×
×

سومین آلبومم «عشق پنهونی» نام گرفت

  • کد نوشته: 57375
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۹ام تیر ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • مرداد ماه سال جاری، محمدرضا هدایتی، هنرمند و بازیگر با اخلاق سینما و تلویزیون کشورمان که چند سالی ست در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد، اولین کنسرت رسمی خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد برد، به بهانه برگزاری این کنسرت و برای پیگیری بیشتر از فعالیت های این روزهای هدایتی با او به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.
    +تک آهنگ «از تو دلگیرم» خیلی خوب پیش رفت و از خود بنده معروف تر شد!!!

    سومین آلبومم «عشق پنهونی» نام گرفت
  • محمدرضا هدایتی

    محمدرضا هدایتی

    موسیقی ایرانیان – لاله جهانشاهی: مرداد ماه سال جاری، محمدرضا هدایتی، هنرمند و بازیگر با اخلاق سینما و تلویزیون کشورمان که چند سالی ست در زمینه موسیقی نیز فعالیت دارد، اولین کنسرت رسمی خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه خواهد برد و گلچینی از قطعات منتشر شده را به علاوه قطعاتی جدید، به اجرا در خواهد آورد.

    هدایتی در پاسخ به این سؤال که چه چیزی علاقه او را به موسیقی و پرداختن به آن برانگیخته با لحنی مزاح گونه و شیرین گفت: «بعد از بیش از چهار سال فعالیت جدی در این عرصه و با وجود مصاحبه هایی که تا به امروز انجام داده ام و به این سؤال پاسخ داده ام، هنوز این سؤال به تکرار از من پرسیده می شود. من اینگونه برداشت می کنم که کسی پاسخ های مرا پیگیری نکرده است. پس یا به خوبی بین مخاطبان موسیقی شناخته و پذیرفته نشده ام و یا آثار موفقی ارائه نداده ام تا انتظار آنان را برآورده کنم!»

    اما اینگونه نیست، استقبال و لحظه شماری مخاطبان برای حضور در کنسرت آینده محمدرضا هدایتی، گواه این موضوع است که جایگاه او در بین هواداران و مخاطبینش به خوبی محفوظ است و ارتباط شایسته ای با آثار ارائه شده اش تا به امروز برقرار شده است. به بهانه برگزاری این کنسرت و برای پیگیری بیشتر از فعالیت های این روزهای هدایتی با او به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید.

    • گفتید این سؤال تکراری ست ولی لطفاٌ به این سؤال تکراری پاسخ دهید. از چه زمانی علاقمند به فعالیت جدی در زمینه موسیقی شدید؟
    محمدرضا هدایتی

    محمدرضا هدایتی

    موسیقی هنری است که همه نسبت به آن دغدغه دارند. حتی اگر در آن زمینه فعالیت نکنند اما آن را دنبال می کنند و به شکلی موسیقی در زندگی شان وجود دارد. با آن سرو کار دارند و مایه آرامش و اعتلای روحشان می باشد. من هم به نوعی همیشه موسیقی را دنبال کرده ام. تا پیش از پرداختن جدی به این مقوله، شنونده ای حرفه ای بوده ام. از همان زمان که زاهدان بودم، آرشیو بزرگی از آثار موسیقی را در خانه داشتم و در فضای این آرشیو دنیایی داشتم. بعد از آن نیز و با آغاز فعالیت هایم در زمینه تئاتر، دوستانی به من لطف داشتند و از من درخواست می کردند که موسیقی تئاتر را بر عهده بگیرم و آهنگی به فراخور آن نمایش ساخته و در اختیارشان قرار دهم.

    • پس در زمینه آهنگسازی نیز سابقه داشته اید و در این زمینه نیز استعداد دارید؟

    علاقه زیادی به موسیقی دارم و به شاخه های مختلف آن سرک می کشم. تک آهنگ «از تو دلگیرم» قطعه ایست که بازتاب خوبی در فضاهای مجازی داشته و مخاطبان زیادی را جذب کرده است، اما کسی نمی داند که آهنگساز این قطعه خودم بوده ام. شاید حتی برخی ندانند که من این اثر را خوانده ام. من هم از آنجا که در زمینه بازیگری شناخته شده ام و سالهاست فعالیت دارم، نخواسته ام که از این جایگاه سواستفاده کرده و برای درخشیدن در زمینه موسیقی از این مسیر پیش بروم. برای همین، خیلی در این زمینه تبلیغ نکرده و استقبال از آثارم را به راه طبیعی خود در میان مخاطبین سپرده ام.

    • چرا فکر می کنید که خیلی ها ممکن است ندانند شما خواننده این قطعات هستید؟

    خب بحث پیش آمده در این باره. به فرض مثال یکی از دوستان نزدیکم می گفت، سوار ماشین بوده ام و آهنگی از تو را می شنیدم، دوستی که همراه من بوده از من پرسیده این آهنگ را زیاد شنیده ام و زیباست. می دانی خواننده اش کیست!؟

    • البته می توانند باشند افرادی که شاید کمتر پیگیر موسیقی باشند یا به طور جدی و ریشه ای آن را دنبال نکنند. این طبیعی ست ولی مثالی هم که زدید دلیل نمی شود که همگی نسبت به آثارتان اینگونه برخورد کرده باشند. درست است؟

    بله یقیناٌ اینطور است. در مقابل، استقبال خوب و لطف بی شماری از دیگر دوستان شامل حال من بوده است. نظرات مثبتی ارائه شده و خدا را شاکرم.

    • ظاهراٌ شما پیش از این هم به اجرای کنسرت پرداخته اید. از جزئیات این کنسرت برای ما بگویید.

    بله. کنسرت پیش روی من در واقع اولین کنسرت نیست. اما رسمیت بیشتری دارد.چند سال پیش که سر لوکیشن مجموعه «نقطه چین» بودم، در خواستی از یکی از دوستان اراکی مبنی بر یک اجرای زنده از من شد. ابتدا برای همکاری با این دوست عزیز ممانعت کردم اما بعد از اینکه دیدم بر این امر مُصرند و پیگیری شان جدی ست، پذیرفتم که این فضا را تجربه کنم. این کنسرت در سال ۱۳۸۳ و در دو شهر شیراز و اراک برگزار شد. در شیراز به دلیل اینکه دوستان خیلی دستشان برای تبلیغ باز نبود و اطلاع رسانی ها کم بود، صادقانه بگویم در دو سانسی که اجرا داشتیم، استقبال چشمگیر نبود و سالن چندان پر نشد. اما در اراک، سه شب و هر شب در ۲سانس به اجرا پرداختیم و استقبال عالی بود و سالن مملو از تماشاگر شد.

    • بسیار خب پس پیش از این تجربه اجرای زنده نیز داشته اید. آثار ضبط شده چطور؟

    بعد از آن اجرا، میثم کزازی آهنگساز و هنرمند اراکی، درخواست کرد به عنوان خواننده در آلبومی با عنوان«برگ و باد» همکاری کنم و من پذیرفتم. میثم کزازی آهنگساز و تنظیم کننده قطعات این مجموعه بود و میلاد کزازی ترانه سرا. این آلبوم در ۱۳۸۷ توسط مؤسسه آوای باربد منتشر شد. از نظر بنده به عنوان اولین مجموعه رسمی منتشر شده، آلبوم آبرومندی بود. ازآن جا که خیلی نمی خواستم طبق سلیقه ها و مُدهای رایج در موسیقی پیش رفته و جذب مخاطب کنم و در فضایی خاص این اثر را ارائه دادیم، شاید برش چندانی نداشته یا مثلاٌ خیلی شناخته نشده باشد اما در کل بنده از نتیجه کار راضی بودم. البته خود قطعه برگ و باد در تیتراژ یکی از برنامه های تلویزیونی کار شده و پخش گردیده است و خب جای خوشحالی داشت.

    • و پس از آن؟
    محمدرضا هدایتی

    محمدرضا هدایتی

    بعد از آن هم پیشنهادهای دیگری به بنده شد که مجموعه هایی از موسیقی پاپ را ارائه دهیم اما من علاقه داشتم که آثاری فولکلور از زادگاه خود را کار کنم. خیلی دلم می خواست و می خواهد که مجموعه ای از موسیقی و اشعار زابلی را منتشر کنم. با این حال هنوز این اتفاق نیفتاده. چون آلبوم بعدی من نیز پاپ بود. بعد از مدتی با دفتر «ترانه سمان» و دوست خوبم رشید رفیعی آشنا شدم و به تشویق او روی آهنگسازی نیز تمرکز کردم. آغاز همکاری و تمرین های ما به این شکل بود که رفیعی با گیتار آکورد می گرفت و از من می خواست هماهنگ با این آکوردها یا نزدیک به آنها ملودی ای بسازم. تک آهنگ «از تو دلگیرم» را به این شکل ساختم. بعد از آن نگاهم به آهنگسازی و کارم در موسیقی جدی تر شد و آلبوم «ماه می خنده» را ساختم و به خوانندگی هم البته پرداختم.

    • و نتیجه انتشار این آلبوم چگونه بوده است؟

    عالی. این مجموعه، جزء ۵ آلبوم پر فروش در آن زمان شد. نکته جالب این که، ما کمی پیش از انتشار این آلبوم، در سال ۱۳۹۰ تک آهنگ «از تو دلگیرم» را در فضای مجازی منتشر کردیم و استقبال از آن بی نظیر بود. این تک آهنگ خیلی خوب پیش رفت و از خود بنده معروف تر شد!!!

    • چه ویژگی در آثار خود می بینید؟ ویژگی مختص به آثارتان که در کارهای دیگر نیست یا مثلاٌ کمتر دیده شده است؟

    اولین ویژگی، مردمی بودن آن است. این ویژگی در آثار دوستان هنرمند و خوانندگان عزیز دیگر نیز وجود دارد. اما خصوصیت مهمی است. آهنگهای ما عامیانه، مردمی و بهتر بگویم مهربان است. کارهای ما مهربان است، ترانه ای با فضای منفی در کار ما دیده نمی شود و مخاطب آن ها را دوست دارد. ویژگی دیگر تحقیقاتی ست که دوست عزیزم رشید رفیعی، به خصوص در آلبوم جدیدم انجام داده است. در این مجموعه رفیعی، بعد از کنکاش های زیادی که بر قطعات، ملودی ها و آکوردها انجام داده است، به یک سیکل آکوردیک جالب، ویژه و مشترک بین موسیقی ایران، یونان و ترکیه دست یافته است. این اشتراک کشف شده توسط رفیعی، نتیجه جالبی را به دنبال داشته که در آلبوم جدیدمان به خوبی نمایان است.

    • بعد از انتشار خبر کنسرتتان در مرداد ماه پیش رو، استقبال مخاطبان فوق العاده بوده است. نظراتی که در پی انتشار این خبر از سایت موسیقی ایرانیان، از مخاطبان و هواداران شما ارائه شده، بیانگر محبوبیت شما و آثارتان بوده. در بین دوستان نزدیک شما نظرات به چه صورت بوده است؟ آیا بوده اند دوستانی که مثلاٌ نظرشان مثبت نبوده راجع به صدای شما؟ مثلاٌ گفته باشند در بازیگری برجسته ترید و به آن بپردازید بهتر است؟

    نه خدا را شکر دوستان استقبال کرده اند. بنده دوستان بد و بدخواه ندارم. همیشه برای دوستانم آرزوی موفقیت داشته ام و آنان نیز متقابلاٌ نسبت به من لطف داشته اند و اگر در زمینه ای موفق باشم به آن بدون کتمان اشاره می کنند. من حتی پیش آمده مثلاٌ سر لوکیشن یا تمرین دوستانی رفته ام و آن ها باب صحبت را بر سر آهنگ هایم باز کرده اند و حتی دوستی من با خیلی از آن ها از طریق آهنگهایم قوی تر شده و صمیمیت ما بیشتر. آن ها پیگیر اخبار فعالیت هایم و کنسرت من هستند. بی شک دوستانی هم بوده اند که شاید نظرشان مغایر دیگران بوده اما تعدادشان انگشت شمار است.

    • تاریخ انتشار آلبوم جدیدتان مشخص شده است؟

    نه. هنوز ریزه کاری هایی در میکس و مسترینگ و تنظیمات نهایی آن باقیمانده است. وسواس خاصی نسبت به این آلبوم داریم. امیدوارم نتیجه اش عالی و موفق باشد.

    • برای این کنسرت ظاهراٌ خیلی صبور بوده اید و عجله نکرده اید. چند سال از انتشار آلبوم هایتان می گذرد اما این اولین کنسرت شما در تهران خواهد بود. کنسرتتان شامل اجرای چه قطعاتی خواهد بود؟

    بله. من خیلی دلم می خواست و می خواهد با همین مجموعه دفتر ترانه سمان و در شهر خودم کنسرت برگزار کنم اما فعلا این موضوع میسر نشده است. از طرفی، موجودی من برای برگزاری کنسرت قطعات زیادی نبوده است. یک آلبوم داشتم با ۹ ترک. باید با دست پر به استقبال مخاطبان می آمدم. بعد از آلبوم دوم و تهیه قطعات بیشتر و آماده شدن سومین آلبومم یعنی «عشق پنهونی» اکنون می توانم حرفی برای گفتن داشته باشم. از آثار منتشر شده و آلبوم جدیدم در این کنسرت گلچینی را تقدیم مخاطبان عزیز خواهیم کرد.

    • در آخر از جزئیات آلبوم جدیدتان مختصراٌ بگویید. نهایتاٌ آثار فولکلور برخاسته از زادگاهتان را ارائه داده اید یا خیر؟

    این آلبوم شامل ۹ قطعه است و خوشبختانه یک قطعه از آن بلوچی است. انشالله در آینده در صورت انتشار آلبوم، حداقل یک قطعه ی بلوچی را در آن خواهم گنجاند تا به زادگاهم ادای دین کنم. بجز این قطعه محلی، مابقی قطعات، ترانه و تنظیم رشید رفیعی ست. بهنام حکیم که در آلبوم «ماه می خنده» نوازندگی کرده، در این آلبوم نیز هنرنمایی می کند. دیگر اطلاعات و جزئیات دقیق تر این آلبوم هم باشد به وقتش.

    https://musiceiranian.ir/?p=57375
       
    برچسب ها محمدرضا هدایتی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *