×
×

حضور حامی در برنامه کافه سوال

  • کد نوشته: 45669
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۶ام آذر ۱۳۹۲
  • ۰
  • برنامه کافه سوال، شب گذشته با حضور حمید حامی از شبکه دو سیما پخش شد. حمید حامی در ابتدای این برنامه که به بررسی شبکه های اجتماعی می پرداخت در پاسخ به این سوال که آیا در شبکه های اجتماعی عضو هستید یا خیر، گفت:« راستش هم هستم، هم نیستم! من به عنوان یک هنرمند […]

  • _MG_3594برنامه کافه سوال، شب گذشته با حضور حمید حامی از شبکه دو سیما پخش شد.

    حمید حامی در ابتدای این برنامه که به بررسی شبکه های اجتماعی می پرداخت در پاسخ به این سوال که آیا در شبکه های اجتماعی عضو هستید یا خیر، گفت:« راستش هم هستم، هم نیستم! من به عنوان یک هنرمند وقت ِ نظارت بر شبکه های اجتماعی را ندارم، شاید در گذشته که مشغولیتم کمتر بود برای این کار فرصت داشتم اما الان واقعاً چنین فرصتی ندارم. از طرف دیگر هر هنرمندی که بین مردم شناخته می شود پروفایل های تقلبی برای او ساخته می شود. در مورد من هم این اتفاق افتاده و متاسفانه صفحات تقلبی به نام من ساخته شده است. در حال حاضر ۳-۴ صفحه در فیس بوک وجود دارد که با نظارت من فعالیت می کنند اما دوستان دیگری مدیریت آن را برعهده دارند.»

    وی در بخش دیگری «کافه سوال» در پاسخ به این سوال که علت اصلی گرایش جوان ها به شبکه های اجتماعی چیست، گفت:«در کشورهای سردسیر مثل کانادا یا کشورهای حوزه اسکاندیناوی تفریحات داخل خانه گسترش زیادی پیدا کرده است. در فصل زمستان هوا سرد است و طول روز هم کوتاه است به همین دلیل در چنین کشورهایی تفریحات خانه ای مثل وبگردی و حضور در شبکه های اجتماعی با اقبال زیادی روبه رو می شود. اما در کشور ما دلیل گرایش نسل جوان به شبکه های اجتماعی سرما یا کوتاه بودن طول روز نیست! از نظر من محدودیت جوان ها و همچنین عدم وجود امکانات تفریحی و ورزشی مناسب از دلایل مهم گرایش نسل جوان به شبکه های اجتماعی است.  اگر امکانات به اندازه کافی برای جوان ها فراهم شود، گرایش آن ها به اینترنت کاهش چشم گیری خواهد داشت.»

    حامی ادامه داد:«متاسفانه در جامعه ما وقتی یک پدیده تکنولوژیکی وارد می شود، زمان زیادی طول می کشد تا فرهنگ استفاده از آن هم به دست ما برسد. مثلاٌ مساله رانندگی سال هاست وارد ایران شده اما هنوز فرهنگ آن وجود ندارد و مثلاً هرچقدر روی رانندگی بین خطوط تاکید می شود، باز هم مردم یاد نمی گیرند. تفاوت ما با کشورهایی که در زمینه تکنولوژی پیشرفته تر هستند این است که آن ها فرهنگ استفاده از یک تکنولوژی را همراه با آن وارد می کنند.»

    حامی در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی گفت:«شاید ۸۰ درصد از کاربران خارجی فیس بوک از عکس واقعی خود در پروفایل هایشان استفاده می کنند و تعداد محدودی از دوستان و اقوام خود را در لیست دوستانشان قرار می دهند. اگر قرار باشد استفاده غیراخلاقی هم صورت بگیرد شاید توسط ۲۰ درصد از کاربران خارجی انجام شود. اما ما که داعیه فرهنگ داریم، شاهد اتفاق متفاوتی هستیم. ۲۰ درصد از کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی از نظر من استفاده به جا و خانوادگی دارند و بقیه از شبکه های اجتماعی استفاده غیراستاندارد دارند.»

    حمید حامی در بخش پایانی «کافه سوال» در پاسخ به این سوال در مورد صفحه های هواداران هنرمندان در فیس بوک گفت:«فکر می کنم این یکی از نیازهای یک هنرمند است که با مردم در ارتباط باشد و این نوع صفحات به این موضوع کمک می کند. من هم یک fan page  دارم که توسط مدیر برنامه هایم اداره می شود.»
    وی ادامه داد:«هرچقدر تعداد لایک های یک fan page بیشتر باشد نشان دهنده شهرت بیشتر صاحب آن صفحه است. البته این موضوع در ایران کاذب است. اطلاع دقیق دارم که برخی  از خواننده هایی که در سال های اخیر مدام کنسرت می گذارند، با مبالغ نه چندان زیادی برای خودشان لایک می خرند تا تعداد لایک های صفحه طرفدارانشان افزایش پیدا کند. فکر می کنم الان قیمت هر ۱۰ هزار لایک ۵۰۰ هزار تومان است و شما با پرداخت این مبلغ ۱۰ هزار لایک به صفحه خودتان اضافه می کنید.»

    حامی افزود:«من هیچ وقت این کار را انجام نداده و نخواهم داد چون انسان واقع بینی هستم و برای اینکه به صورت کاذب تعداد لایک ها را افزایش دهم دست و پا نمی زنم. برخی هنرمندان، مخصوصاً هنرمندان داخل ایران خیلی مایل هستند که تعداد لایک هایشان را افزایش دهند.»

    کافه سوال برنامه گفت و گو محور تلویزیون است که شنبه، یک شنبه و دوشنبه هر هفته از ساعت ۲۱ و به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی از شبکه دو سیما پخش می شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=45669
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *