×
×

ارکستر آکادمیک تهران به روی صحنه رفت

  • کد نوشته: 49765
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • ارکستر آکادمیک تهران با اجرای قطعاتی از آثار همایون خرم یاد این هنرمند فقید را با حضور خانواده‌اش در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر زنده کردند. کنسرت گروه موسیقی ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی با تنظیم قطعاتی از آثار همایون خرم توسط بابک شهرکی شامگاه گذشته ۲۷ بهمن‌ماه و در چهارمین روز […]

  • ارکستر آکادمیک تهران با اجرای قطعاتی از آثار همایون خرم یاد این هنرمند فقید را با حضور خانواده‌اش در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر زنده کردند.
    کنسرت گروه موسیقی ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی با تنظیم قطعاتی از آثار همایون خرم توسط بابک شهرکی شامگاه گذشته ۲۷ بهمن‌ماه و در چهارمین روز از برگزاری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

    مجموع قطعات ارکستر آکادمیک تهران با حضور سه خواننده امیر رفعتی، شهریار بلوچستانی و حمید خزاعی با اشعاری از بیژن ترفی، محمد علی شیرازی، امیری فیروزکوهی، مولانا، تورج نگهبان، ابوالحسن ورزی، رحیم معینی کرمانشاهی، هدایت الله تیرستانی و کریم خوانده شد.

     در بخش نخست این کنسرت قطعه «در میان گلها» اجرا شد و پس از آن «پیام عاشقانه»، «کوی بلاکشان»، «دلم ز دوری هر بی وفا» و «هیچ مگو» اجرا شد.

    پایان بخش قسمت نخست این کنسرت اجرای قطعه «همچون گذشته‌ها» بود. پس از پایان بخش اول کنسرت، تماشاگران حاضر در تالار وحدت بار دیگر به تالار وحدت برگشتند تا نظاره گر قطعه معروف استاد فقید موسیقی ایران همایون خرم باشند.

    در بخش پایانی کنسرت، ارکستر آکادمیک تهران «اشک من هویدا شد» را به عنوان نخستین قطعه اجرا کردند و پس از آن قطعه «آمد اما»، «رفته»، «فراق»، «جلوه رخسار» اجرا شد. «غوغای ستارگان» آخرین قطعه ای بود که توسط این ارکستر موسیقی اجرا شد.

    در حاشیه چه گذشت

    * کنسرت ارکستر آکادمیک تهران به رهبری امین سالمی نخستین کنسرتی است که در جشنواره بیست و نهم فجر به یاد یکی از هنرمندان تازه درگذشته هنر موسیقی با عنوان شب موسیقی اجرا شد.

    * برگزاری کنسرت ارکستر آکادمیک تهران با عنوان شب همایون خرم وعده ای بود که حسن ریاحی دبیر این دوره از جشنواره در گفتگوهای خود داده بود که وعده وی محقق شد.

    * اجرای قطعات همایون خرم شامگاه گذشته مورد توجه علاقمندان به هنر موسیقی قرار گرفت و به گفته برخی از حاضران که سن و سالی هم از آنها گذشته بود شنیدن دوباره این قطعات موجب تداعی خاطرات شده بود.

    * یکی از نکات اجرای دیشب، نبود پوستر و المانی از گرامیداشت یاد و خاطر همایون خرم بود.

    * حاضران در تالار وحدت قطعاتی که اجرا می‌شد زمزمه‌وار تکرار می‌کردند اما این زمزمه‌ها در اجرای قطعه «اشک من هویدا شد» به اوج رسید.

    * نم اشک گوشه چشم مردان و زنانی که با آهنگ‌های خرم همراهی می کردند از دیگر دیدنی های این کنسرت بود.

    * ارکستر آکادمیک تهران به رهبری و صاحب امتیازی امین سالمی، بابک شهرکی کنسرت مایستر و حمید خزاعی خواننده ثابت ارکستر در سال ۱۳۸۷ به عنوان اولین و بزرگترین ارکستر خصوصی ایران در قالب موسیقی ایران تشکیل شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=49765
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *