×
×

پنجشنبه ۲۹ خرداد و در سالن «پردیس کیان» اتفاق افتاد؛

  • کد نوشته: 56254
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱ام تیر ۱۳۹۳
  • ۰
  • سالن «پردیس کیان» شهر تهران در شامگاه روز پنجشنبه ۲۹ خردادماه میزبان «مجید خراطها» و طرفدارانش بود. خواننده آلبوم «دیگه میرم» که برای اولین بار در این سالن روی صحنه می رفت گلچینی از قطعات قدیمی و جدید خود را اجرا کرد. وی پیش از این کنسرت در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود که […]

  • سالن «پردیس کیان» شهر تهران در شامگاه روز پنجشنبه ۲۹ خردادماه میزبان «مجید خراطها» و طرفدارانش بود. خواننده آلبوم «دیگه میرم» که برای اولین بار در این سالن روی صحنه می رفت گلچینی از قطعات قدیمی و جدید خود را اجرا کرد. وی پیش از این کنسرت در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود که قرار است یک کنسرت احساسی را برگزار کنیم. از همین رو تمامی طرفداران مجید خراطها پس از این برنامه مهر تاییدی بر احساسی بودن اجرای او زدند. وی نهایتا هم کنسرت خود را به گونه ای تمام کرد که خیلی ها نمی توانستند جلوی اشک خود را بگیرند. گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» از این کنسرت را در ادامه می خوانید:

    مجید خراطها در میان استقبال طرفدارانش وارد استیج شد و با قطعه «منو ببخش» برنامه را آغاز کرد. او پس از خوش آمدگویی گفت: «تمامی شما عزیزانی که امشب در این سالن حضور دارید می توانستید هزار و یک کار دیگر انجام دهید. می توانستید به کنسرت های دیگر بروید، در منزل بازی های جام جهانی را تماشا کنید یا فصل امتحانات است و می توانستید مشغول درس خواندن باشید. اما امشب همه ما که در این سالن هستیم یک نقطه مشترک داریم و به یک دلیل دور هم جمع شده ایم. آن دلیل هم احساس است.» او پس از قطعات «آواره» و «قانون احساس» خطاب به طرفدارانش گفت: «شاید باور نکنید اما قطعه ای که اکنون می خواهیم اجرا کنیم را در پشت صحنه با اعضای گروه در حد نوشتاری تمرین کردیم. جزو برنامه ما نبود و چون می خواهیم یک شب ویژه داشته باشیم آن را به شما تقدیم می کنیم.» با این مقدمه قطعه «جوابم کردن» شنیده شد که تنظیم کننده آن یعنی «مجید الماسی» هم به عنوان مهمان ویژه در سالن حضور داشت.

    یکی از احساسی ترین بخش های کنسرت مجید خراطها آنجایی رقم خورد که گفت:«همانطور که قول دادم این کنسرت ویژه است و می خواهیم آنقدر احساسی بشویم که دیگر این لحظه ها برای هیچ کدام از ما تکرار نشود. همچنین قطعه ای را قرار است اجرا کنیم که فقط یکبار و آن هم در این سالن شنیده خواهد شد.» او سپس به پشت صحنه رفت و همراه با یک نوازنده روشندل به استیج بازگشت و افزود:« مدت دو سال است که «پرویز» با یک بیماری در نبرد است و دارد چشمانش را از دست می دهد. از شما می خواهم که او را جانانه تشویق کنید تا خدا هم صدای این سالن را بشنود. اصلا شاید خدا هم در این سالن و کنار ما باشد.» سپس پرویز با آن چهره معصوم دست به ساز گیتار برد و همه را مسحور آن نوازندگی جادویی و پر از حس خود کرد. خراطها هم به نوازندگی ویولن پرداخت و قطعه «لحظه آخر» را اجرا کرد.

    در نیمه های برنامه «علی ذوالفقاری» نوازنده پرکاشن با ساز «جیم بی» به جلوی استیج آمد و به همراه سایر اعضای گروه یک بی کلام ریتمیک را اجرا کردند. در این حسین خضرلو (گیتار الکتریک)، سینا کاظم زاده (پیانو)، امیر بقایی (گیتار بیس)، سعید فرازمند (باقلاما)، امیر ثانی (کیبورد)، پیمان رشیدی (ویولن) و کیوان نوری (درامز) به هنرنمایی پرداختند. مجید خراطها در هنگام خواندن قطعه «حلقه» به شدت احساسی شد و گریه کرد. پس از این قطعه ناگهان او از لحاظ جسمانی احساس ضعف کرد و روی یکی از صندلی های استیج نشست. عوامل برگزاری کنسرت فورا نزد خراطها آمدند ولی او لحظاتی بعد از جای خود برخاست و برنامه را با لبخند ادامه داد.

    در پایان برنامه همه توقع داشتند که مجید خراطها یکی از قطعات پرطرفدار خود را اجرا کند اما او پرطرفدارترین قطعه مردم ایران را اجرا کرد! به محض اینکه نوازنده ویولن و پیانو اینتروی قطعه «ای ایران» را نواختند سالن تا مرز انفجار پیش رفت و همه به احترام این قطعه از جای خود برخاستند. مجید خراطها گفت:«فارغ از هر عقیده و دیدگاهی این قطعه را به عشق ایران می خوانیم. به عشق ورزشکاران فوتبال و والیبال که روز جمعه و شنبه در میدان های جهانی رقابت های حساسی دارند.» نکته جالب اینجا بود که حتی اغلب بخش های قطعه ای ایران ای مرز پرگوهر را فقط حاضرین با حلقه اشک هایی که در چشم داشتند می خواندند.

    https://musiceiranian.ir/?p=56254
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *