×
×

آلبوم «رفتم و بار سفر بستم» در بازار منتشر می شود

  • کد نوشته: 56241
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۱ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • علیرضا قربانی، در دو دورهء پیاپی، موفق به دریافت تندیس حافظ، از جشنواره جشن حافظ به همت مجله دنیای تصویر گردیده که این جایزه، برای خوانندگی در قطعه «جان عاشقی» به آهنگسازی فردین خلعتبری به وی تعلق گرفته است.

    + این امید و این نگاه مثبت وجود دارد که ظرافت ها و قابلیت های موسیقی ایرانی، از دید داوران پنهان نمانده است. امیدوارم اینگونه حرکت ها برای تثبیت و استحکام موسیقی ایرانی ادامه یافته و این موسیقی در میان هموطنانمان، کشورمان و حتی جهان، همچنان پر حیات و پیش رونده و پویا باقی بماند
    آلبوم «رفتم و بار سفر بستم» در بازار منتشر می شود
  • علیرضا قربانی

    علیرضا قربانی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: علیرضا قربانی، در دو دورهء پیاپی، موفق به دریافت تندیس حافظ، از جشنواره جشن حافظ به همت مجله دنیای تصویر گردیده که این جایزه، برای خوانندگی در قطعه «جان عاشقی» به آهنگسازی فردین خلعتبری به وی تعلق گرفته است.

    با وجود تعدد و تکثر فعالیت ها در زمینه موسیقی پاپ، برگزاری کنسرت های بیشماری از این ژانر، تکثیر و انتشار آلبوم های این ژانر در تیراژهای بالا و استقبال شمار زیادی از مخاطبین از این نوع موسیقی، انتخاب یک قطعه از موسیقی ایرانی، از میان چندین قطعه نامزد شده از موسیقی های پاپ در این جشنواره، نشان می دهد که هنوز تمایلات و گزینش های ایرانی و نگاه معطوف به این موسیقی، برقرار است.

    علیرضا قربانی، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» ضمن تشکر از تمام کسانی که در انتخاب ایشان سهیم بوده اند، عنوان کرد: «بنده سه سال پیش برای قطعه ای که در فیلم مدار صفر درجه خوانده بودم نیز این جایزه را دریافت کردم. امسال هم به این شکل و این اتفاق در حالی رخ می دهد که در هر دو دوره، دیگر دوستان هنرمندمان در ژانر موسیقی پاپ که بی شک طرفداران زیادی دارند و زحمات آنها هم قابل تقدیر است و قابلیت های خودشان را بی شک دارند، حضور داشته و جزء نامزدان بوده اند. تعدادشان هم کم نبوده. با این وجود، از میان این عزیزان، یک اثر در ژانر موسیقی ایرانی و به یک موزیسین ایرانی تعلق می یابد. این موضوع نشانگر این است که موسیقی ایرانی جایگاه خود را دارد. این قطعه مورد استقبال مخاطبان، هیأت داوران و منتقدان قرار گرفته است. بنابراین این امید و این نگاه مثبت وجود دارد که ظرافت ها و قابلیت های موسیقی ایرانی، از دید داوران پنهان نمانده است. امیدوارم اینگونه حرکت ها برای تثبیت و استحکام موسیقی ایرانی ادامه یافته و این موسیقی در میان هموطنانمان، کشورمان و حتی جهان، همچنان پر حیات و پیش رونده و پویا باقی بماند.»

    قربانی در میان گفتگوهایش به تصویری اشاره کرد که از طریق سایت موسیقی ایرانیان منتشر شده و سپس در شبکه های اجتماعی بازنشر گشته و صفحه به صفحه می چرخد و او بر حسب تصادف آن را مشاهده کرده بود. ایشان در این باره گفت: «چندی پیش، تصویری از پیرمردی را دیدم که در حال نواختن ساز است و بسیار نحیف و خسته به نظر می رسد. پشت سر این مرد کهنسال، یک صندق صدقات هم وجود داشت. بسیار متأثر شدم از فضای تلخ و غم انگیز این تصویر. اینکه این شخص برای امرار معاش از هنر خود استفاده می کند اما با این وضع اسفبار و دردآور. بی شک شکار این لحظه بی هدف و عشوائی نبوده، هدف و پیامی دارد. اینکه شخصی در این سن و سال به تکدی می پردازد و آن صندق صدقات… فقط می توانم بگویم متأثر شده ام و متأسف»

    از آلبوم های جدید و فعالیت های پیش رو از علیرضا قربانی جویا شدیم و وی در پاسخ گفت: «شاید تا یک هفته دیگر، آلبوم «رفتم و بار سفر بستم» را روانه بازار موسیقی کنیم. این اثر که در واقع بر اساس ساخته های زنده یاد تجویدی و به تنظیم کامبیز روشن روان می باشد، توسط مؤسسه فرهنگی- هنری «آوای باربد» منتشر خواهد شد. باید اشاره کنم که در این آلبوم نیمی از آثار انتخابی از زنده یاد تجویدی، مربوط به ساخته های ایشان بعد از انقلاب می باشد که با تنظیمات کامبیز روشن روان، رنگ و لعابی خاص و ستودنی به خود گرفته اند. بسیاری از قطعات به نوازندگی ارکستر ملی که به رهبری فرهاد فخرالدینی اداره می شوند، به ضبط رسیده اند و تنظیمات آقای روشن روان به جرأت بگویم بسیار هنرمندانه و درخشان بوده است، در رابطه با کنسرت ها و اجراها نیز می توانم بگویم که تا پایان سال، شرکت در فستیوال ها و مجموعه های هنری مختلف بین المللی و اروپایی و برگزاری کنسرت در چند کشور اروپایی از جمله برنامه های پیش رویمان خواهد بود. فستیوال بین المللی شمال آفریقا یکی از این فستیوال ها می باشد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=56241
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *