×
×

همزمان با بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی

  • کد نوشته: 58146
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت گروه موسیقی «همنوازان کلهر» به سرپرستی کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز سر‌شناس موسیقی کشورمان و خوانندگی حسین علیشاپور، همزمان با بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی، در کشور ترکیه، برگزار می‌گردد.
    +این کنسرت با اجرای منتخبی از اشعار مولانا در قالب تصانیفی در دستگاه نوا برگزار خواهد شد

    همزمان با بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی
  • «کیهان کلهر» و «حسین علیشاپور»

    «کیهان کلهر» و «حسین علیشاپور»

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: کنسرت کیهان کلهر به خوانندگی حسین علیشاپور، در شهر قونیه برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، کنسرت گروه موسیقی «همنوازان کلهر» به سرپرستی کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز سر‌شناس موسیقی کشورمان و خوانندگی حسین علیشاپور، همزمان با بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی، در کشور ترکیه، برگزار می‌گردد.

    این کنسرت در تاریخ ۷ مهر ماه سال جاری، در شهر قونیه به اجرا در می‌آید تا برای دومین بار، کلهر و علیشاپور در کنار یکدیگر به هنرنمایی پرداخته و منتخبی از اشعار مولانا جلال الدین بلخی را در قالب تصانیفی در دستگاه نوا، به روایت بکشند.

    نوازندگان و همراهان این مجموعه، هادی آذرپبرا (تار)، علی بهرامی فرد (سنتور)، علیرضا ملاحسینی (تنبک، دف) و نوا سلیمانی (عود) خواهند بود، همانطور که اشاره شد، این دومین حضور علیشاپور در کنار کیهان کلهر است و پیش از این نیز در پاریس، بوداپست، لندن و گنت در بلژیک، به اجرا پرداخته‌اند.

    شایان ذکر است که «نخستین دیدار بامدادی»، «شب، سکوت، کویر»، «تن‌ها نخواهم ماند» و مجموعه تکنوازی و همنوازی‌های زنده و غنی دیگری در سطح جهانی از کیهان کلهر تا به حال منتشر شده یا به اجرا در آمده است، از فعالیت‌های حسین علیشاپور نیز می‌توان به خوانندگی در آلبوم‌هایی همچون «اپراهای حافظ و مولانا»، «نگارینه»، «خیام و می‌نیمال»، «واپسین بدرود» و چندین کنسرت مختلف من جمله آخرین کنسرتش با مسعود شعاری اشاره کرد.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=58146
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *