×
×

با اجرای قطعات اصیل و کهن ایران، عراق، سوریه و ترکیه

  • کد نوشته: 49066
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۹ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • گروه پائیز آهنگ‌ها و ملودی‌های اصیل و کهن ایران، عراق، سوریه و ترکیه را بازسازی کرده و در بخش بین‌المللی جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.

    با اجرای قطعات اصیل و کهن ایران، عراق، سوریه و ترکیه
  • kordestanbandموسیقی ایرانیان: گروه پائیز آهنگ‌ها و ملودی‌های اصیل و کهن ایران، عراق، سوریه و ترکیه را بازسازی کرده و در بخش بین‌المللی جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌کند.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، گروه موسیقی پاییز، در پاییز سال۲۰۰۲ در شهر سلیمانیه کردستان عراق تاسیس شده است. آنچه که به عنوان ایده اصلی تشکیل این گروه مورد نظر بود، تکیه بر بازسازی آهنگ‌ها و ملودی‌های اصیل و کهن و تا کمی فراموش شده موسیقی ایران، عراق، سوریه و ترکیه  بوده است.

    این گروه تا به حال در دستیابی به اهدافش موفق بوده و  ده‌ها کنسرت  در شهرهای مختلف کردستان برگزار کرده است.

    برگزاری کنسرت در دیگر کشورها و شرکت در فستیوال‌های بین المللی، از جمله فعالیت‌های گروه پائیز بوده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری کنسرت در کشورهای فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئد، هلند، ترکیه و….، شرکت در فستیوال فرهنگ ملل اتریش در سال ۲۰۰۹، شرکت در فستیوال بین المللی فرهنگ ملل  عراق در سال ۲۰۱۱ ، شرکت در فستیوال موسیقی سوئد در سال ۲۰۱۲، شرکت در جشنواره موسیقی اقوام کهن کرواسی در سال ۲۰۱۳  اشاره کرد.

    در گروه پائیز کردستان عراق، نیاز محمد نوری به عنوان سرپرست گروه ورئیس اتحادیه هنرمندان کردستان، سیروان جلال عارف نوازنده سازهای کوبه‌ای، نژاد عبدل محمد (عود)، خلیل عبدالله سعید (نی)، کاروان محمود (بالابان)، جیگر عزیز محمد (خواننده)،آوان جمال احمد (هم خوان)، کاوان محمود فقیه (سازهای ضربی)، نیاز محمد عزیز (قانون)، رسن قاسم رشید (دیوان)، ریباز محمد (دیوان)، احمد عثمان محمد (دیوان)، ریبوار ستار محمود (هم خوان)، رحمان هوشیار (مدیربین الملل) حضور دارند.

    این گروه ۲۹  بهمن ساعت ۲۱ در تالار ایوان شمس به صحنه می‌رود.

    بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی در تهران و استانهای گلستان، فارس،‌ کهگلویه و بویراحمر، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

    علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=49066
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *