×
×

شفقی‌نژاد خبر داد:

  • کد نوشته: 5350
  • شادروان موسوي
  • شنبه, ۶ام آذر ۱۳۸۹
  • ۰
  • رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران از اجرای ۷ قطعه مختص کر بانوان در تالار وحدت خبر داد.«علیرضا شفقی‌نژاد» رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران گفت: در این کنسرت که ۱۰ و ۱۱ آذرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود به همراهی ارکستر زهی و گروه کر کودکان پارس به روی صحنه می‌رویم و در دو بخش به […]

  • رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران از اجرای ۷ قطعه مختص کر بانوان در تالار وحدت خبر داد.«علیرضا شفقی‌نژاد» رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران گفت: در این کنسرت که ۱۰ و ۱۱ آذرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود به همراهی ارکستر زهی و گروه کر کودکان پارس به روی صحنه می‌رویم و در دو بخش به اجرای برنامه می‌پردازیم.

    وی ادامه داد: در این اجرا قطعاتی چون مادر برای ساخته خودم، مس تاج گذاری از موتزارت، قسمت اول کارمینا برونا، هاله لویا از هندل، مس فاماژور از موتزارت و … را می‌نوازیم.

    این آهنگساز با اشاره به اجرای ۷ قطعه برای کر بانوان اظهار داشت: برای اولین بار است که در ایران این ۷ قطعه که شامل آثاری از موتزارت، شوبرت و … با تنظیم‌هایی از آهنگسازان معاصر است، اجرا می‌شود. این مجموعه که قطعاتی برای کر زنان است به صورت چندصدایی بوده که توسط کودکان دختر تا زنان بزرگسال گروه اجرا می‌شود.

    وی در خصوص تفاوت این کنسرت با اجراهای قبلی گفت: به نظرم نقطه عطف این کنسرت اجرای کر بانوان است. البته هم این قطعه و هم چند اثر دیگر برای اولین بار اجرا می‌شوند و مابقی نیز که بعضا تکراری هستند با کیفیت بهتری نسبت به گذشته اجرا خواهند شد.

    شفقی‌نژاد در ادامه افزود: این کنسرت قرار بود به مدت ۳ شب برگزار شود اما آخرین روز اجرای ما در روز ۱۲ آذر توسط تالار وحدت لغو شد البته مسئولان این تالار به ما پیشنهاد اجرا در یک شب دیگر را دادند که ما نپذیرفتیم.

    رهبر گروه کر فیلارمونیک ایران در خاتمه خاطر نشان کرد: آلوین آوانسیان به عنوان کنسرت مایستر و نوازنده پیانو، علی جعفری پویان به عنوان مایستر ارکستر زهی و افسانه جابری به عنوان مدیرگروه ما را در این اجرا همراهی می‌کنند.

    به گزارش فارس،‌کنسرت گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد ۱۰ و ۱۱ آذر ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود

    https://musiceiranian.ir/?p=5350
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *