×
×

حبیب با وثیقه آزاد شد

  • کد نوشته: 57140
  • 21 تیر 1393
  • ۰
  • سحر آزاد: شایعه بازداشت حبیب محبیان تایید شد. خبر دستگیری این خواننده در حالی روی خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد که صحت آن از سوی هیچ‌کدام از مقام‌های دولتی به تایید نرسیده بود و به همین دلیل درحد حدس و گمان باقی مانده بود اما یک مقام مسوول در نیروی انتظامی گیلان با تایید آن به «شرق» […]

  • حبیب محبیان

    حبیب محبیان

    سحر آزاد: شایعه بازداشت حبیب محبیان تایید شد. خبر دستگیری این خواننده در حالی روی خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد که صحت آن از سوی هیچ‌کدام از مقام‌های دولتی به تایید نرسیده بود و به همین دلیل درحد حدس و گمان باقی مانده بود اما یک مقام مسوول در نیروی انتظامی گیلان با تایید آن به «شرق» گفت: «او روز چهارشنبه، ۱۸تیر در جاده ماسوله دستگیر و یک‌روز پس از آن در روز پنجشنبه، ۱۹ تیر با ضمانت آزاد شد.» به گفته این مقام مسوول، محبیان مشغول ساخت کلیپی بوده که به‌دلیل نداشتن مجوز، دستگیر شد و پس از آزادی به‌سوی استان مازندران رهسپار شده است.
    حبیب میهمان ویژه
    ناصر عاشوری، نماینده فومن و شفت نیز با تایید خبر دستگیری حبیب به «شرق» گفت: «من به صورت حضوری با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان فومن دیدار کردم و ایشان گفت که به این فرد به‌عنوان یک خارجی مشکوک شده‌اند و وقتی از او تقاضای ارایه مدرک کرده‌اند، او مدرک و مجوزی برای ساخت کلیپ نداشته است. به همین دلیل دستگیر و بعدا هم با دستور مقام قضایی آزاد شد.»
    او سپس به نحوه برخورد با حبیب طی ساعات بازداشتی اشاره کرد: «به گفته فرمانده نیروی انتظامی فومن از آنجا که او میهمان و یک فرد خارجی محسوب می‌شده است، تنها به دلیل نداشتن مدرک و مجوزهای لازم با او برخورد شده و حکم میهمان را برایشان داشته است.»
    این درحالی است که پیش از این، جزییات متفاوتی در خبرهای مربوط به دستگیری حبیب عنوان شده بود. در خبری که از سوی سایت دیار میرزا منتشر شده بود و خبرگزاری‌ها به آن استناد کردند، آمده بود: «خواننده معروف لس‌آنجلسی در حین ساخت ویدیوکلیپ دستگیر شد. حبیب به‌همراه تمامی عوامل ساخت ویدیوکلیپ، توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.»
    درمقابل، در صفحات «فیس‌بوک» مربوط به حبیب و محمد محبیان، فرزند این خواننده موضوع ساخت کلیپ از سوی حبیب به نوعی رد شده است: «حبیب که برای تعطیلات به ماسوله سفر کرده بود، بدون مشغول‌بودن به هیچ‌گونه فعالیت فرهنگی‌ای توسط گروهی که او را ردیابی کرده بودند، دستگیر و به بازداشتگاه انتقال داده شد.»
    البته حبیب در آخرین روزهای فروردین سال‌جاری و در ایامی که تنور خبرهای مربوط به نمایشگاه کتاب تهران داغ بود، یک‌بار دیگر خبرساز شده بود. انتشار کتاب ترانه‌های او با نام «مرد تنهای شب» دلیل توجه رسانه‌ها در آن زمان بود. کتاب «مرد تنهای شب» شامل ترانه‌های این خواننده است و به‌نام یکی از معروف‌ترین ترانه‌های او نام گرفته که از سوی نشر نصیرا منتشر و عنوان شد که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهد شد.
    با این‌همه آنچه باعث شد انتشار این کتاب در آن دوره مورد توجه قرار بگیرد، دریافت مجوز برای فردی بود که از او با نام «خواننده لس‌آنجلسی» نیز یاد می‌شود و حتی نحوه حضور او در ایران پس از ۲۵سال اقامت در آمریکا با اماو‌اگرهایی مطرح شد.
    به همین دلیل هم بود که بابک اباذری، مدیرعامل انتشارات نصیرا در این‌باره به مهر گفته بود: «این کتاب که گزیده‌ای از آثار و ترانه‌های سال‌های فعالیت حبیب محبیان را شامل می‌شود، با عنوان «مرد تنهای شب» همه مجوزهای لازم برای انتشار را اخذ کرده و برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران آماده می‌شود.»
    از انتشار آلبوم تا تقاضای مجوز
    حبیب در دو، سه‌سالی که در ایران به‌سر می‌برد، به‌دور از حواشی نبوده است. یکی از اولین خبرهایی که به‌نوعی شایعه حضور او در ایران را هم تایید کرد، تصمیم این خواننده برای انتشار آلبومی در زمینه موسیقی بود. در سال ۹۱ اخباری مبنی بر انتشار موزیک‌ویدیوی او با عنوان «محکوم» منتشر شد. طبق اخبار موجود در سایت‌های خبری، محبیان با همراهی محمدحسین خزعلی با نام هنری «سمیر زند»، خواننده جوان موسیقی پاپ، قطعه تصویری «محکوم» را به‌صورت دوصدایی اجرا کرده تا به‌صورت اینترنتی منتشر شود. خزعلی در گفت‌وگویی با رسانه‌ها در مورد مشکلات مجوزی حبیب گفته بود: «حبیب محبیان دیگر مشکل مجوز ندارد و می‌تواند در چارچوب قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کند و امیدوارم آلبوم ایشان که بیشتر مجوزهای لازم را گرفته به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.»
    خود حبیب هم در گفت‌وگویی در همان سال به «ایسنا» گفته بود: «انتشار آلبومم در ایران کاملا جدی است. شاید کمی زمانش طولانی شده باشد اما مذاکرات صورت گرفته و جلسات فراوانی برگزار شده است. مقامات ارشد، موافقت خود را حتی به‌صورت مکتوب به من اعلام کرده‌اند و از این لحاظ هیچ مشکلی وجود ندارد. این مدارک همه مستند و موجود است و مشکلی نیست.»
    او در مورد تاخیر در انتشار این آلبوم عنوان کرده بود: «به‌خاطر وجود برخی افراد شخصی و غیردولتی که سعی داشتند انگیزه‌های مالی عجیب‌وغریبی را با من محقق کنند، کار کمی عقب افتاده است. در حال حاضر هم نسخه نهایی آلبوم در حال میکس و مسترینگ است و منتظر یک اتفاق یا موقعیت خوب هستیم که بعد از انجام مراحل مجوز، آلبوم را در داخل کشور منتشر کنیم.»
    با این‌حال پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در مورد نحوه دریافت مجوز برای ساخت کلیپ به «شرق» گفت: «دفتر موسیقی هیچ دخالتی در این زمینه ندارد. معاونت سینمایی درخواست لازم را به نیروی انتظامی می‌دهد و این نهاد است که مجوز را صادر می‌کند.»
    او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از سوی حبیب برای انتشار آلبوم یا برگزاری کنسرت به این دفتر صادر شده است؟ گفت: «تاکنون تقاضایی از جانب حبیب به دفتر موسیقی ارسال نشده است.»
    خبر دستگیری حبیب درحال ساخت کلیپ در حالی منتشر شده که از سه‌سال گذشته تاکنون مدام مطالبی مبنی بر تلاش یا تصمیم این خواننده برای ارایه یک آلبوم گفته می‌شود اما هنوز هیچ خبر رسمی‌ای در این زمینه درج نشده است.

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *