×
×

با بازنگری دکتر «پیروز ارجمند»

  • کد نوشته: 59027
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۱ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۸ دیدگاه
  • اولین دوره آموزشی سنتور نوازی مدرن با عنوان «آفرینش آواهای پنهان» نوشته «رامتین ارجمند» توسط انتشارات عارف در ۱۸۰ صفحه روانه بازار شد.

    با بازنگری دکتر «پیروز ارجمند»
  • روی جلد «آفرینش آواهای پنهان»

    روی جلد «آفرینش آواهای پنهان»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: اولین دوره آموزشی سنتور نوازی مدرن با عنوان «آفرینش آواهای پنهان» نوشته «رامتین ارجمند» توسط انتشارات عارف در ۱۸۰ صفحه روانه بازار شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، دربخش اول این کتاب مبانی تئوری موسیقی شامل بخش های شناخت صداها، فواصل، گام ها، ریتم و وزن و دیگر زیر مجموعه های تئوریک گنجانده شده است، بخش دوم کتاب نیز شامل شناخت موسیقی ایران با سر فصل های فرم های موسیقی ایران، گام های موسیقی ایرانی، رابطه زمان و مزاج با مقام های قدیم و جدید موسیقی ایران می باشد و در بخش هم سوم تمرین های اجرایی برای شیوه سنتورنوازی مدرن از پایه تا متوسطه نگارش شده است.

    این مجموعه دارای فصل های دیگری همچون تعاریف و ویژگی های سنتور از منابع و فرهنگ نامه های موسیقی، واژه نامه اصطلاحات رایج در موسیقی، واژه نامه های فارسی و انگلیسی، کتاب شناسی سنتور و ضمیمه شامل توضیحات تکمیلی تئوریک می باشد.

    شایان ذکر است که بازنگری این کتاب توسط دکتر پیروز ارجمند و مقدمه و ویرایش آن توسط سعادت ارجمند انجام گردیده است، این کتاب به ارائه شیوه ی نوازندگی مدرن در سنتور و آهنگسازی می پردازد و در این باب توضیحاتی در مقدمه کتاب توسط مولف و ویراستار کتاب اورده شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=59027
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *