×
×

در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 53651
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۱ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • جلسه ی معرفی، نقد و بررسی آلبوم های «چهارسو » و «برافشان» به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مهدی امامی که چندی پیش توسط انتشارات ماهور منتشر شد، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
    +ورود به این جلسه برای عموم  آزاد است

    در فرهنگسرای ارسباران
  • روی جلد آلبوم‌های «چهارسو» و «برافشان»

    روی جلد آلبوم‌های «چهارسو» و «برافشان»

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: جلسه ی معرفی، نقد و بررسی آلبوم های «چهارسو» و «برافشان» به سرپرستی و آهنگسازی امیر شریفی و خوانندگی مهدی امامی که چندی پیش توسط انتشارات ماهور منتشر شد، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

    این مراسم ساعت ۶٫۳۰ عصر روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری به همت و اجرای سعید یعقوبیان از موسیقی شناسان و منتقدین حوزه ی موسیقی ایرانی و با همکاری باشگاه موسیقی «ارسباران» برگزار می شود و در این برنامه منتقدین، آهنگساز و خواننده این دو آلبوم به بررسی ویژگیها و مختصات این دو اثر خواهند پرداخت.

    آلبوم «برافشان» شامل دو بخش مجزا است، بخش اول در دستگاه ماهور و با اجرای قطعاتی از استادان دوره ی قاجار و ابتدای دوره پهلوی و با محوریت اجرای ساز و آواز طراحی و اجرا شده است، بخش دوم نیز برافشان اما در آواز راک شامل قطعاتی آهنگسازی شده توسط امیر شریفی است که با نگاهی به مقوله ی فرم دررسالات قدیم موسیقی کلاسیک ایران ساخته شده است.

    شایان ذکر است که این اثر مزین به متنی تحلیلی ازمحمد رضا فیاض موسیقی دان و منتقد و جامعه شناس معتبر موسیقی ایران است.

    آلبوم «چهارسو» هم مجموعه ی مُدال مرکبی است با محوریت آواز افشاری که در این اثر قطعاتی از امیر شریفی و قطعاتی از گارگان استادان دوره ی قاجار اجرا شده است، متن دفترچه ی این آلبوم که شامل تجزیه و تحلیل فنی و جامعه شناسانه ی اثر است، به قلم ارزشمند موسیقی شناس معاصر، دکتر آرش محافظ نگاشته شده است.

    شایان ذکر است که ورود به این جلسه برای عموم  آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=53651
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *