×
×

«استاد شجریان یک چهره ‌بین‌المللی هستند»

  • کد نوشته: 50650
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۲ام اسفند ۱۳۹۲
  • ۱۹ دیدگاه
  • علی جنتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی دیروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی حضور پیدا کرد و در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران از استاد شجریان به عنوان چهره بین المللی ایران نام برد.

    «استاد شجریان یک چهره ‌بین‌المللی هستند»
  • shsiteموسیقی ایرانیان – سودا مولائی: علی جنتی وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی دیروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی حضور پیدا کرد و در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگاران از استاد شجریان به عنوان چهره بین المللی ایران نام برد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، موضوع محدودیت‌هایی که در چند سال پیش برای محمدرضا شجریان در داخل کشور پیش آمده، یکی از موضوعاتی بود که وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی در جمع فعالان اقتصادی به آن پاسخ داد و درباره این استاد آواز ایران با تاکید بر اینکه ایشان مشکلی ندارند گفت: «ما تا آنجا که بتوانیم قصد کمک در این زمینه داریم چرا که این امر را در راستای توسعه فرهنگی کشورمان می‌دانیم. استاد شجریان یک چهره ‌بین‌المللی هستند. در مورد آقای شجریان هم سیاست دولت تا آنجایی که به وزارت فرهنگ مربوط می‌شود آن است که ایشان بتواند کار کند و دوستان و طرفدارانش بتوانند از وجود ایشان بهره ببرند.»

    شایان ذکر است که پس از به روی کار آمدن دولت جدید، از گوشه و کنار جامعه موسیقایی به گوش می‌رسید که استاد شجریان طیق هماهنگی‌هایی که انجام شده تا آخر امسال در تهران و پس از سال‌ها به اجرای برنامه خواهد پرداخت که با پیگیری خبرنگار موسیقی ایرانیان از سوی نزدیکان استاد شجریان، مشخص شد این استاد آواز ایران علیرغم مهیا بودن شرایط برگزاری، برای امسال تصمیم به اجرای کنسرت ندارد و دوستدارانش همچنان تا سال آینده باید در حسرت شنیدن زنده آواز وی باقی بمانند و سخنان دیروز علی جنتی وزیر ارشاد نیز دوستداران صدای شجریان را امیدوار کرد تا به زودی شاهد کنسرت این هنرمند پرآوازه موسیقی ایران باشند.

    در دولت قبلی با اینکه استاد شجریان تمایل چندانی برای اجرای برنامه نداشت، مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این سال‌ها به صراحت از ممنوعیت کنسرت و انتشار آلبوم‌های جدید نگفتند اما به‌صورت غیرمستقیم در صحبت‌های «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم و «حمید شاه‌آبادی» معاونت هنری ارشاد به تمایل‌نداشتن این وزارتخانه به دادن مجوز اشاره می‌شد. اما به نظر می‌رسد با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید «حسن روحانی» این رویه تغییر کرده است و هنرمندانی که در این سال‌ها با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودند بار دیگر به صحنه بیایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=50650
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *