33-510موسیقی ایرانیان: «راز اشک» نام آلبومی است با آهنگسازی مزدا انصاری و خوانندگی مهرشاد حاجیلو که چندی پیش روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرتگار موسیقی ایرانیان، مزدا انصاری در این آلبوم همچون آثار پیشینش به بازسازی برخی از قطعات موسیقی ایرانی در دوران «گلها» پرداخته است. انصاری پیش از این در آلبوم « آه باران» قطعاتی را برای محمد رضا شجریان تنظیم کرده بود و در آلبوم «شب جدایی» نیز سابقه همکاری با همایون شجریان را دارد.

اما این بار در آلبوم «راز اشک» مهرشاد حاجیلو در جایگاه خواننده در کنار مزدا انصاری قرار گرفته است. شنونده هایی که با آثار مزدا انصاری آشنا هستند انتظار زیادی از خواننده جوان آلبوم «راز اشک» دارند، زیرا آنها پیش از این آثار انصاری را با صدای شجریان ها شنیده بودند.

خوشبختانه حاجیلو در این آلبوم توانسته انتظارات را برآورده کند و آوازهایی قابل توجه را در آلبوم «راز اشک» ارائه داده است.

برای تکنوازی آواز در این اثر، اردشیر کامکار با کمانچه در کنار مهرشاد حاجیلو قرار گرفته است. حضور کامکار همچون وزنه ای توانسته بار تکنیکی و تجربی آوازها را بالا ببرد.

«سودا زده» با آهنگی از نصرا… زرین پنجه آغاز این آلبوم است. این قطعه با تنظیمی تازه از مزدا انصاری و آوازی با صلابت از مهرشاد حاجیلو همراه شده است.

آواز اصفهان با تکنوازی کمانچه اردشیر کامکار و غزلی از سعدی بخش دوم این آلبوم را به خود اختصاص داده است.

تصنیف «راز زندگانی» دومین تصنیف آلبوم «راز اشک» است. آهنگسازی این تصنیف را انصاری بر عهده دارد و برای این کار شعری از محیا ستوده نیا را برگزیده است.

پس از این تصنیف ادامه ساز و آواز را می شنوید که در آن، دیگر گوشه های آواز اصفهان با همان غزل سعدی خوانده می شود.

«وداع یار» قطعه ای است با آهنی از عبدالحسین برازنده که شعر آن را حسن صدرسالک سروده است.

بخش دیگری از این آلبوم آهنگی است از مرتضی محجوبی با شعری از رهی معیری.

چهار مضراب دشتی برای پیانو قطعه دیگری از مزدا انصاری است که تنبک نوازی آن را علی رحیمی برعهده دارد.

پس از آن «ناله بی اثر» با آهنگسازی مرتصی محجوبی و شعری از رهی معیری اجرا شده است.

آواز دشتی با شعری از محیا ستوده نیا و پیانوی مزدا انصاری یکی از بخش های شنیدنی این اثر است. حاجیلو در نخستین آلبومش به سراغ شعر نو رفته تا به نوعی نشان دهد که با ادبیات امروز نیز همراه است.

آخرین قطعه آلبوم «راز اشک» کاری است از مزدا انصاری که شعرش را محیا ستوده نیا سروده است.

زمان کلی این اثر ۶۵ دقیقه است که در این مدت تقریبا یک ساعته می توان تازه ترین اثر مزدا انصاری را شنید و با صدای جوان و در عین حال مسلط مهرشاد حاجیلو آشنا شد. آلبوم «راز اشک» می تواند آغازی پرقدرت برای یک خواننده جوان در موسیقی ایرانی باشد.

آلبوم «راز اشک» را شرکت «پژواک روزگار معاصر» منتشر کرده است.