانزده ساله ای داشتم که الان بیست و چهار ساله است . سن من هم در این مدت بالاتر رفته و طبیعی است که در این بین برخی از مخاطبان دنبال فضای جدی تری در ترانه هستند . به همین خاطر ، سعی کردم سلیقه این افراد را هم در کارم لحاظ کنم و بخش ترانه را با سایر دوستان ترانه سرا بسپارم .

    -نظر همسرت را هم در مورد کار می پرسی ؟
    بله البته ، در این مورد خاص، نظر ایشان را هم مانند سایر مخاطبانم می بینم و به چشم یک رای به آن نگاه می کنم .

    -همسرت مخاطب کارهایت هست ؟
    قبل از ازدواج با من ، همسرم جزو طرفدارهای من محسوب نمی شد . البته الان هم همینطور است . او کلا مخاطب جدی موسیقی نیست و صرفا نگاهی مبتنی بر سرگرمی به موسیقی دارد.

    -فکر می کنم همین نگاه او باعث شده که زندگی شخصی ات تعادل بیشتری داشته باشد ؟
    دقیقا همینطور است . اگر ما میخواستیم مدام در خانه هم در مورد موسیقی حرف بزنیم ، من فرصتی برای ریکاوری ، بعد از ده-دوازده ساعت کار در استودیو ،پیدا نمی کردم . به نظر من ، اساسا هنرمندانی که زندگی شخصی شان را از زندگی حرفه ای شان جدا کرده اند افراد موفق تری هستند .
    برای من که همیشه با تو مصاحبه هایی درباره موسیقی داشته ام خیلی جالب است که در مورد بازیگری و دنیای سینما حرف بزنم. برای من هم جالب تر است ؛به این خاطر که این روزها خبرنگاران بیشتر دوست دارند در مورد قسمت سینمایی زندگی ام از من سوال کنند تا قسمت موسیقیایی. شاید بخشی از این موضوع به خاطر این است که آن ها همیشه دنبال خبرهای جدید پیرامون سلبریتی ها هستند و می خواهند چیزهای جدیدتری را از آن ها بدانند و به اطلاع مردم برسانند.

    -یعنی بازیگری برایت کاملا جدی شده است ؛ درست به اندازه موسیقی ؟
    درست به اندازه موسیقی که نه . اما من یا کاری را انجام نمی دهم یا وقتی آن را انجام می دهم سعی میکنم در آن جدی باشم . به همین خاطر ،وقتی وارد عرصه بازیگری شدم ،می دانستم که کار سختی را در پیش دارم .

    -وقتی برای اولین بار جلوی دوربین قرار گرفتی ، حتما استرس های مرسوم یک نابازیگر راداشتی . برای رفع آنچه کردی ؟
    سعی کردم پیش از حضور جلوی دوربین بارها فیلمنامه را بخوانم تا به نوعی با آن نقش ارتباط لازم را برقرار کنم .بعد هم سعی کردم از راهنمایی های کارگردان و البته سایر بازیگران هم کمک بگیرم. اما ، بیشتر از همه این ها ،در تلاش بودم از اغراق جلوی دوربین بپرهیزم و یک بازی رءال ارایه بدهم . علاوه بر این ، در طول این سال ها ،برگزاری کنسرت های مختلف باعث شده است به نوعی در مقابل دوربین و مردم راحت تر باشم .

    -بر زندگی شخصی ات هم اثری داشته ؟
    بزرگ ترین تاثیرش این بوده که در قیاس با گذشته اجتماعی تر شده ام . بازیگری درست نقطه مقابل موسیقی قرار دارد . و شما در آن احتیاج بیشتری به معاشرت و ارتباط برقرار کردن با دیگران دارید ،در حالی که در موسیقی دایره معاشرتتان با دیگران بسیار محدود است.

    https://musiceiranian.ir/?p=59307
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *