×
×

آقایان شعار بس است، لطفا عمل کنید!

  • کد نوشته: 52840
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام اردیبهشت ۱۳۹۳
  • ۰
  • نشست خبری کنسرت گروه موسیقی لیان بوشهر یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور خواننده و مدیر برگزاری این کنسرت در تالار وحدت برگزار شد.
    +شگفتی‌های خنده‌دار گروه لیان در کنسرت جدید!

    آقایان شعار بس است، لطفا عمل کنید!
  • محسن شریفیان

    محسن شریفیان

    نشست خبری کنسرت گروه موسیقی لیان بوشهر یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور خواننده و مدیر برگزاری این کنسرت در تالار وحدت برگزار شد.

    سید علی میرمحمدی مدیر برگزاری کنسرت «لیان» در ابتدای این نشست گفت: این برنامه ویژه موسیقی نواحی در راستای همکاری موسسه هامین گستر آریا با گروه لیان بوشهر و حمایت از موسیقی بومی ایران و درخواست زیاد مخاطبان این گونه موسیقایی این بار در فضایی متفاوت میزبان تماشاگران خواهد بود.

    سورپرایز ویژه گروه لیان بوشهر در کنسرت جدید

    وی ادامه داد: با وجود غربتی که موسیقی نواحی گرفتار آن است استقبال بسیار خوبی از برگزاری این کنسرت طی گذشته و امروز شده است و ما امیدواریم این روند حمایتی مخاطبان از موسیقی نواحی ادامه‌دار باشد و ما میزبان طیف بیشتری از علاقه‌مندان موسیقی نواحی در عرصه اجرای زنده باشیم.

    مدیر موسسه هامین گستر آریا گفت: به طور حتم هم برای ما و هم برای گروه تعداد اجراها زیاد مهم نیست چراکه این بار تمایل داریم یک کنسرت غیر تکراری را تقدیم علاقه مندان موسیقی ایرانی کنیم. کنسرتی که گروه لیان به طور حتم سورپرایز ویژه ای برای مخاطبان دارد که بهتر است در روز اجرا شاهد آن باشید.

    موسیقی پاپ صاحب موسیقی ایران شده است

    میر محمدی در بخش دیگری از صحبتهای خود با انتقاد از شرایط توجه به موسیقی ایرانی تصریح کرد: متاسفانه ماجرا به گونه ای شده که موسیقی پاپ به نوعی صاحب موسیقی ایران شده است و نگاه قیم مابانه این نوع موسیقی باعث غربت بیش از پیش موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی بومی شده است. به نظر من در حال حاضر روی زمین آوردن موسیقی زیر زمینی مشکل ما نیست مشکل ما هم‌اینک غربتی است که موسیقی اقوام گرفتار آن شده است.

    وی خاطر نشان کرد: متاسفانه این نگاه در موسیقی ما به وجود آمده و ما تلاش می کنیم به سهم خود از جریان موسیقی بومی حمایت کرده و از مظلومیت این هنر شریف بکاهیم.

    طنز در موسیقی بوشهر رویکرد جدید کنسرت گروه لیان

    محسن شریفیان سرپرست، آهنگساز و خواننده گروه لیان بوشهر نیز در این نشست خبری با اشاره به ویژگی‌های کنسرت جدید این گروه در تالار وحدت خاطرنشان کرد: آنچه برای ما در این کنسرت مهم است پرداختن به نقش طنز در موسیقی بوشهر است که این بار دوست داریم نسبت به وجوه دیگر موسیقی این منطقه توجه بیشتری به آن داشته باشیم. ما اعتقاد داریم طنز عنصری است که می تواند نقش بسیار ارزنده ای در راحت کردن زندگی و تحمل ناملایمات آن داشته باشد. عنصری که این سالها در بین مردم ما به دلایل مختلف کمرنگ شده و حالا ما دوست داریم با زبان موسیقی آن را به تماشاگر هدیه کنیم.

    این خواننده ادامه داد: جامعه امروزی ما نیازمند پرداختن به طنز است و ما امیدواریم در این کنسرت با سورپرایزهایی که برای مخاطبان در نظر گرفته ایم بتوانیم طوری کار کنیم که تماشاگر با شور و نشاط سالن اجرا را ترک کند و اصلا هم نگران حرف های برخی از دوستان نیستیم که می خواهند بعد از اجرای برنامه به ما بزنند. طنز در ادبیات شفاهی بوشهر همواره وجود داشته که ما در کنسرت های دیگر نیز به آن نسبتا پرداخته ایم اما در این کنسرت طنز نقطه تمرکز ما در کنسرت جدیدمان است.

    عده ای از دوستان در بوشهر ما را دوست ندارند

    این نوازنده سازهای بومی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزار شدن یا برگزار نشدن کنسرت گروه لیان در استان بوشهر و خبرهایی که از برگزاری کنسرت این گروه در این استان منتشر شده بود، تصریح کرد: ما برای برگزاری کنسرت در بوشهر برنامه ریزی کرده بودیم اما با توجه به ممانعت های همیشگی که از سوی برخی از دوستان مواجه شدیم تصمیم گرفتیم به دوستان آرامش بدهیم و کنسرتی را در بوشهر برگزار نکنیم.

    وی ادامه داد: متاسفانه عده ای هستند که بخشی از موسیقی بوشهر را دوست ندارند ما هم به آنها احترام می گذاریم. این در حالی است که فعلا با وجود تغییر دولت ها هم اتفاق خوبی برای ما نیفتاده و این دوستانی که در دولت قبلی هم ما را دوست نداشتند در این دولت هم به ما علاقه ای نشان نداده اند.

    آقایان شعار بس است، لطفا عمل کنید

    شریفیان در ادامه این نشست خبری با اشاره به منتشر نشدن آلبوم دینگو مارو که چندی پیش با پخش تیزر آن قرار بود در بازار موسیقی با شکل گسترده ای منتشر شود، تصریح کرد: متاسفانه لایه های کثیفی در فضای بازار موسیقی وجود دارد که اگر این لایه ها مستحکم تر شود بازار موسیقی ایرانی نابود خواهد شد. من تصمیم دارم به زودی در رابطه با آلبوم دینگو مارو توضیحاتی را ارائه دهم و در آینده نزدیک حتما این کار را انجام خواهم داد و خواهم گفت که چه اتفاقاتی در موسیقی ایرانی در حال انجام است.

    وی گفت: من احترام زیادی برای موسیقی پاپ قائل هستم اما من مانند بعضی از اهالی موسیقی پاپ نیستم که با پول نامزدم کار می‌کنم و مادرم هم به من پول نمی‌دهد. من خودم در این راستا زحمت کشیده‌ام و به راحتی هم حرف های خودم را خواهم زد و از کسی هم ترسی ندارم.

    سرپرست گروه موسیقی لیان بوشهر در بخش پایانی صحبت‌های خود به ضبط مستند «صدای دریانوردان خلیج فارس» در حوزه موسیقی کار اشاره کرد و گفت: مدتی است که از سوی مسوولان دولتی به من وعده انتشار این اثر پژوهشی داده شده اما با وجود گذشت مدت زیادی از تولید این اثر وعده های فراوانی برای انتشار آن به من داده اند و من اصلا نمی دانم مسوولان چرا درباره شعارهای فراوانی که بر ارزش نام خلیج فارس دلالت دارد کار اجرایی نمی کنند و به وعده های خود در این زمینه عمل نمی کنند.

    وی افزود: من از سال ۹۰ این کار را تولید کردم و خوب یادم هست که در دیدار اخیر با وزیر ارشاد از وی هیچ چیزی نخواستم جز اینکه نسبت به انتشار این کار پژوهشی با موضوع خلیج فارس اقدام کند. این اثر کار من نیست صدای دریانوردانی است که در خلیج فارس مشغول کار هستند. متاسفانه مدتی است که عرب ها مشغول تولید آثاری از این دست هستند اما ما هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام ندادیم در حالیکه موسیقی که من تولید کردم چیزی جز خواندن اسماء الهی نیست.

    این خواننده در پایان تاکید کرد: به طور حتم اگر دولت نتواند این اثر را منتشر کند من آن را در بخش خصوصی منتشر خواهم کرد. البته وقتی هنوز دستمزد برگزاری کنسرت روز ملی خلیج فارس در دولت گذشته را دریافت نکردم پیش بینی این شرایط هم برای من دور نبود.

    https://musiceiranian.ir/?p=52840
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *