×
×

گفتگوی موسیقی ایرانیان با عسگری

  • کد نوشته: 54225
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم «سحرخوانی» با صدای «مجتبی عسگری» منتشر شد و آلبوم «خروش» از این خواننده به تهیه کنندگی مجید پازوکی در راه است.
    +آلبوم خروش با مجموعه ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی به اجرا در آمده است

    گفتگوی موسیقی ایرانیان با عسگری
  • مجید درخشانی و مجتبی عسگری

    مجید درخشانی و مجتبی عسگری

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: آلبوم «سحرخوانی» با صدای «مجتبی عسگری» منتشر شد و آلبوم «خروش» به تهیه کنندگی مجید پازوکی در راه است.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، پس از انتشار آلبوم سحرخوانی به آهنگسازی رامین جوانبخت و خوانندگی مجتبی عسگری که چند روزی ست روانه ی بازار موسیقی شده، این بار باید منتظر اثر جدید استاد مجید درخشانی، با صدای این خواننده ی خوش صدا بود.

    مجتبی عسگری در گفتگو با بخرنگار موسیقی ایرانیان با اشاره به این موضوع گفت: «هم اکنون مراحل میکس و مسترینگ این آلبوم در حال اجراست و تا پایان اردیبهشت سال جاری، ادامه خواهد داشت.»

    او ادامه داد: «آلبوم خروش با مجموعه ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی به اجرا در آمده و قطعات آن بر روی اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج، قیصر امین پور و علیرضا بدیع شاعر معاصر کشورمان، به صورت تصنیف و ساز و آواز به ضبط رسیده است. قطعات ذکر شده شامل چهار تصنیف، سه قطعه ی ساز و آواز و یک قطعه ی ضربی می باشند. دستگاه ها، از گام شور آغاز شده، به شوشتری و افشاری رسیده و مجدداٌ در دستگاه شور و دشتی خاتمه می یابد.»

    عسگری خاطرنشان کرد: «ارسلان کامکار (ویولون)، کریم قربانی و علی جعفری (کنترباس) و سیاوش ظهیرالدینی (ویولون آلتو) از جمله هنرمندان مطرح ارکستر زهی این مجموعه می باشند. همچنین نوازندگی بخش سنتی این کار برعهده گروه خورشید به سرپرستی استاد درخشانی ست که می توان در این میان به شاهو عندلیبی(نی) و مهرداد ناصحی(کمانچه) اشاره کرد.»

    شایان ذکر است که این آلبوم تا پایان اردیبهشت ماه کارهای نهایی خود را به اتمام رسانده و در اوایل تابستان ۱۳۹۳، در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=54225
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *