×
×

یکم، دوم و سوم تیرماه سال جاری

  • کد نوشته: 55880
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۵ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۰
  • کنسرت موسیقی اصیل بختیاری، با حضور خواننده شناخته شده ایل بختیار، کوروش اسد پور و نی نوازی علی حافظی، اوایل تیرماه سال جاری، در درود برگزار می گردد.

    یکم، دوم و سوم تیرماه سال جاری
  • پوستر کنسرت

    پوستر کنسرت

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت موسیقی اصیل بختیاری، با حضور خواننده شناخته شده ایل بختیار، کوروش اسد پور و نی نوازی علی حافظی، اوایل تیرماه سال جاری، در درود برگزار می گردد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این گروه به سرپرستی ونوازندگی محسن کیهان نژاد، نوزانده جوان و مستعد خطه لرستان، در روزهای یکم، دوم و سوم تیرماه، ساعت۱۶ الی ۱۸، در تالار «کوهسار» شهرستان دورود به روی صحنه خواهد رفت.

    محسن کیهان نژاد متولد۱۳۷۰ در شهرستان دورود است که فعالیت هنری خود را از ۱۳۷۹ با ساز سرنا آغاز کرده و پس از آن به فراگیری دیگر سازهای بادی همچون بالابان، دودوک ونی انبان پرداخته است. کیهان نژاد تا کنون در کنار هنرمندان بنامی همچون فرج علیپور، کیوان ساکت، مجید درخشانی، جمشید محبی، شاهو عندلیبی، کوروش اسپور،علی حافظی، داریوش نظری، جمشید عزیزخانی، سیف الدین آشتیانی، با سازهای مختلف بادی و کنسرت های متعددی در نقاط مختلفی از کشور به هنرنمایی پرداخته است. همچنین با حضور در جشنواره های مختلف، موفق به کسب مقام هایی از جمله (کسب مقام پدیده در جشنواره ی موسیقی کرمانشاه، کسب مقام پدیده و مقام اول در دوسال پیاپی از جشنواره زاگرس نشینان بروجن و کسب مقام اول در جشنواره ملی موسیقی جوان ایرانی) گردیده است.

    گروه «گهر اشترانکوه» فعالیت هنری خود را در سال۱۳۸۵به طور رسمی در قالب اجرای کنسرت واجراهای جشنواره ای، باهمکاری اساتید محلی آغاز کرده است.

    محسن کیهان نژاد (سرنا.بالابان.سرپرست گروه) اعضای گروه و قطعات انتخابی و فضای دستگاهی این مجموعه را به شرح زیرمعرفی کرد: «کوروش اسدپور (خواننده)، علی حافظی (نی)، همایون پشتدار (تنظیم قطعات-کمانچه)، میلاد علیپور، (تار)، آنارام زهرایی (تارباس)، علی بشر دوست (سنتور)، بابک پیمانی (تنبک) و سجاد موسوی (دف) که قطعات انتخاب شده برای این اجرا، گلچینی از آلبوم های تیگ نوشت، تش دل وظله می باشند به نام های دی بلال، بی مریم، گویل شیر، داینی، ظله، تی به ره و گرمسیر که در فضایی از دستگاه های شور و شوشتری و با تنظیمات جدیدی از همایون پشتدارارائه می گردند، در آخر نیز باتوجه به موقعیت جغرافیایی واجتماعی-فرهنگی شهرستان دورود که موسیقی آن شامل موسیقی لرستانی و بختیاری می باشد، قطعه ای بی کلام با سرنا و کمانچه، به همراهی ساز های کوبه ای، در مقام دوپا اجرا می گردد.»

    شایان ذکر است که کوروش اسد پور، متولد بیستم فروردین ۱۳۴۴در روستای شش بهره لردگان و از طایفهء جلیل جانکی ایل بزرگ بختیاری است و به گفته ی خود او در کودکی بیشتر آوازها را از برادرانش فرامرز و البرز فرا گرفته است. در دوره ی دبیرستان برای جمع آوری ملودیها و آهنگهای محلی شروع به تحقیق کرده و تحت تأثیر آوااساتید، امیر صیدانی ،بهمن علاء الدین، مسعود بختیاری و شیخ علیمراد بویر احمدی قرار گرفت. اسدپور همچنین جهت آموختن دستگاههای موسیقی خود هشت سال در محضر استاد اصغر شاه زیدی در اصفهان آموزش دیده است. وی درسال ۱۳۷۳ با تشویق استاد شجریان اولین کاست خود را به نام«تیه کال» به همکاری زنده یاد: استاد حسین فرهاد پور ، حسین ناهید ، استاد منوچهری و همچنین اعضای گروه سنتی صبا روانه بازار کرد. در سالهای ۷۴ و ۷۵ با آهنگسازی علی حافظی کاست «نش دل» را تقدیم دوستداران موسیقی بختیاری کرد. « تی به ره» را با آهنگ سازی مجتبی صادقی در سال ۱۳۷۸ و آلبوم «ظله» را با آهنگ سازی توفیقی در سال ۸۰ و پس از آن در سال ۱۳۸۱ سی دی «کر بختیاری» را روانه ی بازار کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=55880
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *