×
×

پاپ تحت لوای کانون نمی گنجد

  • کد نوشته: 53333
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۶ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • نشست هم اندیشی در خصوص تشکیل کانون موسیقی خوانندگان پاپ کشور صبح امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور تعداد انگشت شماری از نمایندگان این حوزه در خانه موسیقی کنسل شد! مقصد خانه موسیقی ایران است. ساعت ۱۰ صبح حوالی خیابان کارگر… توقع‌مان مواجه شدن با جمع کثیری از سوپراستارهای موسیقی و خوانندگان پاپی است […]

  • PB1CD5117نشست هم اندیشی در خصوص تشکیل کانون موسیقی خوانندگان پاپ کشور صبح امروز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور تعداد انگشت شماری از نمایندگان این حوزه در خانه موسیقی کنسل شد!

    مقصد خانه موسیقی ایران است. ساعت ۱۰ صبح حوالی خیابان کارگر… توقع‌مان مواجه شدن با جمع کثیری از سوپراستارهای موسیقی و خوانندگان پاپی است که شمار طرفداران آن ها در برج میلاد، تالار وحدت و مکان های علی ذلک برایشان سر و دست می شکنند.

    به درب منطقه مورد نظر که نزدیک می شویم، تصورمان با وارونگی شگرفی رو به رو می شود. محیط آن قدرها هم شلوغ نیست. از ذکر نام خوانندگان نه چندان شناخته شده که بگذریم و برسیم به نام مطرح ترها که هرازگاهی کنسرت هم برگزار می کنند، شهاب رمضان و شهرام شکوهی حضور دارند. دو نفر به نمایندگی از جماعت بزرگ موسیقی پاپ کشور. خب اگر خیلی هم بدبین نباشیم می توان گفت از هیچی که بهتر است. دست کم می توان در روزهای آینده ادعا کرد که نشست تاسیس کانون خوانندگان موسیقی پاپ چندان هم بدون شرکت کننده نبوده است. دو نفر حضور داشته اند و این خود آمار زیادی در این روزهای شلوغ و پردغدغه دنیای معاصر است. شاید هم ساعت پرتردد اتومبیل در خیابان های تهران ترافیک سنگینی ایجاد کرده است و بقیه خوانندگان نتوانسته اند خود را به نشست برسانند. از طرفی ممکن است آن ها تمایل داشته باشند تا مثلا به صورت مجازی و با بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی و از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حاضری بزنند. البته دلیل دیگری را هم می توان برای غیاب چشمگیر(به جای حضور چشمگیر) خوانندگان موسیقی پاپ در خانه موسیقی جست و جو کرد. ویژگی ذاتی و ماهوی موسیقی پاپ در پویایی و ریتمیک بودن آن است. شاید همین مساله هم باعث شده باشد تا آنان از قرار گرفتن تحت لوای کانون واحدی سرباز زنند و این میان یک رودربایستی صنفی شکل بگیرد که آیا بروم یا نروم؟!

    این در حالی است که یک حساب سرانگشتی از خوانندگان پاپ نشان می دهد که تنها در سال ۹۰ تعداد ۵۰۰ آلبوم موسیقی از سوی آنان به بازار روانه شده است. حال به این عدد و رقم آمار آن غیرمجازها و تک آهنگی ها را هم اضافه کنید.

    البته خبری مبنی بر تکرار جلسه برای افراد غایب طی دو هفته آتی هم دریافت شده است. پیش بینی می شود با توجه به استقبال بی شمار خوانندگان موسیقی پاپ از جلسه نخست با مشارکت گسترده آنان رو به رو بشویم. همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی از مردم در خواست کرده است به دلیل ترافیک و ازدحام احتمالی از آوردن وسیله نقلیه شخصی خود در موعد مقرر به حوالی خیابان کارگر بار دیگر دست دوستان سوپراستار بهانه ندهند. شرکت در جلسه برای همگان این بار نه تنها اختیاری که الزامی ست!

    https://musiceiranian.ir/?p=53333
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *