×
×

بدون آنکه «۱۲ سال بردگی» را دیده باشیم به آن رأی دادیم!

  • کد نوشته: 50874
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۷ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۰
  • موسیقی ایرانیان – خانه هنر (سینما و تلویزیون)/فارس نوشت: دو تن از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعتراف کرد‌‌ه‌اند که هرگز فیلم «۱۲ سال بردگی» را ندیده‌اند با این حال به آن رأی داده‌اند. به گزارش فارس، هشتاد و ششمین مراسم اسکار چند روز پیش در حالی برگزار شد که فیلم «۱۲ سال بردگی» […]

  • موسیقی ایرانیان – خانه هنر (سینما و تلویزیون)/فارس نوشت:

    دو تن از اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعتراف کرد‌‌ه‌اند که هرگز فیلم «۱۲ سال بردگی» را ندیده‌اند با این حال به آن رأی داده‌اند.

    به گزارش فارس، هشتاد و ششمین مراسم اسکار چند روز پیش در حالی برگزار شد که فیلم «۱۲ سال بردگی» ساخته «استیو مک‌کوئین» با موضوع برده‌داری برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد.
    علی‌رغم آنکه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی همواره درباره فرایند انتخاب هر یک از فیلم‌ها در بخش‌های مختلف سینمایی مدعی بیشترین دقت است، روز گذشته دو تن از اعضاء آکادمی اسکار در مصاحبه با روزنامه لس‌آنجلس تایمز مدعی شده‌اند که تاکنون هیچگاه فیلم «۱۲ سال بردگی» را ندیده‌اند، حال آنکه این فیلم را به عنوان بهترین فیلم برگزیده‌اند.
    این دو نفر که هویتشان فاش نشده است، متذکر شده‌اند که چون فکر می‌کرده‌اند که دیدن این فیلم ممکن است آنها را ناراحت کند، آن را ندیده‌اند ولی به هر حال خود را مکلف دیده‌اند که باید به این فیلم رأی دهند چون یک فیلم با موضوع اجتماعی است.
    «الن دی‌جنرس»، مجری امسال اسکار در بخشی از اجرای خود به طنز گفت: از دو حالت خارج نیست یا «۱۲ سال بردگی» برنده جایزه بهترین فیلم می‌شود و یا اینکه شما همه (اشاره به اعضاء آکادمی اسکار) نژاد پرستید.
    به نظر می‌رسد شاید عده‌ای از اعضاء آکادمی اسکار فیلم «۱۲ سال بردگی» را نه به این خاطر که احساس می‌کرده‌اند لایق بهترین جایزه اسکار باشد که برای ترس از نژادپرست خوانده شدن، انتخاب کرده‌ باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=50874
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *