×
×

نوشته طنزی از رضا ساکی

  • کد نوشته: 47258
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۲
  • ۰
  • لغو فرهنگی خطرناک‌ترین نوع لغو است!

  • رضا ساکی: این روزها واژه «لغو» را زیاد می‌شنویم، مثل لغو تحریم‌ها، لغو امتحانات و یا لغو سخنرانی خانم ابتکار به دلیل کسالت! اما در میان انواع لغو، یک لغو فرهنگی هم داریم که به لغو دقیقه نود هم معروف است. کارشناسان عقیده دارند لغو فرهنگی می‌تواند باعث ایجاد افسردگی در هنرمندان و جامعه شود و خطرناک‌ترین نوع لغو است. کارشناسان امیدوارند سرانه لغو فرهنگی در دولت تدبیر و امید به کم‌ترین میزان برسد. در ادامه به چند نمونه از تأثیر لغو بر فضای فرهنگی کشور توجه کنید:

    کارت دعوت:

    فرهیخته گرامی

    روز دوشنبه ساعت ۱۷ میزبان شما در یک نشست فرهنگی با موضوع اخلاق خواهیم بود. لطفا ده دقیقه قبل از شروع مراسم از طریق اطلاعات سالن از لغو نشدن مراسم اطلاع حاصل کنید.

    با تشکر

    پیامک:

    فرهیخته گرامی مجوز نمایشگاه هنر ابزورد تا این لحظه که ساعت ۱۴.۳۴ دقیقه روز سه‌شنبه است لغو نشده،‌ لذا نمایشگاه احتمالا باز است، تشریف بیاورید!

    بلندگو:

    بدین‌وسیله به اطلاع فرهیختگان حاضر در همایش می‌رساند که مجوز نیم‌ ساعت پایانی همایش لغو شده است. لطفا هر چه سریع‌تر سالن را ترک کنید.

    خبر:

    رییس پلیس تهران بزرگ گفت: ما دستوری مبنی بر لغو مراسم تقدیر از فرهیختگان پیشکسوت عرصه رمان نداده‌ایم، ولی به دستوری که برای لغو مراسم داشتیم، عمل کردیم.

    گفت‌وگو:

    – لغو شد.

    – ئه؟ چرا؟

    – می‌گن یه روزنامه نوشته که شاید احتمالا ممکن بوده که برخی از این فضا سوءاستفاده کنند.

    – کدوم فضا؟ فضا بدن، اگه سوءاستفاده شد، بعد تیتر بزنن.

    – حالا کجا بریم؟

    – یه جای لغونشده!

    تئاتر شهر:

    فرهیختگان گرامی، گروه هنری واویلا برای فردا مجوز اجرا ندارد، ان‌شاءالله پس‌فردا در خدمت هستیم.

    نیاوران:

    فرهیختگان گرامی با توجه به این‌که الآن ده دقیقه به اجرا مانده و هنوز مجوز ما لغو نشده است، با اجازه تا پنج دقیقه مانده به اجرا صبر می‌کنیم، شاید خبری از لغو مجوز بشود.

    https://musiceiranian.ir/?p=47258
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *