×
×

«میدیا فرج نژاد» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 58057
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • «میدیا فرج‌نژاد» آهنگساز و نوازنده تار، پس از انتشار آلبوم «باد آباد» به خوانندگی آرش کمانگری و دکلمه استاد محمدعلی بهمنی در اواخر زمستان سال گذشته، این بار آلبوم «جرس» را با صدای سینا سرلک در دست انتشار دارد.
    +فرج نژاد دو اثر دیگر در دست تهیه دارد

    «میدیا فرج نژاد» در گفتگو با «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد:
  • سینا سرلک و میدیا فرج نژاد

    سینا سرلک و میدیا فرج نژاد

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «میدیا فرج‌نژاد» آهنگساز و نوازنده تار، پس از انتشار آلبوم «باد آباد» به خوانندگی آرش کمانگری و دکلمه استاد محمدعلی بهمنی در اواخر زمستان سال گذشته، این بار آلبوم «جرس» را در دست انتشار دارد.

    جرس» جدیدترین اثر میدیا فرج ن‍ژاد با صدای سینا سرلک است که تمام مراحل میکس و مسترینگ و دیگر کارهای استودیویی را پشت سر گذاشته و تنها به انتظار پروسه اخذ مجوز می باشد. فرج ن‍ژاد با اشاره به این موضوع در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «هنوز مجوز انتشار این آلبوم صادر نشده که پس از انجام این مهم، انشالله اگر مشکلی پیش نیاید تا پاییز سال جاری آلبوم روانه بازار موسیقی خواهد شد.»

    وی در خصوص برنامه های آتی در قالب آلبوم افزود: «دو اثر دیگر در دست تهیه است. یک آلبوم مجموعه ایست ارکسترال از دو بخش ارکستر سمفونیک و ارکستر موسیقی تماماٌ ایرانی که قطعاتی از آن به ضبط رسیده است و تا یک ماه دیگر به ادامه کار خواهیم پرداخت. آلبوم دیگر مجموعه قطعاتیست کار شده بر سروده هایی از شاعران معاصر، محمد علی بهمنی، علیرضا بدیع، علیرضا طریقی و… که آغاز ضبط آن از پاییز خواهد بود. دلیل گرایش بنده به انتخاب سروده های معاصر این است که با تمام احترامی که برای اشعار کلاسیک و سراینده های آن قائل هستم بر این باورم که مخاطب موسیقی با فضاهای شعری امروزی و ترکیب بندی آن ها ارتباط بیشتر و صمیمی تری را برقرار می کند. آهنگسازانی که در ارائه آثارشان اشعاری از این دوره انتخاب می کنند در واقع بیشتر به حال و هوای مخاطب و زوایای دریافتی ذهن و قریحه آنان واقف بوده و لذا نتیجه این تبادل مؤثرترو موفق تر می باشد. در واقع شواهد بر این امر گواه بوده و نظرات و دیدگاه های مخاطبانی که تا امروز آثار موسیقی را پیگیری می کنند این موضوع را تصدیق می کند.»

    از خواننده هایی که در آثار جدید، فرج نژاد را همراهی می کنند وهمچنین نتیجه حضور سینا سرلک در چند پروژه موسیقایی در کنار او سؤال پرسیده و او پاسخ گفت: «ترجیح می دهم که خوانندگان را در زمان مناسبش معرفی کنم. کمی برای اعلام این خبر زود است. سینا سرلک از هنرمندانی ست که همکاری با او برای من بسیار خوشایند است و باز هم اگر شرایط و فضای مناسبی برای این امر ایجاد شود با کمال میل از وی دعوت مجدد خواهم کرد.»

    شایان ذکر است که آلبوم «جرس» بر اساس اشعاری از فریدون مشیری، شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج و مولانا و با استفاده از ترکیب ارکستر ایرانی و ارکستر سمفونیک و همچنین در دو دستگاه همایون و چهارگاه ساخته شده که در بخش سازهای ایرانی نوازندگانی چون شروین مهاجر(کمانچه)، پاشا هنجنی(نی)، منتظری(تنبک)، همایون نصیری(کوبه ای) و نبیل یوسُف شریداوی(دمام) همکاری کرده اند و علی جعفری پویان، پدرام فریوسفی و میثم مروستی از جمله نوازندگان بخش ارکستر سمفونیک بوده اند.تنظیمات کلاسیک این کار، برعهده امیرحسین سمیعی می باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=58057
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *