×
×

با ارسال نامه ای به «محسن شریفیان» صورت گرفت

  • کد نوشته: 51053
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۹ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • انجمن جهانی نوازندگان نی‌انبان در انگلستان و همچنین جشنواره دوسالانه نی‌انبان در یونان، با انتشار نامه‌ای به لغو کنسرت لیان در بوشهر واکنش نشان دادند و حمایت خود را از سرپرست این گروه و دیگر نوازندگان این ساز اعلام کردند.
    +جای شگفتی بسیار است که نوازندگان نی انبان اجازه اجرای موسیقی بومی در زادگاه خود را ندارد!

    با ارسال نامه ای به «محسن شریفیان» صورت گرفت
  • lian-bandموسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: انجمن جهانی نوازندگان نی‌انبان در انگلستان و همچنین جشنواره دوسالانه نی‌انبان در یونان، با انتشار نامه‌ای به لغو کنسرت لیان در بوشهر واکنش نشان دادند و حمایت خود را از سرپرست این گروه و دیگر نوازندگان این ساز اعلام کردند.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، ۱۷ اسفندماه در برخی رسانه‌های کشور خبری منتشر شد مبنی براین‌که کنسرت گروه موسیقی لیان، همزمان با روز جهانی نی‌انبان، بدون هیچ دلیل و توضیح خاصی در شهر آب‌پخش از توابع دشتستان لغو شده است. در آن خبر به نقل از محسن شریفیان، سرپرست گروه آمده بود: « ۱۰ مارس، روز جهانی نی‌انبان است؛ در این روز نوازندگان این ساز، مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند این در حالی است که نی انبان و نوازندگان آن در ایران، چندان شناخته شده نیستند و متولیان فرهنگی هیچ حمایتی از آنان نمی‌کنند. حال آن‌که امید می‌رود با تلاش جامعه‌ جهانی نی‌انبان از یک‌سو و حمایت‌های استاندار و مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از موسیقی بومی بوشهر، از سوی دیگر، شرایط بهتری برای نی‌انبان و نوازندگان آن پدید آید و گروه‌های موسیقی در چارچوب قوانین کلی وزارت ارشاد به کار خود ادامه دهند.»

    در پی انتشار این خبر، انجمن جهانی نوازندگان نی‌انبان در انگلستان و همچنین جشنواره دوسالانه نی‌انبان در یونان، با انتشار نامه‌ای به لغو کنسرت لیان در بوشهر واکنش نشان داده و حمایت خود را از سرپرست این گروه و دیگر نوازندگان این ساز اعلام کرده‌اند؛ جورج ن. تسامپاناسکیس، مدیر هیئت اجرایی سازمان فرهنگی الیمپیوس کاراپاتوس در نامه خود آورده است:

    «جناب محسن شریفیان عزیز

    اینجانب بیانیه شما را در مورد وضعیت بد نوازندگان نی انبان در سرزمین تاریخی بوشهر در ایران خواندم. برای ما جای شگفتی بسیار است که نوازندگان نی انبان – به ویژه یک موسیقیدان بزرگ مانند شما– اجازه اجرای موسیقی بومی در زادگاه خود را ندارد. برای همه ما آزادی پخش و اجرای موسیقی، به عنوان یکی از اساسی‌ترین حقوق فرهنگی انسان‌ها در سراسر جهان به شمار می‌آید. واضح است که این حقوق باید به شدت مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند، به‌ویژه برای ملت ایران که دارای چنین فرهنگ غنی و معروفی هستند.

    بنابراین من هم‌صدا با سایر افراد و همچنین سازمان‌های پشتیبان شما، از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران درخواستمی‌کنم تا در اسرع وقت، اجازه اجرا و نواختن این ساز معروف بوشهری، نی انبان، را در منطقه بوشهر صادر کنند تا نوای آن در منطقه طنین‌انداز شود.

    در پایان نامه از شما و تمام اعضای گروه لیان دعوت می‌کنم که دعوت ما را مبنی بر شرکت در پنجمین نشست بین‌المللی کاراپاتوس(جزیره‌ای در یونان) که اگوست ۲۰۱۴ برگزار می‌شود، بپذیرید.»

    https://musiceiranian.ir/?p=51053
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *