×
×

«امیدوارم موسیقی و فرهنگ ایرانی، در سال های آینده بتواند جایگاه خود را در مجامع بین المللی، بیش از پیش پیدا کند»

  • کد نوشته: 55440
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۸ام خرداد ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • محمد معتمدی خواننده نام آشنای کشورمان، برای اجرای کنسرت تلفیقی آواز ایرانی و موسیقی فلامنکو با نام قصیده، به همراه دو تن از نوازندگان موسیقی سنتی، سیناجهان آبادی (کمانچه) و حبیب مفتاح بوشهری (دمام) در فستیوال «سوما فلامنکو» عازم اسپانیا خواهند شد.
    +گفتگوی موسیقی بین دو فرهنگ و دو ملیت اگر با نگاه هنرمندانه و یافتن زاویه دیدهای مشترک در موسیقی انجام پذیرد، نه تنها به لحاظ هنری شأن بالایی خواهد داشت بلکه به لحاظ فرهنگی نیز باعث ایجاد پیوند بین دو وجهه و ارزش جهانی دوچندان خواهد بود

    «امیدوارم موسیقی و فرهنگ ایرانی، در سال های آینده بتواند جایگاه خود را در مجامع بین المللی، بیش از پیش پیدا کند»
  • محمد معتمدی

    محمد معتمدی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: محمد معتمدی خواننده نام آشنای کشورمان، برای اجرای کنسرت تلفیقی آواز ایرانی و موسیقی فلامنکو با نام قصیده، به همراه دو تن از نوازندگان موسیقی سنتی، سیناجهان آبادی (کمانچه) و حبیب مفتاح بوشهری (دمام) در فستیوال «سوما فلامنکو» عازم اسپانیا خواهند شد.

    محمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان با اشاره به این موضوع گفت: «بیستم خرداد ماه برای اجرای این کنسرت راهی مادرید اسپانیا خواهیم شد. در این اجرا دوستان هنرمندم، سینا جهان آبادی و حبیب مفتاح بوشهری نیز در کنار من خواهند بود. دو دوستی که همیشه در کنار من حضور داشته اند، در جشنواره ها و مناسبات مختلف همچون دو برادر دوشادوش من بوده و شکوفایی پروژهء قصیده را در اروپا، مدیون آنها هستم. این پروژه، تلفیقی از موسیقی ایرانی و موسیقی فلامنکوست که تا به حال در فستیوال های معتبر جهانی به اجرا در آمده و امسال نیز قرار است علاوه بر مادرید در چند فستیوال دیگر نیز برگزار گردد.»

    وی در ادامه افزود: «حضور ما در دو یا سه فستیوال خارجی قطعی شده و برای دیگر فستیوال ها نیز پس از رایزنی های مدیر برنامه با مجموعه های اروپایی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد. خوشبختانه همکاری ما به عنوان نمایندگان موسیقی ایرانی و چند هنرمند دیگر از اروپا، همکاری موفقی بوده و اجرای این کنسرت بسیار ثمر بخش بوده و استقبال خوبی از آن شده است.»

    معتمدی با تأکید بر اینکه موسیقی فلامنکو، در بین هنرمندان ایرانی  شناخته و پذیرفته شده و هنرمندان موفقی در ارائه ی این ژانر داشته ایم، عنوان کرد: «از موسیقی فلامنکو به عنوان ژن شرقی موسیقی اروپایی یاد می شود. ریشه های مشترکی که بین موسیقی ایرانی و این موسیقی وجود دارد ترکیب و تلفیق مجموعه ی اجرایی ما را مجموعه موفقی کرده و امیدوارم موسیقی و فرهنگ ایرانی، در سال های آینده بتواند جایگاه خود را در مجامع بین المللی، بیش از پیش پیدا کند.»

    در رابطه با نقدهایی که این روزها بر اینگونه موسیقی های تلفیقی شنیده و خوانده می شود و برخی منتقدان و هنرمندان، تزریق این شیوه را  در ژانر سنتی جایز نمی دانند، از محمد معتمدی نیز نظرخواهی کردیم. او در پاسخ به این سؤال گفت: «به اعتقاد شخصی من، برخی کارشان انتقاد است و برخی اجرا. منتقدان حق دارند کار خود را انجام دهند و نظرات خود را البته با حفظ حرمت ها و رعایت موازین، ارائه دهند. در مقابل مجریان هم به اجرای خود بپردازند. بی شک هنرمندی که پس از فعالیت های طولانی و سابقه شناخته شده دست به کاری اینچنین می زند، در این زمینه مطالعه و کنکاش کرده و به کار خود معتقد است. وجود هردو گروه لازم است و فعالیتشان قابل ارج است، فقط همان طور که گفتم با حفظ حریم ها، گفتگوی موسیقی بین دو فرهنگ و دو ملیت اگر با نگاه هنرمندانه و یافتن زاویه دیدهای مشترک در موسیقی انجام پذیرد، نه تنها به لحاظ هنری شأن بالایی خواهد داشت بلکه به لحاظ فرهنگی نیز باعث ایجاد پیوند بین دو وجهه و ارزش جهانی دوچندان خواهد بود.»

    شایان ذکر است که محمد معتمدی تا کنون با گروه‌هایی از جمله «شیدا» به سرپرستی زنده یادمحمدرضا لطفی و «هم آوایان» به سرپرستی حسین علیزاده به خوانندگی پرداخته و همکاری وی با گروه هم آوایان همچنان ادامه دارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=55440
       
    برچسب ها محمد معتمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *