×
×

معاون هنری وزیر ارشاد به ممنوعیت آموزش موسیقی در شهرداری واکنش نشان داد

  • کد نوشته: 58355
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۵ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • چند ماهی است که خبر ممنوعیت تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران، در صدر اخبار موسیقی کشور قرار دارد. ماجرایی که گویا از یک ابلاغیه شفاهی آغاز شد و واکنش‌های متعددی از سوی نهادهای موسیقی کشور را در پی داشت تا در ‌‌نهایت مدیر سازمان و فرهنگی هنری شهرداری، وعدۀ بازگشایی کلاس‌ها را در پایان ماه رمضان داد، وعده‌ای که همچنان عملی نشده است و سرنوشت آن در گرو اما و اگر‌هایی است.

    معاون هنری وزیر ارشاد به ممنوعیت آموزش موسیقی در شهرداری واکنش نشان داد
  • علی مرادخانی

    علی مرادخانی

    چند ماهی است که خبر ممنوعیت تدریس موسیقی در فرهنگسراهای تهران، در صدر اخبار موسیقی کشور قرار دارد. ماجرایی که گویا از یک ابلاغیه شفاهی آغاز شد و واکنش‌های متعددی از سوی نهادهای موسیقی کشور را در پی داشت تا در ‌‌نهایت مدیر سازمان و فرهنگی هنری شهرداری، وعدۀ بازگشایی کلاس‌ها را در پایان ماه رمضان داد، وعده‌ای که همچنان عملی نشده است و سرنوشت آن در گرو اما و اگر‌هایی است.

    علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضع گیری خود در قبال این مساله را اعلام کرد و گفت: ما با این ابلاغیه مخالفیم اما سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سازمان مستقلی است و این سازمان می‌تواند طبق قانون هر تصمیمی بگیرد.

    او با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تحت نظر دولت نیست، گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، سازمانی است که برای خود می‌تواند سیاست‌هایی داشته باشد و کارهایی انجام دهد و ما نمی‌توانیم کاری بکنیم.

    او با تاکید بر اینکه باید دلیل این تصمیمات را از خود شهرداری پرسید، گفت: موضع ما در قبال این مسأله کاملاً روشن است اما این به معنای آن نیست که شهرداری باید حتماً کاری را که ما می‌خواهیم انجام دهد. این موسسه طبق قانون می‌تواند این کار‌ها را انجام بدهد و هر تصمیمی بگیرد.

    معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری خود تعیین می‌کند که کدام کار را می‌خواهد انجام دهد و کدام کار را نمی‌خواهد انجام دهد.

    گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از اعضای هیئت امنای سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است.

    https://musiceiranian.ir/?p=58355
       
    برچسب ها علی مرادخانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *