×
×

به مناسبت هشتادمین سال خاموشی عارف قزوینی و یادمان جنبش مشروطه

  • کد نوشته: 58147
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • صدیق تعریف، از پیشکسوتان آواز موسیقی ایرانی که تا به امروز با بزرگان موسیقی کشور چون زنده یاد محمدرضا لطفی، زنده یاد جلال ذوالفنون، فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده همکاری داشته است، این بار به همراه جمعی از هنرمندان جوان که سبک و سیاق کارشان به نوعی ادامه راه و سبک و سیاق زنده یاد محمدرضا لطفی ست در صدد انتشار آلبوم «عارفِ شیدا» است.
    +این مجموعه مشتمل بر آثار اجرا نشده ای از عارف قزوینی و علی اکبر شیداست و چندین تصنیف و آواز مفصل را در برمی گیرد که توسط «پویان بیگلر» تنظیم و تدوین شده است

    به مناسبت هشتادمین سال خاموشی عارف قزوینی و یادمان جنبش مشروطه
  • صدیق تعریف

    صدیق تعریف

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: صدیق تعریف، از پیشکسوتان آواز موسیقی ایرانی که تا به امروز با بزرگان موسیقی کشور چون زنده یاد محمدرضا لطفی، زنده یاد جلال ذوالفنون، فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده همکاری داشته است، این بار به همراه جمعی از هنرمندان جوان که سبک و سیاق کارشان به نوعی ادامه راه و سبک و سیاق زنده یاد محمدرضا لطفی ست در صدد انتشار آلبوم «عارفِ شیدا» به مناسبت هشتادمین سال خاموشی عارف قزوینی و یادمان جنبش مشروطه است.

    این مجموعه شامل آثار و قطعاتی ست که تا به حال کمتر به اجرا در آمده یا منتشر شده اند. تعریف در رابطه با دستگاه های موسیقی و سازبندی ها و تنظیم قطعات این اثر در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «یک مجموعه غنی از سازهای ایرانی، همچون تار، سه تار، کمانچه، تنبک، نی و…در ساخت و پرداخت قطعات به کار رفته است و فضای دستگاهی آن از ماهور آغاز شده و به حجاز ابوعطا منتهی می گردد. پویان بیگلر، نوازنده توانای تار نیز، تنظیم تصانیف را بر عهده دارد.»

    درباره دلیل حضور صدیق تعریف و همکاری او، این بار با مجموعه ای جوان از او سؤال پرسیدیم و وی چنین پاسخ داد: «بنده اولین بار همکاری ام را با زنده یاد لطفی آغاز کردم. او که از نظر من ملاک و معیار موسیقی این کشور است. پس از آن با دوستان دیگر، زنده یاد جلال ذوالفنون، فرهاد فخرالدینی، حسین علیزاده و…دیگر هنرمندانی که از بزرگان و پیشکسوتان موسیقی ایرانی هستند به فعالیت های خود تا به امروز ادامه داده ام. از آنجا که پویان بیگلر از علاقه من

    پویان بیگلر

    پویان بیگلر

    به موسیقی اصیل و بزرگان موسیقی کشورمان باخبر بود، آثاری از عارف و شیدا را در رنگ و لعابی امروزی و تنظیماتی جدید آماده ساخته و من ازتصانیف کار شده و کلیت کار استقبال کرده و تصمیم گرفتم با این گروه جوان اما مستعد، همکاری کنم.»

    در نهایت تعریف از دیگر برنامه های آینده خود، در قالب کنسرت و آلبوم گفت: «علاوه بر این آلبوم، در حال تمرین و آماده سازی دو اثر دیگر نیز هستم که هنوز در ابتدای راه هستند و از آن جا که ضبط آن ها آغاز نشده، بهتر است جزئیات بیشتر را به زمان مناسب آن موکول کنیم. برای کنسرت هم در حال مذاکره با چند برگزار کننده هستیم که انشالله در صورت به نتیجه رسیدن این رایزنی ها، تور کنسرت هایی در سراسر نقاط ایران خواهیم داشت.»

    شایان ذکر است که آلبوم «عارفِ شیدا» به خوانندگی «صدیق تعریف» و تنظیم و تدوین «پویان بیگلر» به زودی از سوی موسسه فرهنگی هنری «هزار نغمه بسته نگار» راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=58147
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *