×
×

برداشت آخر «چنگ و سرود»

  • کد نوشته: 4906
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۶ام آبان ۱۳۸۹
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم چنگ و سرود سهیل نفیسی تمرینات پیش از ضبط را سپری می کند و به زودی وارد مرحله تازه تری می شود.سهیل نفیسی با اعلام این خبر به  گفت: این آلبوم که سومین آلبوم من بوده آخرین برداشت ها را طی کرده و به همراه پیتر سلیمانی پور مشغول تمرین پیش از ضبط هستیم. […]

  • آلبوم چنگ و سرود سهیل نفیسی تمرینات پیش از ضبط را سپری می کند و به زودی وارد مرحله تازه تری می شود.سهیل نفیسی با اعلام این خبر به  گفت: این آلبوم که سومین آلبوم من بوده آخرین برداشت ها را طی کرده و به همراه پیتر سلیمانی پور مشغول تمرین پیش از ضبط هستیم.

    به گفته نفیسی تکنوازی های گیتار این آلبوم را خود وی انجام داده است.وی در ادامه گفت: در این آلبوم سعی کرده ام علاوه بر اینکه سیر منطقی آلبوم های قبلی ام را رعایت کنم، منجر به ایجاد تفاوت نیز بشوم.

    به گفته این موزیسین تولید “چنگ و سرود” از سالها پیش شروع شده و بخشی از اشعار این مجموعه همدوره آلبوم “ری را” که در واقع اولین آلبوم بوده، می باشد.

    وی درادامه گفت: آن موقع بنا به دلایلی موفق به انتشار این اشعار و کار بر روی آنها نشدم. چند شعر دیگر نیز به این مجموعه افزوده شده و چند شعر نیز حذف شده است.

    به گفته وی آهنگسازی این آلبوم را همچون دو تجربه پیشین خود و براساس تجربه آوازی ساخته و گیتار به عنوان ساز اصلی در آلبوم با شعر همراه شده است.

    وی همچنین ادامه داد: اشعاری از شاعران معاصر از جمله نیما یوشیج، احمد شاملو، مهدی اخوان‌ثالث، سهراب سپهری و ابراهیم منصفی را در این آلبوم اجرا خواهم کرد.

    این آهنگساز و خواننده با اشاره به اینکه مرور زمان موجب پختگی بیشتر کارهنری می شود گفت: ازاینکه مدت زیادی طول کشید تا آلبوم جدیدی را به بازار بفرستم نگران و نارحت نیستم بلکه اینطوری راحت تر نیز هستم.
    وی درباره اینکه فعالیت در چنین سبک و سیاقی ریسک است یا خیر، گفت: اتفاقا می توانم بگویم با وجود چنین سبکی طرفداران خود را در موسیقی ام دارم و مخاطبان گسترده ای را با خود همراه کرده ام.

    وی با اشاره به اینکه شغل وی نجاری است و حرفه اصلی اش موسیقی نیست گفت: وقتی سر ساختمان کار می کنم و می بینم که کارگرها چه ایرانی و چه افغانی موسیقی ام را دنبال و زمزمه می کنند، لذت می برم.

    وی در پایان گفت: موسیقی من سادگی و صمیمیت دارد و می تواند شنونده ها و مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. به اعتقاد من هنر خوب برای خود صداقتی دارد که لزومی به داشتن سواد بالاتر از سوی مخاطبان ندارد. موسیقی خوب هم می تواند بی واسطه با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند.

    آلبوم های “ری را” و “ترانه های جنوب ” را پیش از این از این خواننده و آهنگساز شنیده ایم.”چنگ و سرود” توسط نشر هرمس منتشر خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=4906
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *