×
×

جهت برای پاسداشت کوروش و ایرانیان

  • کد نوشته: 56399
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲ام تیر ۱۳۹۳
  • ۰
  • وحید زردی از آهنگسازی آلبومی در پاسخ به فیلم‌ توهین‌آمیز ۳۰۰ خبر داد و گفت: این اثر برای پاسداشت کوروش و ایرانیان است. وحید زردی آهنگساز آلبوم «کتیبه» از تولید این آلبوم موسیقی برای پاس‌داشت ارزش‌های فرهنگی ایران باستان خبر داد و گفت: آلبوم کتیبه موضوعی باستانی دارد از همین‌رو سازهایی با دینامیزم‌های بالا را […]

  • وحید زردی از آهنگسازی آلبومی در پاسخ به فیلم‌ توهین‌آمیز ۳۰۰ خبر داد و گفت: این اثر برای پاسداشت کوروش و ایرانیان است.

    وحید زردی آهنگساز آلبوم «کتیبه» از تولید این آلبوم موسیقی برای پاس‌داشت ارزش‌های فرهنگی ایران باستان خبر داد و گفت: آلبوم کتیبه موضوعی باستانی دارد از همین‌رو سازهایی با دینامیزم‌های بالا را می‌طلبید که در سازهای ایرانی کمتر شاهد این توانایی هستیم ، ما سعی کردیم با هارمونی و ارکستراسیون ترکیب شده فضای ایران باستان را به وجود بیاوریم و این در اثر مشهود است.

    هرچند این قطعات برای ارکستر سمفونیک نوشته شده ولی لابه‌لای این قطعات از گوشه‌ها و ردیف‌های موسیقی ایرانی استفاده شده است. استفاده از گوشه‌هایی در دستگاه‌های چهارگاه، نوا و ماهور کاملا گواه فضای ایران باستان است. از سوی دیگر ترکیب هارمونی و ارکستراسیون مدرن رنگ تازه و جدیدی به این موسیقی بخشیده است که بخشی دیگر از قابلیت‌های موسیقی ایران را نمایان می‌کند.

    زردی تصریح کرد: فیلم‌هایی از قبیل ۳۰۰ با انگیزه‌های صرفا سیاسی تولید می‌شود. موضع این‌گونه فیلم‌ها آشکارا فرهنگ و هنر و قدمت ایران را نشانه رفته است در باب تاریخ و جامعه‌ی ایران زمین دارند فعالیت‌های ضد فرهنگی و تخریبی انجام می‌دهند . شما فکر می‌کنید بعد از این چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟ نه فقط نگرش دنیا نسبت به ما نزول پیدا می‌کند بلکه یک اثر مخرب خطرناک هم بر جامعه‌ی ما می‌گذارد سبب گسست نسل امروز از پیشینه‌اش می‌شود.همین از خود بیگانگی‌ست که امروزه قهرمان‌های ذهنی کودک و نوجوان و جوانان ما شخصیت‌هایی از قبیل بتمن و مردعنکبوتی شده است آیا برای اقتدار و قوام جامعه‌ی ما بهتر نیست که نسل امروز ما به جای چنین شخصیت‌های خیالی و پوشالی نمونه‌ها و الگوهای ملی و میهنی اصیل مثل کورش را در سر داشته باشند؟

    این آهنگ‌ساز یادآور شد: در فرایند تولید آلبوم «کتیبه» مهمترین نکته این بود که در میان این همه بحران‌های اجتماعی – روان‌شناختی که نسل امروز را در برگرفته و تهدید می‌کند وقتی یک ایرانی آن را گوش می‌دهد یک لحظه خودش را به عنوان یک ایرانی با پشتوانه‌ی عظیم و غنی فرهنگی حس کند و به این ماجرا عمیقا فکر کند . یک لحظه متوقف شود و از خودش بپرسد من کی‌ام ؟ کجای جهان ایستاده‌ام و قرار است به کجا برسم ؟ اگر با شنیدن این آلبوم چنین پرسشی در ذهن یک نفر ایجاد شود فکر می‌کنم هدف من به عنوان یک آهنگ‌ساز محقق شده است.

    وی متذکر شد : این آلبوم برای ارکستر سفونیک بزرگ و کرال بزرگ تنظیم شده است. کار صدابردار و میکس را مهدی رمضانی انجام داده است.

    محمد نصرتی به عنوان ناضر ضبط، هومن اتابکی به عنوان نوازنده ویلون و ویلون آلتو در تولید این آلبوم همکاری داشتند. راستین ذبحی و رایکا ذبحی هم در ترکی از این آلبوم می‌خوانند. لازم می‌دانم از راحله دانشور همسرم تشکر و قدردانی ویژه‌ای برای حمایت‌هایش داشته باشم.

    وحید زردی متولد ۱۳۵۸ نیشابور است. دانش آموخته‌ی موسیقی و فلسفه است. بیش از یک دهه برای نمایش‌های متعدد آهنگ ساخته است. وی آهنگ‌سازی نمایش‌های «آرش» به کارگردانی دکتر کمال‌الدین شفیعی، نمایش «مارمانه» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، نمایش «آسو» به کارگردانی هومن شباهنگ و نمایش «سَحوری»، «سرود مترسک پرتغالی»، «پرومته در زنجیر»، «دخمه‌ی شیرین» به کارگردانی دکتر قطب‌الدین صادقی را در کارنامه‌اش دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=56399
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *