×
×

پورناظری: تلفیق جدیدی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی را تجربه کردم.

  • کد نوشته: 48809
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۴ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • موسیقی فیلم آرایش غلیظ به آهنگسازی سهراب پورناظری و با صدای همایون شجریان، سه شنبه پانزدهم بهمن ماه، در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) شنیده خواهد شد.

    پورناظری: تلفیق  جدیدی از موسیقی ایرانی و موسیقی غربی را تجربه کردم.
  • همایون شجریان و سهراب پورناظری

    همایون شجریان و سهراب پورناظری

    موسیقی ایرانیان: موسیقی فیلم آرایش غلیظ به آهنگسازی سهراب پورناظری و با صدای همایون شجریان، سه شنبه پانزدهم بهمن ماه، در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) شنیده خواهد شد.

    سهراب پورناظری در رابطه با ساخت این قطعه گفت: «این اولین تجربه من و همایون شجریان در این ژانر از موسیقی است. این قطعه ترکیبی از موسیقی سنتی و سازهای الکترونیک است که در آن از فضاهای new age هم استفاده شده است. این موسیقی تجربه جدیدی ازتلفیق سبک ایرانی با المانهای موسیقی غربی است.»

    او در ادامه گفت: «برای ساختن موسیقی فیلم آرایش غلیظ باید ریتمی در نظر گرفته می شد که با فضای فیلم هماهنگی داشته باشد و پیچیدگی های فیلم باعث شد ساخت این موسیقی نزدیک به یک ماه زمان ببرد. درواقع هم قدم کردن فیلم و موسیقی باعث ساخت قطعه ای شد که در ابتدا هم برای من و هم برای همایون شجریان نوعی ریسک محسوب می شد اما ماحصل کار رضایت هر دویمان را در بر داشت.»

    سهراب پورناظری در رابطه با همکاریش با حمید نعمت الله هم افزود: «حمید نعمت الله هنرمند توانایی است که دید و تفکر ویژه ای دارد. نگاه متفاوت او به مسائل مختلف جذابیت کارهایش را بالا می برد.»

     گفتنی است این فیلم، سه شنبه پانزدهم بهمن ماه، در سینماهای آزادی، در سالن شهر فرنگ (ساعت ۱۵) ،سالن اصلی (ساعت ۱۸:۳۰) و در سینما فرهنگ ۱، (ساعت ۲۰) اکران خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=48809
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *